Beantwoord

Terugkijken programma's, hoe weet ik van te voren welke terug te kijken zijn?

  • 3 August 2021
  • 12 reacties
  • 597 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn Arris 5202 heb ik de mogelijkheid om standaard vele programma's tot een week terug te kijken. Hoe weet ik van tevoren welke programma's wel/niet terug te kijken zijn?

Ik heb namelijk het pakket TV Opnemen; als ik van tevoren weet dat een programma/film terug te kijken is (tot een week), dan hoef ik deze namelijk niet op te nemen.

icon

Beste antwoord door PeterG 3 August 2021, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

@HolyMoly Door in het overzicht van de TV gids terug te bladeren naar de dag ,de zender en het programma van uw keuze. In principe zijn alle programma's op de zenders in uw overzicht terug te kijken.

Films en series van de commerciële zenders (bv RTL zenders, SBS 6, Veronica, Net 5, SBS 9) kan je beter opnemen. 

Bij kijken van een opname kun je de onderbrekende reclameblokken doorspoelen/overslaan. 
Via Terugkijken via de gids (groene knop) kan je helemaal niet doorspoelen.

De NPO biedt bij buitenlandse series en films géén terugkijken via de gids aan. Die kun je alleen via de (app) NPOstart terugkijken.

Reputatie 1

Bedankt voor de info.

Het niet kunnen doorspoelen van de reclameblokken is inderdaad irritant.

Als ik het goed begrijp:

  • alle series en films op NPO bieden geen terugkijk mogelijkheid (handig om te weten!)
  • series en films op de commerciële zenders kunnen wel worden teruggekeken, maar reclameblokken kunnen niet worden doorgespoeld

Met zovele klanten zou KPN toch alle programma's (series, films, talkshows, documentaires etc.) in een trunk bewaren. Jammer dat KPN voor klanten met TV-opnemen pakket de terugkijk optie niet voor alle programma's open zet.

Reputatie 7
Badge +24

Het zijn de zenders die dat bepalen hé. Niet KPN. Opnemen zodat je het terug kunt kijken en de reclame door kunt spoelen, dat is iets wat je van te voren in moet stellen. Niet achteraf. Dat kon vroeger toen je nog opnam op VHS banden ook niet. 

Niet opnemen, maar later toch terug kijken = reclame kijken. Daar halen de zenders hun inkomsten uit.

Reputatie 1

Thanks!:pray_tone2:

Reputatie 7
Badge +10

 

Alles waar een groen pijltje bij staat kun je terugkijken met de groene knop. Zie linksboven.

 

Alleen jammer dat je niet kun zien of je het programma wat nog moet beginnen ook later terug kunt zien, in de toekomst staan de pijltjes er nog niet bij.😱
Had T-Mobile er wel bijstaan, dus om de vraag te beantwoorden, zoals het er nu uitziet heb je nooit zekerheid dat je iets later kunt terug kijken, je hebt alleen die garantie als je het opneemt.

Reputatie 7
Badge +10

Alleen jammer dat je niet kun zien of je het programma wat nog moet beginnen ook later terug kunt zien, in de toekomst staan de pijltjes er nog niet bij.😱
Had T-Mobile er wel bijstaan, dus om de vraag te beantwoorden, zoals het er nu uitziet heb je nooit zekerheid dat je iets later kunt terug kijken, je hebt alleen die garantie als je het opneemt.

Gewoon ophouden met in het verleden te leven maar in het nu :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 1

@Doornekamp33 

“Op mijn Arris 5202 heb ik de mogelijkheid om standaard vele programma's tot een week terug te kijken. Hoe weet ik van tevoren welke programma's wel/niet terug te kijken zijn?

Ik heb namelijk het pakket TV Opnemen; als ik van tevoren weet dat een programma/film terug te kijken is (tot een week), dan hoef ik deze namelijk niet op te nemen.”

Dat is precies wat ik met mijn vraag bedoelde!

@HolyMoly Dat heeft iedereen, tot 7 dagen terugkijken, alleen zoals ik al gezegd heb, je weet pas of terug kijken mogelijk is als het programma is gestart of al is geweest, dan pas komt het pijltje er bij te staan.

@DennisA78Ik leef nog in de kruikentijd wat dat betreft, kijk zelden iets terug en wat ik later wil terug kijken neem ik op een video band op die ik bij KPN in de systemen heb staan, tenminste dat hebben ze me verteld, ik weet niet wie de banden wisselt maar loopt vlekkeloos.🤪😜😆😆😆

 

Ach, er zit 200 uur opnameruimte in het opnamenpakket. Bovendien is de bewaartermijn 1 jaar t.o.v. de gids één week.

P.S. als je een week terug bladert kun je al zien welke wekelijkse uitzending voor Terugkijken worden aangeboden. Bij de NOS alleen NL uitzendingen. Buitenlandse (bv Vera) kun je niet Terugkijken.

Ik neem álle programma's op die ik (die avond) wil zien. Ook als ze eventueel via de gids beschikbaar zouden zijn.

Dan staat namelijk alles in de opnamelijst en dat is natuurlijk veel overzichtelijker dan wanneer je een deel weer via de gids moet zoeken.

Reputatie 5

En vergeet niet dat je die ellendige reclame met opnemen ook kunt “doorspoelen” (als je al wat opneemt van de comm. NL zenders)!