Beantwoord

softwareupdate Arris 2952 lukt niet

  • 22 April 2020
  • 14 reacties
  • 924 keer bekeken

Badge

Vanavond is de nieuwe software voor de Artis 2952. Deze liep door tot 95% en bleef daarop hangen. Ontvanger gereset door software opnieuw te laden. Resultaat liep door maar geeft melding zenderlijst niet ingeladen en blijft daarop hangen. Opnieuw ingeladen en nu wel met tv zender, maar het menu is leeg. Wel is bovenin het logo, datum en tijd zichtbaar en onderin : Sluit menu. Menu is niet te bedienen en niet-zichtbaar. Kan hierdoor ook niet bij de software versie cq andere opties. wat nu?
 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 May 2020, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Rubberenrobbie 

Dat is erg vervelend dat het niet werkt, heb je een harde reset eens geprobeerd:

Ik hoop dat dit lukt, en laat hem eerst helemaal opstarten, dus tussendoor niks doen. 

Badge

Ha Dennis, bedankt voor je snelle reactie. Omdat de inhoud van het menu niet zichtbaar is, heb ik de optie software verwijderen bij de reset door bij t booten de knop bovenop de Artis te drukken en daarna de optie software verwijderen. Is het kiezen voor reset fabrieksinstellingen beter? 

Reputatie 7
Badge +22

Ha Dennis, bedankt voor je snelle reactie. Omdat de inhoud van het menu niet zichtbaar is, heb ik de optie software verwijderen bij de reset door bij t booten de knop bovenop de Artis te drukken en daarna de optie software verwijderen. Is het kiezen voor reset fabrieksinstellingen beter? 

@Rubberenrobbie doe maar gewoon de software verwijderen, en dan als die weer opnieuw opstart, weer op de stand-by knop drukken, en dan de optie: ‘terug naar fabrieksinstellingen‘

Laat het maar even weten of het gelukt is, ik zal niet gelijk reageren. Maar als ik het lees, dan zal ik reageren.

Badge

Ok, ik geef je de resultaten. Mogelijk morgenochtend. 

Badge

Goedemorgen, de nacht heeft niet veel bijgedragen aan de software update. Vanmorgen hetzelfde: geeft aan dat de update op 95% is, dat er geen actieve kanalen zijn. Menu is niet aanwezig alleen een zwart scherm met een brede blauwe balk met up en down pijltje aan de onderkant. Zodra de software laadt gaat het goed en krijg ik weer beeld, totdat de software aangeeft dat er nieuwe software is. Deze wordt geladen maar met bovenstaand einde.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rubberenrobbie, welkom op het forum! 
Je hebt dit topic dubbel aangemaakt dus de andere heb ik verwijderd.
Ik zie dat je je profiel al ingevuld hebt maar als ik op je gegevens zoek kan ik geen KPN abonnement vinden. Kan het zijn dat je misschien klant bij Telfort bent?

Badge

Hallo Thomas, als newbee is dat zeker mogelijk  bedankt voor 't verwijderen  nee ik heb geen Telfort account, maar n Oxxio  Die stond niet in 't lijstje, vandaar   Kan dat de oorzaak van de problemen zijn? Zoja verwijder mij dan van deze pilot 

 

Hallo Thomas, als newbee is dat zeker mogelijk  bedankt voor 't verwijderen  nee ik heb geen Telfort account, maar n Oxxio  Die stond niet in 't lijstje, vandaar   Kan dat de oorzaak van de problemen zijn? Zoja verwijder mij dan van deze pilot 

 

Hallo @Rubberenrobbie , voor vragen moet je dan bij je eigen provider zijn, Oxxio dus.

 

Hoi @Rubberenrobbie .  Deze pilot is alleen voor KPN maar het platform dat oxxio gebruikt is hetzelfde. Vandaar dat je er wel tussendoor geglipt bent. 

Dat het nu niet werkt zal waarschijnlijk met eigen firmware van oxxio te maken hebben.  Ik zal onze technische mensen vragen of het  terug te draaien is. 

Ik houd je op de hoogte. 

Badge

Ok, fijn . Bedankt voor de hulp en excuses voor 't extra werk. 

 

 

Ik heb een antwoord van de techniek. Terugdraaien lijkt geen optie maar het goede nieuws is, dat het (waarschijnlijk) wel werkt.  Ik deel dat even via privébericht met jou.

Check even je privéberichten op het forum. :-)

Voor de meelezers. @Rubberenrobbie is succesvol uit de pilot gehaald :-)

Badge

Ik heb een antwoord van de techniek. Terugdraaien lijkt geen optie maar het goede nieuws is, dat het (waarschijnlijk) wel werkt.  Ik deel dat even via privébericht met jou.

Check even je privéberichten op het forum. :-)

Jammer dat de oplossing niet openbaar te lezen is. Dan hoeft niet iedereen contact op te nemen. 

Mag ik de oplossing wel weten? 

Hoi @oldcar . Aangezien @Rubberenrobbie niet bij KPN maar bij een andere provider zit was het de vraag of deze update bij hem zou gaan werken.

Eerst dachten we van wel maar dat was niet het geval.  Gelukkig kon onze technische dienst hem weer uit de pilot halen zodat hij weer op het ‘oude’ platform terug kwam.