Beantwoord

Sinds nieuwe softwareupdate / storing KPN geen ITV meer

  • 4 August 2020
  • 7 reacties
  • 320 keer bekeken

Hoi,

 

Ik heb een V8 in bridge mode staan en het signaal voor ITV naar zolder en de woonkamer via managed switches lopen. Werkt al 5 jaar zonder problemen tot vorige week, na de KPN storing en blijkbaar de nieuwe software op de ITV kastjes (arris). Inmiddels een nieuwe kastje, geen oplossing.

 

Wat gaat er fout? Krijg de melding geen zenderlijst beschikbaar, ga naar instellingen. Helaas werkt de afstandbediening niet, kan met geen mogelijkheid in instellingen komen. Software opnieuw geïnstalleerd en zelfs helemaal reset. Alleen in dit laatste geval kan ik weer TV kijken. Helaas forceert de nieuwe software zich op de kastjes dus de pret is maar van korte duur.

 

Ik weet bijna zeker dat de nieuwe software OF niet met de V8 overweg kan, OF andere netwerkinstellingen vraagt.

 

Wie kan helpen? Wie heeft er een V8 en/of een gelijke opzet als de mijne?

 

Gr,

Erwin

icon

Beste antwoord door wjb 4 August 2020, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Dan heb je het onderstaande scherm vast al wel een keer voorbij zien komen.

Je zult toch echt routed-iTV moeten gaan gebruiken want bridged-iTV is passé.

Dan heb je het onderstaande scherm vast al wel een keer voorbij zien komen.

Je zult toch echt routed-iTV moeten gaan gebruiken want bridged-iTV is passé.

Nope, naja, ooit eens in het interactieve menu volgens mij maar toen gebeld en gezegd dat het altijd moet blijven werken met de V8. Niet dus. Heb je meer informatie voor mij? 

Reputatie 7

Nope, naja, ooit eens in het interactieve menu volgens mij maar toen gebeld en gezegd dat het altijd moet blijven werken met de V8. Niet dus. Heb je meer informatie voor mij? 

Als je een eigen router wilt gebruiken dan zal je nu moeten kiezen voor een eigen router achter de Experia Box of een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Nope, naja, ooit eens in het interactieve menu volgens mij maar toen gebeld en gezegd dat het altijd moet blijven werken met de V8. Niet dus. Heb je meer informatie voor mij? 

Als je een eigen router wilt gebruiken dan zal je nu moeten kiezen voor een eigen router achter de Experia Box of een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Kan de nieuwe experia box ook overweg met switches? Ik bedoel dan dus dat vanaf de switch ik een IPTV kastje en andere apparatuur (TV/Computer) kan aansluiten? Ik heb op zolder bijvoorbeeld geen 2 of 3 netwerkkabels liggen.

 

Ben nu even aan het zoeken wat te doen, kan je mij hiermee opweg helpen?

  • Kijken of ik het met mijn TPlink Archer C8 werkend krijg (lijkt alleen geen VLAN ondersteuning te hebben, wel een IPTV functie). Dan moeten ook de switches anders worden ingesteld vermoed ik
  • Een nieuwe eigen router kopen, van de lijst die wel ondersteund wordt
  • Een nieuwe experia box mits ik die kan gebruiken met de managed switches (geven de nieuwe boxen vlan4 en 6 over dezelfde poort?) Nadeel is verder dat ik overgeleverd ben aan de wifi kwaliteit van mogelijkheden/onmogelijkheden van de dichtgetimmerde KPN apparatuur.
Reputatie 7

Aan de LAN zijde van de Experia Box worden helemaal geen vlans gebruikt.

Je kunt uiteraard switches gebruiken voor Internet en televisie mits deze IGMP snooping ondersteunen zoals bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2.

Aan de LAN zijde van de Experia Box worden helemaal geen vlans gebruikt.

Je kunt uiteraard switches gebruiken voor Internet en televisie mits deze IGMP snooping ondersteunen zoals bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2.

Zou ik dan de V8 kunnen laten vervangen door de nieuwste experia box, hier de switches op aansluiten maar de WiFi en bekabel LAN (internet) via mijn eigen router laten afhandelen? (scheelt een nieuw router kopen)

Reputatie 7

Zou ik dan de V8 kunnen laten vervangen door de nieuwste experia box, hier de switches op aansluiten maar de WiFi en bekabel LAN (internet) via mijn eigen router laten afhandelen? (scheelt een nieuw router kopen)

Dat kan inderdaad, ik had je al een link gegeven naar een pagina waar dat beschreven wordt.