Beantwoord

scart op settelbox iptv werkt niet

  • 18 November 2019
  • 17 reacties
  • 451 keer bekeken

Ik wil naast de HDMI aansluiting ook een tv aansluiten via de scart aansluiting. Helaas werkt dit niet op beide settelboxen. Bij een uitgevoerde test geef het systeem een kruis bij het onderwerp scart. De vraag is wat hier aan de hand is aangezien dit 6 maanden geleden wel kon..

gr

Leo

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 20 November 2019, 19:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je wilt dus 2 tv's op 1 kastje aansluiten?

Ja klopt ik wil naast mij smart tv ook een biemer aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Leo32 Welkom op het forum. Helaas is het niet mogelijk om SCART en HDMI tegelijk te gebruiken op onze tv ontvanger. Als dit in het verleden wel heeft gewerkt dan is dit geluk/toeval geweest. Kan de beamer alleen met SCART aangesloten worden of is er ook een mogelijkheid voor een HDMI aansluiting? Met een HDMI-splitter (bijvoorbeeld deze) zou het namelijk wel mogelijk moeten zijn om meerdere apparaten aan te sluiten, er kan dan wel enkel dezelfde zender gekeken worden op beide apparaten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Leo32 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

bedankt voor de reactie. ik heb het nu zonder hdmi geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat. bij de zelfgest bleef er een kruis staan bij de scartaansluiting. Kan nu een hdmi splitter kopen en een app om van hdmi om te zetten naar scart, dit lijkt mij erg omslachtig. Kan je mij nog een tip geven hoe ik de scart aan de praat krijg. 

ge Leo

Heb je wel in menu ook voor SCART gekozen onder “beeld instellingen”.

Overigens werkt hier de scart wel gewoon ook icm de HDMI poort.

Het lijkt mij dus dat je ontvanger gewoon defect is en omruil dus kan. ( @Rutger_ )

tags: settopbox, scart, beamer

Reputatie 7
Badge +21

Zodra je de scartsteker er in stopt, druk je een schakelaar in welke de HDMI uitzet.
Wat je kunt doen is de metalen rand om de stekerpoten van de scartsteker weghalen, dat gaat simpel als je de scartsteker even losschroeft.
Het nadeel is dat je scartsteker dan wel erg kwetsbaar is.
En ben ik bang dat je HDMI-signaal niet hoger dan SD komt, maar dat laatste weet ik niet zeker. 

bedankt voor de reactie. ik heb het nu zonder hdmi geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat.

weet je zeker dat je een goede scartkabel hebt?
Geen pennetjes verbogen?

huistijger schreef:
Zodra je de scartsteker er in stopt, druk je een schakelaar in welke de HDMI uitzet.

Nope, bij mij werken ze tegelijk. TV op HDMI en DVD/HDD-recorder met extra tv'tje op de SCART.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is een uitzondering volgens mij Peter, meestal gaat de HDMI uit zodra je de scart er in stopt.
Of dat bij de KPN ontvangers zo is dat weet ik niet, maar met andere dingen was het altijd wel zo.

Reputatie 7
Badge +21

Ik dacht ik test het ff snel, maar op mijn 4K ontvanger zit geen scartaansluiting.:sunglasses:

Haha. ja dan doet ie het ook niet.

Op alle ontvangers die ik heb (1 X Arris vip 2952, en een stuk of wat oudere boxen voor Ziggo) is het mogelijk om hdmi én scart tegelijk te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +15

@Leo32 Bedankt voor de reactie, en ik moet inderdaad terugkomen op mijn antwoord, excuses. Wat @PeterG zegt klopt dan ook helemaal. Je zou ze beide tegelijk moeten kunnen gebruiken. Heb je toevallig een 2e tv ontvanger die getest kan worden om te kijken of hij dan wel werkt? En zou je in ieder geval je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Ik heb inderdaad een 2de ontvanger en daar heb ik het zelfde probleem.. Ik zal mijn formprofiel aanpassen. 

Reputatie 7
Badge +24

Je probeert nu de hele tijd die beamer aan te sluiten via scart? Heb je ook nog een tv toestel wat je aan kunt sluiten via scart? Lukt dat ook niet? Heb je ook een andere scart kabel?

Ik heb zowel verschillende scart kabels gebruikt als ook een ander tv-toestel met het zelfde resultaat

Das vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat van twee boxen de scart defect is en dat die nou net allebei bij jouw staan!

Heb je wel gechect of de tv inderdaad op scart stond? Evenzo bij de beamer? Die laatste zal zelfs waarschijnlijk niet automatisch schakelen tenzij ie een échte scart aansluiting heeft.

Welke type ontvangers heb je?
Motorola 0903, 1963, 1853
Arris vip 2952
Arcadyan hmb 2260

 

Ik heb alle verschillende mogelijkheden  uitgeprobeerd. Het type ontvanger moet ik een weekje uitstellen aangezien ik deze week in het buitenland zit.