Beantwoord

Philips smart TV met eigen afstandbediening en KPNITV ook met eigen afstandbediening. Hoe krijg ik de beide afstandsbedieningen naast elkaar aan het werk.

  • 23 November 2021
  • 11 reacties
  • 3108 keer bekeken

Ik kan de Philips afstandsbediening niet gebruiken omdat volgens de monteur alles met de KPN afstandsbediening kan.

Dit is natuurlijk niet juist en kort door de bocht, de helpdienst van KPN zegt dat de helpdienst van Philips moet bellen.

Probleem, geen amberlight instelbaar geen spraakherkenning TV niet te bedienen vanaf de IPad, donker en licht niet instelbaar en waarschijnlijk meerder TV gebonden functies.

De Philips afstandsbediening krijg ik niet geïnstalleerd naast de KPN afstandsbediening.

Vraag, hoe krijg ik de beide afstandsbedieningen naast elkaar aan het werk.

icon

Beste antwoord door Willem Janssen 27 November 2021, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Willem Janssen . Welkom op het forum.

Hier is sprake van een misverstand geloof ik.  Onze afstandsbediening kan alléén basis functies overnemen: Geluid/mute/kanaalinvoer keuze.

Specifieke functies van jouw tv zullen met de meegeleverde afstandsbediening moeten. Lukt het daar wel mee? 

De monteur heeft de afstandsbediening aan de tv gekoppeld. De  TV afstandsbediening is ontkoppelt.

Hoe krijg ik die weer aan de praat ?

De AB van het interactie tv kastje van KPN is door de monteur zo geprogrammeerd dat hij de tv van Philips kan beïnvloeden en het volume harder en zachter kan zetten. De AB van u televisie zou normaliter gewoon moeten werken. Of in de handleiding van de tv moet staan op welke wijze je een AB koppelt aan de tv. Nieuwe batterijen al geprobeerd?

De monteur heeft de afstandsbediening aan de tv gekoppeld. De  TV afstandsbediening is ontkoppelt.

Hoe krijg ik die weer aan de praat ?

Ik kan alleen dingen zeggen over KPN apparatuur.  Jouw afstandsbediening die bij je tv is meegekomen zou het gewoon moeten doen. Uiteraard weet ik niet hoe dat bij jouw specifieke toestel in z'n werk gaat. Hiervoor zou ik de handleiding raadplegen.

@Willem Janssen bent u ondertussen wat wijzer geworden?

De  TV afstandsbediening is ontkoppelt.

Oh jee. Heb je al zo'n gloednieuwe Philips met een BT afstandsbediening? En reageert de tv nu niet meer op zijn eigen afstandsbediening? Dan moet de BT koppeling opnieuw. Dat zal in de Philips handleiding staan.

 

Een kpn afstandsbediening wordt niet gekoppeld met een tv. Maar slechts ingesteld voor het merk tv voor de juiste IR codes. Dat kan geen ontkoppeling ( :rolling_eyes: ) van de originele Phiilips-ab tot gevolg hebben.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Willem Janssen 
Druk op de Philips afstandsbediening op de knop waar Pair bij staat en hou die vast tot het blauwe lampje knippert en de TV geeft aan dat hij gaat koppelen, wacht tot hij klaar is.
Daarna werkt de afstandsbediening van de TV ook weer..


Koppel de afstandsbediening Van de KPN-ontvanger op de volgende manier:

Richt de afstandsbediening van KPN op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets 4  tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

Het probleem is vaak eenvoudiger te verhelpen dan je denkt.

Nadat de monteur zei dat we alles konden bedienen met de KPN afstandsbediening, de batterijen uit de TV afstandsbediening gehaald en opgeborgen.

Toen het niet werkte heb ik nieuwe batterijen in de TV afstandsbediening gedaan en het koppelen werkte dus niet meer. Van alles geprobeerd maar niets lukte. Na de antwoorden hier toch maar naar de batterijen gekeken. 1 was er stuk !!!!!! Gr….

Batterij vervangen en gekoppeld, alles werkt weer.

Bedankt voor de antwoorden

Kijk, zoiets kun je over het hoofd zien. Fijn dat je het hebt opgelost!

Wil mijn Phillips afstandsbediening koppelen aan mijn kpn kastje.gaat dit?

Reputatie 7
Badge +24

Wil mijn Phillips afstandsbediening koppelen aan mijn kpn kastje.gaat dit?

Nee.