Beantwoord

serie-opname van meerdere seizoenen

  • 15 June 2021
  • 5 reacties
  • 153 keer bekeken

Na een "tussenjaar" bij Ziggo, wat ons totaal niet beviel, zijn we sinds een jaar weer terug bij KPN. 

Vroeger kon je een serie opname inplannen en als er dan een nieuw seizoen begon werd deze automatisch ook opgenomen.  Dat is nu niet meer het geval. Als je dan niet meteen je opnames kijkt en je hebt niet in de gaten dat er meteen een nieuw  seizoen achteraan komt mis je meteen een aantal afleveringen. Zonde. Nu moet je steeds de gids in de gaten houden of en wanneer een nieuw seizoen uitgezonden wordt.  Waarom is dit eigenlijk veranderd? 

icon

Beste antwoord door wjb 15 June 2021, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Na een "tussenjaar" bij Ziggo, wat ons totaal niet beviel, zijn we sinds een jaar weer terug bij KPN. 

Vroeger kon je een serie opname inplannen en als er dan een nieuw seizoen begon werd deze automatisch ook opgenomen.  Dat is nu niet meer het geval. Als je dan niet meteen je opnames kijkt en je hebt niet in de gaten dat er meteen een nieuw  seizoen achteraan komt mis je meteen een aantal afleveringen. Zonde. Nu moet je steeds de gids in de gaten houden of en wanneer een nieuw seizoen uitgezonden wordt.  Waarom is dit eigenlijk veranderd? 

@Scabiosa Een nieuw seizoen moet je inderdaad (opnieuw) inplannen. Dat is nu zo, maar was in het verleden ook al zo. Wat dat betreft is er dus niets veranderd.

Dat begrijp ik dan niet want dat was echt tot wij in mei 2019 de overstap naar Ziggo maakten echt zo. We lieten dan de serie gewoon in de geplande opnames staan en als er dan een nieuw seizoen begon werd dat automatisch opgenomen.  

Reputatie 7
Badge +7

Dat begrijp ik dan niet want dat was echt tot wij in mei 2019 de overstap naar Ziggo maakten echt zo. We lieten dan de serie gewoon in de geplande opnames staan en als er dan een nieuw seizoen begon werd dat automatisch opgenomen.  

Dat is niet mijn ervaring…

Wat wel mijn ervaring met het oude menu was, was dat als de oude serie nog bij Geplande Opnames stond, dat dat het inplannen v.h. nieuwe seizoen in de weg zat. Ik moest dan eerst het oude seizoen bij Geplande Opnames verwijderen. Pas daarna kon ik het nieuwe seizoen inplannen.

Gelukkig zijn die problemen met het nieuwe menu voorbij.

Reputatie 7

Dat begrijp ik dan niet want dat was echt tot wij in mei 2019 de overstap naar Ziggo maakten echt zo. We lieten dan de serie gewoon in de geplande opnames staan en als er dan een nieuw seizoen begon werd dat automatisch opgenomen.  

Een aflevering van een serie is voorzien van een code van de serie. Als het volgende seizoen dezelfde code voor de serie wordt gebruikt dan loopt de serieopname gewoon door. Wordt echter een andere serie code gebruikt dan moet je de serieopname opnieuw inplannen.

Bedankt voor de reacties.  We hebben verder geen problemen met opnames inplannen.  Het was alleen zo lekker makkelijk ....