Beantwoord

Poolse Zenders

  • 16 March 2019
  • 17 reacties
  • 5153 keer bekeken

Hi,

Ik betrek binnen 2 weken een nieuwbouw woning en tegenwoordig word er geen Coax meer aangelegd, maar alleen glas. Uiteraard is dat snel en prima echter is m'n vriendin Pools en voor satelliet gaat alles over Coax.

Waarom bieden jullie eigenlijk wel Duitse, Franse, Turkse en Hindi pakketten aan, maar geen Poolse? Gezien het aantal Poolse mensen in dit land is dat toch best rendabel lijkt me?

Feit is dat je met alleen glas bent aangewezen op IPTV en dan vooral de minder legale versies aangezien je niet met een Poolse smart card wegkomt zonder Pools adres volgens mij.

Is daar tegenwoordig geen goede oplossing meer voor en vooral eentje die wel legaal is? De wil is er gewoon maar het word me nogal onmogelijk gemaakt. Hebben jullie daar toevallig plannen voor KPN?

Gr,

Jeffrey
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 March 2019, 09:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hallo @jeffoz ,
je maakt een denkfout inzake coax.
Je schrijft dat er in jouw huis geen coaxaansluiting meer is van een kabelboer, dat kan.
Je kunt bij Canal Digital een satelliet-abo nemen en door een erkende installateur een schotel laten monteren op een geschikte plek, mits dit mag van jouw gemeente.
De aansluiting tussen de schotel en jouw TV loopt via coax-kabels, dat is iets anders dan 'er wordt geen coax meer' aangelegd.
Een andere optie is dat je vriendin Nederlands leert.
Succes met je beslissing.☺️
Jaren geleden toen we ook nog TV5 hadden heb ik eens gevraagd waarom we de zender met de 5e cultuur in de EU (Polen) niet bij KPN beschikbaar was. Polonia is een Free to Air zender met Engelse ondertiteling.

Het antwoord was omdat: "Niemand er om vroeg."

Gezien alle acties van vorig jaar rond TV5 en het negeren van KPN van de door velen geuite wens kan je dus hier je vraagtekens bij zetten.
@Jan-D Ah zo zit dat dus! Ik dacht dat je ook in je huis aansluitingen coax nodig had om je schotel met de meterkast te verbinden. Maat verbinding tussen schotel en tv is genoeg dus. Schotel haalt can de zenders binnen vanaf de Satelliet natuurlijk..

Me vriendin spreekt trouwens prima Nederlands maar kijkt een paar series van de Poolse tv en we kijken ook weleens het Poolse elftal, maar met abbos op de kanalen via internet word het dan gewoon te druk en krijg je buffering ;)

Maar toch blijf ik het apart vinden dat KPN het niet aanbied gezien de vele Poolse mensen hier. Waarom dan wel die andere pakketten? Daarom doet iedereen de Satelliet, anders kwamen ze gewoon naar KPN 😉
Hallo @jeffoz ,
ik ben blij dat ik wat duidelijkheid heb kunnen geven.🙂
Gezien de regels van ook vrij verkeer van (tv) zenders via internet binnen E.U. .... zijn er geen Poolse zenders die hier, via hun website, gewoon te kijken/krijgen zijn ???

Is dit misschien iets?

Kijk Poolse tv in Nederland - Gratis online televisie uit Polen - Kijkdirect.nl .

Effe googlen: https://www.google.com/search?q=poolse+tv+zenders
Hi @PeterG Dat werkt ook wel, probleem is alleen soms met evenementen dat de bandbreedte niet toereikend is en dan krijg je veel buffering. Ook al is je eigen internet toereikend.

Ik zou ook heel graag een zender willen die Poolse tv uitzend. Misschien in de toekomst. 

Of een schotel plaatsen.

 

Hi,

Ik betrek binnen 2 weken een nieuwbouw woning en tegenwoordig word er geen Coax meer aangelegd, maar alleen glas. Uiteraard is dat snel en prima echter is m'n vriendin Pools en voor satelliet gaat alles over Coax.

Waarom bieden jullie eigenlijk wel Duitse, Franse, Turkse en Hindi pakketten aan, maar geen Poolse? Gezien het aantal Poolse mensen in dit land is dat toch best rendabel lijkt me?

Feit is dat je met alleen glas bent aangewezen op IPTV en dan vooral de minder legale versies aangezien je niet met een Poolse smart card wegkomt zonder Pools adres volgens mij.

Is daar tegenwoordig geen goede oplossing meer voor en vooral eentje die wel legaal is? De wil is er gewoon maar het word me nogal onmogelijk gemaakt. Hebben jullie daar toevallig plannen voor KPN?

Gr,

Jeffrey

Sorry maar mag ik alsjeblieft als Nederlander in haken geboren en getogen. Wij zijn een multiculturele samenleving, ga jij de asperges plukken volgend seizoen?

