Beantwoord

Snelheidsupgrade zorgt voor problemen

  • 4 December 2020
  • 10 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven door TopShorty. 

 

Mijn situatie is iets anders: 

Ik heb op dit adres al 6 jaar glasvezel van KPN. Dit zonder ooit problemen te hebben gehad. 

Echter, ik ben een paar dagen geleden overgestapt van 100Mbps internetsnelheid naar 500Mbps internetsnelheid. Dit zou vanaf vandaag moeten zijn geactiveerd en sinds vandaag zijn ook de problemen begonnen. 

De modem heb ik meerdere keren opnieuw opgestart en gereset, hetzelfde geldt voor de tv ontvanger(s).

De internetsnelheid lijkt juist omlaag te zijn gegaan en als ik iets download op mijn computer begint het beeld van mijn tv te haperen.

 

@Erwin_ Zou je hierin kunnen assisteren naast het probleem van TopShorty? 

 

Bij voorbaat dank! 

 

Danny.

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Joep1965 6 December 2020, 19:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @DannyB86 . Laten we eerst eens naar die snelheidsupgrade kijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Goedemorgen @Erwin_ , 

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld. 

Verneem graag hoe nu verder. 

 

Groeten,

Danny

Je profiel lijkt goed te staan. Kun jij eens een snelheidsmeting doen met een bedraad aangesloten pc/laptop? 

Verder ben ik benieuwd hoe jouw tuner(s) zijn aangesloten. Gaat er een kabel rechtstreeks van de experiabox naar de tuner?

Welk type experiabox heb je?

Ha Erwin,

 

Bedraad komt de snelheidsmeting inderdaad uit op de gewenste snelheid. Het “ probleem” zit hem dus in de opstelling na de meterkast. 

Ik heb deze nogmaals nagelopen en kwam erachter dat ik een switch ertussen had gezet. Deze heb ik inmiddels weggehaald en de internetverbinding is top. Echter, nu werkt Itv niet meer.

De situatie is als volgt: 
Vanuit de experiabox beneden loopt er een kabel naar mijn woonkamer boven. Die kabel gaat in mijn Asus AC5300 router. Itv is aangesloten op de router in een 2de poort. 

Nu heb ik e.e.a. gelezen hierover en het schijnt niet mogelijk te zijn om een 2e router achter mijn experiabox te zetten voor Itv. Klopt dit? Of kan ik wellicht de poort op een bepaalde manier configureren waardoor dit wel mogelijk is? 

Verneem graag van je.

 

Groeten,

 

Danny. 

Omdat het bij de “ nieuwe”  situatie niet mogelijk was om Tv te kijken heb ik de situatie weer teruggebracht naar de oude situatie (met switch). 

Echter kan nu de tv ontvanger niet meer opstarten; hij blijft software downloaden maar blijft steken op 20%, soms schiet hij naar 26% maar daarna naar 20% en dan foutcode 301.

Vreemd want hiervoor werkte het zonder problemen. 

Ik kijk voor nu maar even tv via het internet op de laptop maar zou toch graag alles werkend willen hebben.

Verneem graag van je.

 

Groeten,

 

Danny.

Badge +19

Ondersteunt de switch igmp snooping?

@Joep1965 , nee helaas. Het is de standaard switch die toen is meegeleverd bij de Tv ontvangers. 

Ik zou een nieuwe switch kunnen kopen, echter gaat dat (bijna) altijd ten koste van mijn internet snelheid en die wil ik graag behouden. 

Badge +19

Als jedeze neemt zit je goed hoor. Ook qua snelheid.

@DannyB86 . Ik stuur je een privébericht. Kun je daar op reageren?

Een korte update voor de meelezers. @DannyB86 heeft nu een switch die IGMP ondersteunt en het werkt naar behoren.