Beantwoord

Tv beeld valt weg met Onkyo versterker

  • 14 July 2021
  • 11 reacties
  • 291 keer bekeken

Ik heb al een tijd hetzelfde probleem. Beeld valt onregelmatig 1.of 2 seconden weg.

Tv decoder van KPN zit via versterker (onkyo) aangesloten op een philips tv.

Probleem was er in het begin niet.

Tot gedoe vorig jaar met de decoder begon vanwege software problemen. De software problemen zijn begin dit jaar opgelost. Wegvallen van het beeld niet helaas.

Zelfde TV, nieuwe versterker, nog steeds probleem. Alles bedraad aangesloten.

Na alles te resetten, werkt het weer even. Soms gaat het één dag goed, maar na langere tijd valt het beeld weer even weg.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door MarcoVG 20 July 2021, 10:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MarcoVG, welkom. 

Wegvallend beeld is wel irritant, alleen hoe komt het. Maar nog belangrijker, hoe krijg je het weer normaal. Resetten helpt dus even, wat reset je dan allemaal? Modem en ontvanger? 

En nog even voor mijn duidelijkheid. Ontvanger zit met een kabel op het modem aangesloten en met HDMI op de tv. Hoe is de versterker aangesloten? Op de ontvanger of op de tv? En met wat voor kabel? En als je de ontvanger eens los trekt, blijft het probleem dan?

Hi Bart,

Modem hangt in de meterkast (op glas).

Rj45 onder de vloer naar woonkamer voor tv decoder. Hdmi uit naar hdmi in Onkyo versterker. Versterker hmdi (arc) naar tv.

Dit werkte altijd naar behoren. Zonder wegvallen van het beeld tot er gedonder was met de software. De decoder werd super traag. Begin Januari nieuwe software, kastje (menu) was weer vlot qua navigeren.

Onkyo versterker is vervangen door een nieuwer model.

De Wii, de nintendo Switch en Google Chromecast zitten allen via de onkyo versterker aangesloten en daarna via dezelfde hdmi kabel naar de tv aangesloten.

Ik heb de decoder al vervangen met die van de slaapkamer. Die lijkt het nog erger te doen.

Tv is het probleem niet.

Versterker is het probleem niet.

Hdmi kabels zijn het probleem niet.

Chromecast, Wii én Switch werken zonder haperingen.

Poorten op de onkyo gewisseld, probleem verschuift gewoon mee.

Hele versterker vervangen, maakt ook niet uit.

Alles uit en aan gezet, lijkt soms heel even te helpen en dan begint het weer.

Ik heb zelfs het hdmi signaal al vast gezet op alle mogelijke opties (dus niet op auto). Maakt ook niet uit.

Is het een idee om een nieuwer model decoder op te sturen?

 

Groet Marco

Ps, ik heb 2 HMB2260 V2 decoders, beide via RJ45 kabel aangesloten.

Reputatie 7
Badge +7

@MarcoVG Vraagje: wat voor type hdmi-kabel gebruik je?

De hdmi kabels zijn allemaal zgn "high speed" kabels. 1 was dunner dan de andere, die heb ik nog eens vervangen door eentje uit mijn laptop tas. Die andere kabel is wel 2 meter langer, maar als dat het niet is, heb ik naar mijn idee wel alles gedaan om de situatie te testen…

Ik meld me later vandaag wel om te kijken of het hiermee is opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

De hdmi kabels zijn allemaal zgn "high speed" kabels. 1 was dunner dan de andere, die heb ik nog eens vervangen door eentje uit mijn laptop tas. Die andere kabel is wel 2 meter langer, maar als dat het niet is, heb ik naar mijn idee wel alles gedaan om de situatie te testen…

Ik meld me later vandaag wel om te kijken of het hiermee is opgelost.

@MarcoVG Ik had een paar maanden geleden vergelijkbare problemen. Ik heb toen, op advies van een moderator, een hdmi-kabel van type Ultra High-Speed (hdmi 2.1) aangeschaft en aangesloten. Dat heeft bij mij het probleem opgelost.

Dank voor de tip Katana321 👍🏻

Ik ga me er in verdiepen 👊🏻

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben ook wel erg benieuwd. Hoor het graag. 

Ook nog even: De hdmi route is dus via de versterker? Dus ontvanger → versterker → televisie. (?)

Heb je het al eens geprobeerd met de HDMI rechtstreeks van ontvanger in de televisie?

I.v.m. de HDCP kopieerbeveiliging gaat het lang niet altijd (meer) goed als de HDMI via de versterker loopt.

Aanbevolen is:
Ontvanger met HDMI op de Televisie
en televisie met HDMI ARC of optisch naar de versterker.
Dat heb ik ook zo.

en om radio te kunnen luisteren zonder televisie aan is de ontvanger hier ook nog analoog naar de versterker aangesloten.

PeterG,

 

Dank voor je tips.

De truc was in deze dat er een kabel defect is. De hdmi tussen de versterker en de TV is inmiddels vervangen.

Gek genoeg werkt alle andere apparatuur zonder problemen, de Wii, de Nintendo Switch en de chromecast wel via de versterker, maar de tv decoder niet.

 

Probleem opgelost

 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat de oorzaak gevonden is en het nu werkt. :) 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.