Wij willen ook graag Poolse tv, misschien kunnen jullie een pakket voor de Poolse gemeenschap realiseren.

Veel belangrijker: is er een Poolse zender (niet gericht op NL o.a. qua reclame) die de extra uitzend- en BUMA/STEMRA rechten wil betalen voor doorgifte in Nederland???
Via een provider geldt dat gelijk voor álle aansluitingen namelijk.

Ik geef je meer kans via internet. Hebben ze bij Poolse providers niet ook gewoon apps (als de kpn itv app) die Poolse mensen op hun account in heel Europa mogen gebruiken? Kan je (vriendin) dan niet inloggegevens vragen van Poolse familie bij een Poolse provider?????

jeffoz schreef: maar met abbos op de kanalen via internet word het dan gewoon te druk en krijg je buffering ;)

jeffoz, we zijn nu twee en een half jaar verder en is het internet beter en sneller dan maart 2019. Ook de apparatuur is nu sneller.

@Chantal11021992 . @jeffoz .

Anno 2021 wil ik ook wel tv kunnen kijken naar tv van mijn mijn moederland.

Ik wil er zelfs extra of meer willen voor betalen bij kpn.

Dat begrijp ik @Chantal11021992 . Maar als geen enkele Poolse zender de extra kosten voor distributie buiten hun eigen land wil betalen (programmarechten, productierechten, uitzendrechten → sommige of veel programma's zijn bv exclusief voor NL zenders in NL verkocht) dan kan kpn op hun hoofd gaan staan, maar komt er geen Poolse zender via de televisie-distributie van kpn of welke andere NL provider dan ook.

Dan heb je via internet, waar de rechten anders werken, meer kans. Of dus de app/website van een Poolse provider hier gebruiken met de gegevens van je Poolse familie bij die provider.

Je kunt waarschijnlijk wel best veel Poolse radiozenders via internet kunnen beluisteren.

Nah, ik hoef radio Maria niet vrijwillig te horen. overigens zou ik wel Poolse tv willen kijken.,

Euh, radio Maria is een Nederlandse Katholieke radiozender die via internet en DAB+uitzendt. Ik dacht dat het hier over Poolse zenders gaat….. Toch?
https://www.radiomaria.nl/

Of is er ook een Poolse radio Maria?

Hi,

Ik betrek binnen 2 weken een nieuwbouw woning en tegenwoordig word er geen Coax meer aangelegd, maar alleen glas. Uiteraard is dat snel en prima echter is m'n vriendin Pools en voor satelliet gaat alles over Coax.

Waarom bieden jullie eigenlijk wel Duitse, Franse, Turkse en Hindi pakketten aan, maar geen Poolse? Gezien het aantal Poolse mensen in dit land is dat toch best rendabel lijkt me?

Feit is dat je met alleen glas bent aangewezen op IPTV en dan vooral de minder legale versies aangezien je niet met een Poolse smart card wegkomt zonder Pools adres volgens mij.

Is daar tegenwoordig geen goede oplossing meer voor en vooral eentje die wel legaal is? De wil is er gewoon maar het word me nogal onmogelijk gemaakt. Hebben jullie daar toevallig plannen voor KPN?

Gr,

Jeffrey

Sorry maar mag ik alsjeblieft als Nederlander in haken geboren en getogen. Wij zijn een multiculturele samenleving, ga jij de asperges plukken volgend seizoen?

Hallo @Chantal11021992 , je reageert hier op een topic van ruim 2 jaar geleden, je had beter een eigen topic kunnen maken met je vraag.

Reputatie 1

Veel belangrijker: is er een Poolse zender (niet gericht op NL o.a. qua reclame) die de extra uitzend- en BUMA/STEMRA rechten wil betalen voor doorgifte in Nederland???
Via een provider geldt dat gelijk voor álle aansluitingen namelijk.

Ik geef je meer kans via internet. Hebben ze bij Poolse providers niet ook gewoon apps (als de kpn itv app) die Poolse mensen op hun account in heel Europa mogen gebruiken? Kan je (vriendin) dan niet inloggegevens vragen van Poolse familie bij een Poolse provider?????

jeffoz schreef: maar met abbos op de kanalen via internet word het dan gewoon te druk en krijg je buffering ;)

jeffoz, we zijn nu twee en een half jaar verder en is het internet beter en sneller dan maart 2019. Ook de apparatuur is nu sneller.

@Chantal11021992@jeffoz .

Wij hebben inmiddels wel andere wegen gevonden om naar Poolse zenders te kijken (WP Pilot, Player.pl)

Inmiddels is ook het Poolse TV landschap wat veranderd met TVP wat inmiddels van de regering is en meer een propaganda zender geworden is. TVN is van Discovery en die hebben dus Player. Werkt prima online totdat ze die zender gaan verbieden.

Wij zijn verder goed voorzien nu al was het nog steeds mooi om via een pakket van KPN te kijken.