Beantwoord

Spaanse TV zender

  • 19 November 2020
  • 18 reacties
  • 1211 keer bekeken

Geen nieuwe vraag, er is al meer over geklaagd:

Waarom geen Spaans TV- kanaal in het basispakket.

Alsjeblieft: DOEN !

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 November 2020, 22:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rob A. H. 

Geen nieuw antwoord, deze vraag is al vaker beantwoord. 

Er is te weinig belangstelling voor een Spaanse TV-zender. KPN bepaalt het zenderpakket rekeninghouders met de populariteit van een zender in combinatie met de doorgiftekosten. 

Veel Nederlanders (waaronder ikzelf) verstaan geen woord Spaans. Dus wat moet je dan met zo'n zender? 

Twee Alternatieven voor jou : 

1/ Een schotel. Er zijn meer dan voldoende Spaanse zenders te vinden met een satellietontvanger. 

2/ Internet. Er zijn speciale ontvangers op de markt waarmee je internetzenders uit de hele wereld kan ontvangen. 

Reputatie 1

Spaans is NB de Wereldtaal! Wel Frans Italiaanse Duitse zenders en zelfs talen, die niet Europees zijn. Ook zenders waar bijna geen mens naar kijkt. Meerderheid wil Spaanse zender, waarom niet mogelijk? Geld kwestie? Klant is toch Koning?🤔🤞

Reputatie 6
Badge +7

Meerderheid?

 

Bron van dit onderzoek graag want dit klinkt als een zelf verzonnen bedenksel.

Reputatie 1

😀misschien stemmen onder alle abonnees. Dan is het gelijk duidelijk of er een meerderheid voor is. Geen Spaans verstaan, maar wel accabadabra Frans duits en Italiaans?🤔🙃

Reputatie 6
Badge +7

Klinkt als een goed plan👍

Reputatie 1

Ook vanuit mij het verzoek voor een Spaanse zender. TVE heeft mijn voorkeur.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de belangstelling voor een Spaanse zender bij de juiste persoon terechtkomt?

Groet,
Flor

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Flor, welkom! We geven dit soort verzoeken altijd intern door. Elk jaar wordt er weer gekeken naar het huidige zenderaanbod: kijken er genoeg mensen naar, is het niet te duur, kunnen we beter een ander zender ervoor in de plaats nemen, etc. Ook dit jaar gaan we dit weer doen. Wat de plannen zijn, is niet bekend. Dat wordt altijd pas richting de zomer bekend gemaakt. Nog even afwachten dus!

Evenals veel van mijn kennissen wacht ik nog steeds op een Spaanstalige zender in het KPN pakket.

ZIGGO heeft TVe in het standaard pakket.

Juist KPN zou, met de vele zakelijke klanten, moeten weten dat er behoefte is aan een Spaanstalige zender. 

Waar kunnen we stemmen? Ik zou ook graag TVE willen!

Ook ik vind het jammer dat er geen Spaanstalige zender meer beschikbaar is bij KPN. Vroeger was dit wel het geval, toen zat TVE in het pakket. Ik zou graag zien dat er weer een Spaanstalige zender wordt toegevoegd. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat er weinig belangstelling is voor Spaanstalige zenders er wonen veelSpanjaarden in de regio waar ik woon. Dus KPN graag weer een Spaanse zender aan het pakket toevoegen.

Ook ik zou heel graag een spaanse tv zender in het kpn pakket willen hebben!

Reputatie 7
Badge +30

Toch weer wat reacties hier! We geven de wensen van onze klanten intern door en dus ook jullie verzoek! Vooralsnog verwacht ik op korte termijn niet dat er een Spaanse zender bij komt, maar mocht dit te zijner tijd wel zo gaan zijn, delen we dit sowieso met jullie op verschillende manieren. 

Ook ik mis TVE in het pakket. Alle respect voor andere zenders waar ik geen woord van versta. Deze zenders zijn bij mij weggestopt. En dat zijn er nogal wat. Bij Ziggo hebben ze inderdaad wel tve. Helaas is het niet mogelijk om een Ziggo abonnement te nemen door de plaats waar ik woon. Ja, ik mis zeker TVE. Na 4 maanden nog steeds geen antwoord of we TVE weer terugkrijgen. Ik kan inderdaad TVE online volgen, maar het is een stuk makkelijker gewoon via KPN te kijken. En nee, ik heb geen zin in een schotel aan mijn huis.

Ook ik mis een Spaanse zender in het pakket:frowning2:

L.S., ik deed net een rondje televisiezenders van ons KPN basis abonnement: ik kan me niet voorstellen dat de doelgroep en belangstelling voor een Spaanse zender kleiner is dan die van sommige vreselijke tv-zenders die KPN heeft uitverkoren en die blijkbaar wèl passen binnen het Basispakket. Meerder malen kom ik in hetzelfde rondje de Nederlandse zenders 1 t/m 10 (ca.) tegen, en wat doet Utsav Bharat in een Nederlands zenderpakket beter dan bijvoorbeeld TVE? En wat te denken van ESPA 262 t/m  271 waar ik helemaal niks meer zie bewegen? Het is  ONbegrijpelijk dat een Spaanse zender blijkbaar een onmogelijkheid is, terwijl er zoveel mensen plezier beleven aan het zien en horen van de Spaanse taal en cultuur: studenten jong/oud, Spanjo-fielen, pensionado's, Spanjaarden in ons land.… 

Kom op KPN, zo ben ik dit niet gewend van jullie. Stop met navelstaren & alstublieft, een Spaanse zender terug in het Basispakket, vriendelijke groet,

 

En wat te denken van ESPA 262 t/m  271 waar ik helemaal niks meer zie bewegen?

@Spanje1 . Dat zijn de Sport on Demand kanalen. Daarop worden wedstrijden van ESPN doorgegeven en kun je per wedstrijd voor betalen als je het ESPN pakket niet hebt.

En aangezien je het niet hebt over 272 - 283 neem ik aan dat je het Ziggo Sport pakket afneemt. De Sport on Demand kanalen van Z.S. zijn dan niet zichtbaar.

De zenders 1 t/m 10 zijn via glasvezel inderdaad 2 x te zien. In DSL kwaliteit via 1 t/m 10 en in FttH kwaliteit via 661 t/m 670.

Waarom TVE (al jaren geleden) uit het pluspakket is gehaald is mij ook een raadsel.

Als kpn TVE en Djazz.tv weer gaat doorgeven is het wat mij betreft compleet. Gelukkig heb ik wel nu al enige maanden zo'n 30 extra zenders via ‘Samsung TV Plus’. Daaronder ook een jazz-tv-zender :relaxed: .

Wij zijn ook overgestapt van Ziggo waar TVE in het pakket zit en tot onze schrik heeft KPN deze zender niet.

Het zou heel fijn zijn als TVE toch in het pakket wordt aangeboden, we missen het echt.

We hopen dat meer mensen aangeven dat ze dit graag willen.

( en er zijn zoveel anderstalige zenders, dus waarom deze niet??? )

Hoi @Jeanette H. ,

Wat vervelend dat je een zender mist. Daar hoef je toch niet van te schrikken? Het zender overzicht is gewoon te vinden. Ook op de website. Dus al voor overstap. 

Wat was de reden van de overstap? Glasvezel? Ook Ziggo heeft de voor particulieren zinloze bandbreedte van 1 Gbps. Enige verschillen de eveneens zinloze upload, zenders die de een wel heeft en de ander niet. En de prijs; kpn is wat minder duur. 

TVE is via hun website te zien.

Casten via Chromecast en klaar is quesie.

Pedazo de pastel

Bron@HGD )