Beantwoord

The provided mpeg-Dash could not be updated

  • 17 August 2019
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik krijg regelmatig, als ik met mijn laptop TV kijk (Acer Chromebook) de melding: The provided MPEG-DASH could not be updated. Heel irritant als je naar een film zit te kijken. Ik heb nu enige malen contact gehad met de ḧelpdesk" waar men niet verder komt dan het stellen van steeds weer irritante vragen: NAW gegevens tm derde cijfer van je betaalrekening. Ik heb gevraagd of het probleem bekend was, men "had er wel van gehoord" en " volgens google....." Van een servicedesk van een gerenomeerd bedrijf verwacht ik medewerkers met kennis van zaken die een oplossing voor t probleem geven. Als ik de diverse fora raadpleeg kan het niet anders dan dat de oorzaak en de oplossing van dit probleem bekend is! WIE HELPT!

Ook al ios de oplossing niet voorhanden, weten wat de oorzaak is help ook!

Hans van Engelen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 September 2019, 17:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Hans, welkom op het forum! We zien dit soms voorbij komen. De oorzaak is echter niet altijd hetzelfde, vandaar dat we wel steeds opnieuw uitvragen. Jij ervaart dit op je laptop geef je aan, een Chromebook. Ik neem dan ook aan dat je dit via de Chrome browser ervaart. Zou je eens kunnen testen met een andere? Bijvoorbeeld Firefox.

Ervaar je dit met specifieke programma's, of komt het bij alles voor? Daarnaast ook belangrijk om te weten: heb je dit met alle vormen van kijken (live, terugkijken, opnames, on demand) of merk je dat het bij bepaalde van deze vormen meer of minder voorkomt?
hoi Erikl

t gaat er meer om dat men duidelijk niet ter zake deskundig is! naw gegevens hebben weinig met t probleem te maken, ik sta op de camping. Ik krijg kippenvel als ik een helpdesk medewerker hoor zeggen : wel eens van gehoord" of "U bent de eerste ¨ .

t probleem doet zich wisselend voor. de afgelopen twee dagen geen probleem! Ik kijk via de app, als de storing zich voor doet probeer ik uiteraard ook de webversie en een andere browser, t probleem doet zich dan ook voor.
Soms ff beeld, daarna weer SORRY er ging iets mis en de Mpeg-Dash melding.
Reputatie 7
Badge +30
NAW gegevens zijn juist essentieel, Hans. Daarmee zoeken we je op in de systemen zodat we kunnen nakijken of aan onze kant dingen in orde zijn met je account. Ook zien we op die manier wanneer en waarvoor je eerder contact hebt gehad. En omdat daar privacy gevoelige informatie bij komt kijken moeten we, als je contact opneemt, verifiëren wie je bent. Dat doen we meestal aan de hand van bankrekeningnummer. Het feit dat je deze problemen op de camping ervaart is ook een essentieel feit om te weten, maar dat neemt niet weg dat we ook je thuisgegevens nodig hebben.

Dank voor je aanvullende info. Wat voor internetverbinding gebruik je op de camping, wifi of mobiele data?

Wat we het meeste zien rondom deze melding is dat het gebeurt als je verbinding even kort wordt onderbroken. Dat kan gebeuren als je bandbreedte erg laag is (wat vaak zo is als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een wifi hotspot). Of, als je op mobiele data zit, dat die instabiel is door bereikissues.

Kun je, met het apparaat waar je de problemen het meest op hebt, deze speedtest doen. Doe dit dan op de verbinding (wifi of mobiel) waar je normaal gesproken mee tv kijk.
Moet ik uit jouw antwoord concludeten dat het probleem te maken heeft met (te weinig) bandbreedte ?
Hebben de diverse tv kanalen een verschillende ,minimale, bandbreddte nodig?
T is weer gedonder, op alle zenders, web en app.

Reputatie 7
Badge +30
Moet ik uit jouw antwoord concludeten dat het probleem te maken heeft met (te weinig) bandbreedte ?
Hebben de diverse tv kanalen een verschillende ,minimale, bandbreddte nodig?


Niet specifiek te weinig, hoewel dat wel een factor kan zijn. Als je de kwaliteit in de app of op de website instelt op laag heb je in principe aan een paar Mbit genoeg. De stabiliteit is het belangrijkst. Kleine onderbrekingen in de verbinding, die je met ander internetgebruik misschien niet zou merken kunnen er net voor zorgen dat de videostream onderbreekt. Meestal buffert hij wel om dat op te vangen, maar soms kan dit dan voor de mpeg-dash foutmelding zorgen.

Maar, gezien je speedtest, verwacht ik niet dat dit bij jou het probleem is. Ik ga er van onze kant even verder induiken, ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Hans, excuses voor mijn late reactie. De mensen van interactieve tv hebben hier naar gekeken en geven aan dat het hem waarschijnlijk wel zit in microverbrekingen/wisselingen in de verbinding. Ze hebben hierin wat aanpassingen gedaan waardoor het verbeterd zou moeten zijn. Ervaar je dit ook zo?