Beantwoord

Storing tweede aansluiting interactieve tv

  • 20 August 2019
  • 11 reacties
  • 885 keer bekeken

Ik heb eens in de zoveel tijd storing bij mijn tweede tv aansluiting. Het begint met strepen en daarna heb ik geen beeld meer. Ik heb alles geprobeerd, van opnieuw opstarten, nieuwe kabels, nieuwe software installeren etc. om de storing te verhelpen, maar het enige wat uiteindelijk helpt is via het menu, alles terugzetten naar de oorspronkelijke software instellingen. Maar, dit begint na een paar weken telkens weer opnieuw. Ook als ik gebruik wil maken van 'terugkijken' valt de tv in de storing. Mijn eerste tv doet het overigens prima en heeft dit nog nooit gehad. Hoe kan ik dit voorgoed verhelpen?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 27 August 2019, 09:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat wordt of jouw tweede ontvanger omwisselen voor een nieuwe.

Of de tweede ontvanger vervangen door een Digitenne-ontvanger. Dan heb je overigens niet die extra opties zoals terugkijken, dus deze optie is vast voor jou minder interessant. (Zou wel handig zijn als je b.v. een vakantiehuisje of caravan hebt.)
Reputatie 7
Badge +24
Is uw 2de tv ontvanger misschien aangesloten met een dvs-set? Adapters worden ze ook wel eens genoemd...



Heeft u de twee kastjes ook al wel eens gewisseld? Dus kastje 1 op plek van kastje 2 en kastje 2 op plek van kastje 1?
Beste Nick83, ja klopt, mijn beide tv's zijn aangesloten met een dvs-set. Ik heb zelf het idee dat die aan vervanging toe zijn, omdat ik de allereerste (en oudste) versie heb. Er brand bij de tweede tv adapter ook altijd een oranje lampje, juist als het wel werkt. Het wordt groen als er storing is.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zou je toch sterk aanraden om gewoon een kabel te (laten) leggen.
Toch vind ik het raar dat het 10 jaar wel goed werkt en nu opeens niet meer. Ik dacht eerst dat mijn tv stuk was, maar dat is niet het geval.
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond wel kom op het forum. Beste Plantje1969. Ikzelf heb ook een tweede tv maar heeft hem direct op de decoder en modum aan gesloten werkt perfect een aanrader. met vriendelijke groet Cornelis48
Reputatie 7
Badge +24
Toch vind ik het raar dat het 10 jaar wel goed werkt en nu opeens niet meer. Ik dacht eerst dat mijn tv stuk was, maar dat is niet het geval.
Misschien ergens een stoorzender bijgekomen. Omvormers voor zonnepanelen bijv. Hoeft niet bij jou te zijn, kan ook bij de buren.
Reputatie 7
Hallo @plantje1969, welkom op het forum. Met de vragen die al gesteld zijn ben je zo te zien al op weg geholpen. Dat de draadloze adapter bij de tweede tv een andere kleur lampje geeft op het moment van de storing geeft aan dat die dan geen goed signaal krijgt. Heb je andere stopcontacten in de buurt van die tv, waar je die adapter in kunt doen om te kijken hoe het beeld dan is? Het is het beste om de adapter direct in de muur (niet in een verlengsnoer) te plaatsen, dan krijgt deze het beste signaal. Ik hoor graag van je hoe het dan gaat.
Reputatie 7
Hoi @plantje1969, ik heb nog geen reactie van je gezien. Speelt het nog of is het inmiddels beter geworden?
Beste Jasper,
Hartelijk dank voor je bericht. Alles wat er hier genoemd is, heb ik al uitgeprobeerd.
Overigens werkt mijn tweede tv nu wel goed. Tot het weer zover is en ik de hele handel weer terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat blijf ik raar vinden omdat het naar mijn mening dan niets met een stopcontact enz. te maken kan hebben.
Reputatie 7
Fijn dat het nu weer werkt, maar het geeft nog geen zekerheid waar het vandaan kwam dus. Dat het lampje op de draadloze verbindingsset veranderde van kleur wijst toch wel naar de verbinding tussen de verschillende draadloze adapters, ondanks dat het met de fabrieksinstellingen beter werd. Mocht het toch terugkomen, wil ik je toch vragen om een ander stopcontact te proberen en te kijken wat het beeld en de lampjes op de draadloze adapter dan doen.