Beantwoord

Tikkend geluid bij de avond films (20.30) van Veronica

  • 23 May 2019
  • 8 reacties
  • 587 keer bekeken

Reputatie 1
De avond film van Veronica tikt en het is ook alleen de eerste film de 2 film van de avond tikt niet.
Heb de decoder aangesloten op homecinema dolby surround. het tikken is over alle boxen.
Het is ook alleen Veronica alle andere zenders hebben hier geen last van.
Het lijkt er op dat de decoder van Veronica signaal niet helemaal goed gaat.
icon

Beste antwoord door Christiandb 6 June 2019, 16:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +12
De avond film van Veronica tikt en het is ook alleen de eerste film de 2 film van de avond tikt niet.
Heb de decoder aangesloten op homecinema dolby surround. het tikken is over alle boxen.
Het is ook alleen Veronica alle andere zenders hebben hier geen last van.
Het lijkt er op dat de decoder van Veronica signaal niet helemaal goed gaat.


Same here. Heeft niets met jouw apparatuur te maken. Ik heb dat ook (via Sonos). Er gaat bij KPN iets niet goed met dolby. Zet hem maar eens op stereo (via instellingen op de ontvanger). Et Voila!...weg tik!
Heb er nu een paar weken 'last' van en daarom heb ik hem maar op stereo gezet. Misschien dat een moderator eens na kan vragen wat er aan de hand is?

Vanaf volgende week zit ik bij XS4all. Ik zal wel eens nagaan of het daar ook zo is. Ze gebruiken tenslotte itv-ontvangers.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de melding, beiden! We hebben dit probleem aangekaart intern, en er wordt naar gekeken. als ik verdere updates heb laat ik het weten 🙂
Probleem zit waarschijnlijk bij de zender in het Dolby geluid. Lees zelfde klachten via Ziggo-forum.

Er loopt daar ook een topic. (ook) nog niet opgelost.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/tik-kraak-in-geluid-veronica-40537

Bij gebruik v.h. stereo-geluid bij Ziggo zijn er geen klachten. En hier ook!

Er gaat bij KPN Veronica iets niet goed met dolby. Zet hem maar eens op stereo (via instellingen op de ontvanger). Et Voila!...weg tik!

Ook KPN feitelijk, maar toch
https://forum.telfort.nl/tv-338/tikken-bij-dolby-82454
Reputatie 7
Op andere forums wordt gemeld dat het probleem verholpen lijkt te zijn.
@Christiandb, kan jij dit bevestigen?
Reputatie 1
Ik zal zodra ik tijd heb controleren of het inderdaad verholpen is.
Reputatie 7
Badge +30
En, @Christiandb, is het inderdaad verholpen? Vanuit de tv-mensen is de terugkoppeling dat het probleem verdwenen is.
Reputatie 1
Zo ver ik tv gekeken heb is het inderdaad verholpen. @Erik_
Reputatie 7
Badge +30
Top, goed om te horen 🙂