Beantwoord

STB-NMC-400

  • 4 January 2021
  • 9 reacties
  • 205 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Deze foutmelding is weer terug op al mijn 4 2260's.

het topic hierover is onterecht gesloten want het is weer terug.

 

icon

Beste antwoord door Anto 17 January 2021, 21:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Anto! Vervelend dat je deze melding krijgt. Excuses voor de late reactie. Het is hier erg druk. 

Ben je inmiddels al geholpen? Of kan ik nog met je meedenken? Laat even weten hoe je de ontvangers hebt aangesloten op de Experiabox en wat je al geprobeerd hebt om dit opgelost te krijgen. 
Ik hoor het graag! 

Reputatie 5
Badge +2

drie 2260’s utp bekabeld (ook degene met deze storing)

1 2260 met een powerline (devolo) Daar heb ik sinds het nieuwe menu regelmatig F561, F143.

Ik heb de afgelopen 4 maanden (sinds begin september) eindeloos apparaten ge-herstart evenals het modem.

ook aantal keren frisse start.

blijf traag systeem houden en het barst van de foutmeldingen, bugs (zoals onbetrouwbare voortgangsindicator) en onbereikbare opnames.

Dat het zo druk is, is vervelend voor jou persoonlijk, maar toch echt een probleem dat KPN helemaal zelf heeft veroorzaakt.

Reputatie 5
Badge +2

Ben niet de enige:

 

Reputatie 7
Badge +17

Je bent zeker niet de enige @Anto! De foutcode betekent eigenlijk dat de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem niet goed is. Een beetje hetzelfde probleem als F561 of F143 die je krijgt met de DVS 1200 (Devolo). 

De verbinding lijkt niet stabiel. 
Wat is het serienummer van de ontvanger waar je deze foutcode STB-NMC-400 krijgt? Deze is direct bekabeld aangesloten, toch? Dus geen tussenkomst van een Experia Wifi(versterker) of switch. 

Reputatie 5
Badge +2

Wat het betekent is mij wel duidelijk.

De F561 en F143 krijg ik alleen op de devolo lijn.

Deze verbinding waarop ik de  STB-NMC-400 code krijg =utp en is uitermate stabiel. ong. 5 jaar nooit problemen. totdat het nieuwe menu kwam en aan de verbinding andere “eisen”(geklungel)  worden gesteld. Zit wel een switch tussen (netgear) omdat ik 4 stb's en en ook pc's heb aangesloten. KPN biedt hiervoor geen optie. Er is geen wifi versterker (is immers utp bekabeld!).

De stb is de laatste (een omruiler voor een defecte 2066 ) die ik van kpn heb ontvangen. is ook als laatste geregistreerd. Zie mijn abbonnement.

nogmaals: nooit een probleem tot aan het nieuwe menu. Sindsdien heeft het foutcodes geregend. kijk maar eens naar mijn > 100 posts . .

 

Reputatie 7
Badge +17

Excuses voor de late reactie @Anto! Hebben jouw ontvangers de nieuwe software al ontvangen? Ik ben geneigd het modem om te ruilen omdat het systeem niet ziet dat de ontvangers direct zijn aangesloten op het modem. Er lijkt een switch tussen te zitten. Het is dus ook aan mijn kant duidelijk dat de communicatie niet goed lijkt te gaan. 
Is het oké voor jou als we het modem gaan omwisselen? Laat het maar weten! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat het hierna beter zal zijn. 

Reputatie 7

@Anto, Hoe ziet jouw thuisnetwerk er verder uit? Wat voor een apparatuur is nog meer aangesloten? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik een melding heb gezien waarbij de STB-NMC-400 alleen op lijkt te treden als er een Synology NAS aangesloten is met daarop specifieke services (domain controller en/of Unifi controller).

Reputatie 5
Badge +2

Er zijn 3  x 2260 via utp

er is 1 2260 via devolo

er zijn 2 pc's, een game unit en media center via utp

De meeste connecties via router ( experia is beperkt en er is geen 8 poorts KPN router)

Geen NAS! Ik backup lokaal per PC.

Sinds ik de nieuwste software heb is deze melding niet meer voorgekomen.

Ik stel voor om even niets te doen en te kijken hoe e.e.a. met de nieuwste software loopt.

Mijn indruk (is echt gevoelsmatig) is dat de responsetijden met het nieuwe menu soms zo opliepen (tot > 20 seconden) dat de 2260's het opgeven om te wachten. Vooral met de Devolo sinds september veel ellende gehad. Regelmatig moeten loskoppelen en updaten aan een utp kabeltje en daarna weer aan de Devolo.

De laatste tijd zo verschrikkelijk vaak herstarts gedaan (modem V10, 2260's, Devolo, PC's) terwijl het voor september liep als een zonnetje. Ook is 1 2260 omgeruild omdat de respons alleen met kalender was te meten… nou ja > 20 seconden dan.

Nogmaals: ik stel voor om even niets te doen omdat het al een paar dagen zonder foutmeldingen loopt. bedankt voor de ondersteuning.

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen, @Anto! Als er iets veranderd, dan horen we het graag.