Beantwoord

Piepsignaal Netflix

  • 17 June 2019
  • 8 reacties
  • 447 keer bekeken

Reputatie 2
Beste, ik zit met het volgende probleem.

Mijn moeder heeft net een nieuwe TV, de Philips 43PUS6703.
Daar zit een prachtige remote bij met een Netflix knop, maar ik krijg geen verbinding met Internet waardoor dit nu niet werkt. Moet ik dan een switch en een kabel ertussen zetten? Erg jammer dat dit soort problemen vaak lijken voor te komen en je alleen maar forums kunt doorspitten in de hoop dat je iets bruikbaars vindt.

Nu zit mijn moeder dus met een ingewikkelde manier met de KPN Comfort afstandsbediening om of naar kanaal 200 te moeten, of Netflix via het menu naar de app te gaan. Erg jammer want ze is 90 en elke stap extra is er een teveel. Ik dacht dat deze bediening juist voor senioren bedoelt was.

Maar goed, probleem twee, op beide van deze manieren zit ik met het piepende geluid zodra je uit een gestarte film of serie terug naar het Netflix menu gaat. Ik lees hier tig dingen over, maar geen eenduidige oplossing en ook oplossingen zonder resultaat. Is er niet inmiddels een werkende oplossing voor iedereen?

Mijn moeder heeft een jaar geleden de Experia box gekregen met de Comfort afstandsbediening, ik weet niet welk type modem het precies is.

Erg vervelend dit want we hebben juist een andere TV gekocht zodat ze ook Netflix kon gaan kijken.

Bedankt,
Groet,
Mona
icon

Beste antwoord door Joran 19 June 2019, 09:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen mona is de tv ook op het internet aan gesloten als dat niet zo is lukt het niet zo als U vertel ik neem aan dat op u nieuwe Philips tv een internet aan sluiting zit dan lukt het wel. Dat was bij ons ook het geval. En het werkt perfect je kunt dan ook bij de app op u tv. 😀👍😉
Reputatie 7
Badge +10
@Mona1969, op welke manier probeer je de tv met internet te verbinden, via een kabel of via Wifi? Dat eerste is altijd beter, maar heeft soms wel wat voeten in de aarde om aan te leggen. Als er voldoende Wifi bereik is, zou dat ook goed moeten kunnen werken. Wat gaat er mis waardoor je geen verbinding krijgt?

Netflix via internet is natuurlijk prima, maar houd er wel rekening mee dat, als je moeder 'gewoon' tv wil kijken, het niet altijd even makkelijk is om van bron te veranderen (in dit geval internet naar de HDMI-ingang waarop de tv ontvanger is aangesloten). Dat is dan weer het voordeel van Netflix via de tv-ontvanger: je hoeft de bron niet aan te passen. Met een goede universele afstandsbediening zou je het je moeder helemaal makkelijk kunnen maken.

En ja, dat piep-geluid is een hardnekkig probleem bij sommige apparaten. Ik heb de definitieve oplossing nog niet langs zien komen (en heb er gelukkig zelf geen last van).
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Mona! Het piepgeluid is (ook tot onze frustratie) nog niet opgelost. Lastig aan deze storing is dat het op de meeste apparaten niet gebeurt. We zijn hierover veel in gesprek met onze chipsetleverancier (die de stuurprogramma's maakt voor het geluid en andere onderdelen) maar de softwareupdates die we van hun hebben ontvangen hebben dit probleem nog niet verholpen. We blijven hier uiteraard aan werken tot het is opgelost maar ik moet toegeven dat het lang duurt.

De Netflixfunctie van de TV lijkt me dan op dit moment ook de betere optie. Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Joss. Je kunt deze TV verbinden met een ethernetkabel (een standaard internetkabel) of je kunt draadloos internet gebruiken. Draadloos internet kan wat makkelijker zijn maar bekabeld internet heeft de voorkeur, zeker als er op Netflix in 4k gekeken wordt. Een switch is niet per se nodig, tenzij je aansluitingen tekort komt. Er hoeft alleen een kabel van de TV naar één van de gele poorten in de Experia Box. Verder hoef je niets in te stellen.
Reputatie 2
Bedankt zover allemaal!

En Joran, ik zal eerst proberen de verbinding met de kabel te maken.
Vervelend van die piep. Kunnen we ons ergens opgeven dat als er een oplossing is dat we geinformeerd worden? Of moeten we maand over maand blijven zoeken op het forum?

Ik ga eerst de kabel bestellen en dan moet ik het nog gaan proberen bij mijn moeder of het lukt, maar zodra ik meer weet kom ik hierop terug.

Groet, Mona
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat de makkelijkste optie is om in het startbericht in dit topic op 'topic volgen' te klikken: hoge pieptoon bij keuzemenu netflix. Dit lijkt het topic met de meeste reacties te zijn. Zodra we een positief geluid horen werken we dat topic bij. Door het topic te volgen krijg je een mail als er een nieuwe reactie is gekomen. Ik durf niet in te schatten wanneer dat het geval is, helaas duurt het erg lang.

Ik hoor graag nog even van je als de kabel er is en ga ervan uit dat dit de makkelijkste oplossing zal zijn voor jouw moeder.
Reputatie 2
Hi Joran,

Gisteren de kabel ertussen gedaan en Netflx werkt en zonder pieptoon met de afstandsbediening van de TV op de Netflix knop. Echter, het scherm laadt amper. Kies ik een film, dan blijft het scherm zwart. Druk ik nog een paar keer dan komt het scherm half op zonder de opties en blijft hangen. Wat dat nu weer is weet ik niet.

Verder als je Netflix verlaat met de TV knop, of middels exit in het Netflix menu, dan krijg je een zwart scherm met de melding dat er geen zenders worden gevonden en dan moet ik met source knop terugschakelen naar HDMI 1. Ik ben nu dus weer op zoek naar een optie zodat mijn moeder dat niet hoeft te doen want dat gaat zeker niet goedkomen.

Het is allemaal nog niet echt heel gebruiksvriendelijk voor ouderen. Wellicht kan KPN eens met een nieuwe afstandsbediening komen met een werkende Netflix knop en het eenvoudig terugschakelen naar de TV.

Groet,
Mona
Reputatie 7
Badge +28
Wat een gedoe zeg! Ik hoopte dat de ingebouwde Netflix app een goed alternatief zou zijn. Het verbaast me ook dat een app op de TV zelf zo slecht werkt. Mogelijk is er een softwareupdate beschikbaar voor de TV die dat oplost. Het probleem met het terugschakelen naar HDMI 1 zal daar alleen niet door opgelost worden. Misschien is er een instelling om de standaardinvoer op HDMI 1 te zetten. Dat voorkomt dat daarna zelf de invoer aangepast moet worden.

Nadeel dat blijft bestaan: Er zijn twee afstandsbedieningen nodig. En de app zelf moet uiteraard goed werken maar mogelijk dat een update daarbij helpt.

Geen perfecte oplossing dus. Als onze afstandsbediening goed is gekoppeld aan de TV kun je de knop linksonder gebruiken om van invoer te switchen. Nadat de Netflix app op de TV is gebruikt denk ik dat je met die knop direct weer uitkomt op TV.
Reputatie 2
Hi Joran, helaas kreeg ik al gelijk de update tijdens het inloggen bij Netflix, dus na het verbinding maken. Die is er dus al door. Ik ga volgende keer wel weer het een en ander proberen. :/

Groet en bedankt,
Mona

Reageer