Beantwoord

TV-Gids KPN via LG magic remote

  • 7 November 2019
  • 20 reacties
  • 12004 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb mijn LG magic magic remote ingesteld en werkt naar behoren, alleen wanneer ik de gids open, krijg ik de gids van de tv waarin gevraagd wordt om de kanalen af te stemmen. I.p.v. de gids van kpn. 

Dus tot heden gebruik ik de kpn afstandsbediening alleen voor de gids, is hier een oplossing voor zodat ik een (ingevulde) gids kan krijgen via mijn LG magic remote. 

Zodat ik nog maar 1 afstandsbediening nodig heb :).

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door Tarzey2017 14 November 2019, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Hallo @Korlaarr, welkom op het KPN forum. Goede vraag. Ik vrees dat jouw LG magic remote bij ‘Gids’ alleen de connectie zoekt met de tv, en niet communiceert met de EPG via de tv-ontvanger. Of je dat anders kunt instellen, geen idee. Misschien dat @PeterG daar iets over kan vertellen?  

Het klopt wat Susan Nadia zegt. Met die remote krijg je nooit en te nimmer de gids van de tv-ontvanger. Dat zul je dus met de ab van kpn moeten blijven doen. Overigens zie ik het bezwaar niet om bij gebruik van de ontvanger gewoon de kpn remote te gebruiken.
Dat doe ik zelfs ondanks dat de Samsung remote (Samsung One Remote) dit wel volledig ondersteunt. Maar die heeft weer zo weinig knoppen met soms drievoudige functies dat het juist heel omslachtig wordt met bedienen.

Reputatie 7

Ahum,@PeterG :rolling_eyes:  

Bedankt voor je antwoord ;)

Sorry, @Nadia  :scream::flushed: .

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn LG Oled type 55c9PLA lukt het wel, op magic remote de toets met …/AD SAP indrukken, dan kom je in een menu en dan kan ik gewoon de programmagids kiezen, alleen voor teletekst moet de witte afstandsbediening bediening van KPN gebruiken.

@Tarzey2017  

Dat werkt bij mij inderdaad ook, bedankt. 

Met een kleine omweg, maar goed om te weten!

 

Reputatie 7

Hey @Tarzey2017, bedankt voor je toevoeging. Super! :) 

Op mijn LG Oled type 55c9PLA lukt het wel, op magic remote de toets met …/AD SAP indrukken, dan kom je in een menu en dan kan ik gewoon de programmagids kiezen, alleen voor teletekst moet de witte afstandsbediening bediening van KPN gebruiken.

Hi Tarzey,

 

ik heb net een Lg Oled 55c9pla aangeschaft en probeer nu de magic remote te verbinden met de kpn box. Ik krijg het alleen voor geen meter aan de praat. Welke set-op box heb je gekozen bij de device connector?

hoor het graag!

Reputatie 3
Badge +1

Decoder OTT en dan KPN kiezen, maar met de magic remote kun je niet alles doen via het de decoder, bv. teletekst moet je doen met de afstandsbediening van de settop box

 

Decoder OTT en dan KPN kiezen, maar met de magic remote kun je niet alles doen via het de decoder, bv. teletekst moet je doen met de afstandsbediening van de settop box

 

Had nou maar een Samsung gekocht. Met de Samsung remote kun je álles doen met de KPN ontvanger. Ook teletekst.

Verder lees ik hier minder klachten over de KPN ITV app in de Samsung dan in een LG televisie.

Teletekst doe ik, sinds ik sinds 21 april een smartphone heb, vrijwel uitsluitend nog via de Teletekst app v.d. NOS. Zeer prettig en het maakt niet uit op welke zender je tv staat natuurlijk. Die app ondersteunt tenminste ook bladeren in subnummers.

En als ik achter de laptop zit ga ik hier naar teletekst nos.nl/teletekst.

Gebruik zelden nog de TT via de tv ontvanger.

Had nou maar een Samsung gekocht.

OLED bij Samsung? Die hebben alleen een veredelde LCD wat ze heel suggestief QLED noemen maar wat niet allen qua techniek maar ook qua kijkbeleving een wereld van verschil is. En hoewel Samsung vroeger in de Consumentengids altijd als beste uit de bus kwam is dat de laatste jaren (ook weer in het juninummer) op alle fronten LG! Alleen 32”heeft LG niet en daar is Philips dan nu de beste.

@Henk2304. Wie wil er nou OLED? Dat heeft WEER het inbrandgevaar van logo’s en andere dingen die lang staan (bij gebruik als computerscherm bv).

Waren we éindelijk af van inbranden door verdwijnen beeldbuis en plasma, komen ze hiermee. Veel geklaag op Ziggoforum. ( 1 ). En om inbranden te voorkomen is de oplossing ook niet charmant ( 2 ).

Decoder OTT en dan KPN kiezen,

@Tarzey2017 : OTT, waar staat dat voor? Hoe stel ik dat in? 

Bij mijn OLED 55C8PLA, aangesloten op een ZTE 8001 heb ik het volgende: bron-knop > Alle ingangen > Decoder > Verbonden Apparaat: Broadcom, STB Refsw Design, Digital STB, en bij Home-knop > Apparaataansluiting > Decoder staat als fabrikant Motorola.

Overigens, ik heb ook een LG LCD uit 2018, aangesloten op een Arris VIP5202. Die heeft de decoder automatisch gedetecteerd en die staat als volgt ingesteld: bron-knop > Alle ingangen > Decoder > Verbonden Apparaat: KPN, TV-ontvanger, Digital STB, en bij Home-knop > Apparaataansluiting > Decoder staat als fabrikant ARRIS.

 

@Henk2304. Wie wil er nou OLED? Dat heeft WEER het inbrandgevaar van logo’s en andere dingen die lang staan (bij gebruik als computerscherm bv).

Waren we éindelijk af van inbranden door verdwijnen beeldbuis en plasma, komen ze hiermee. Veel geklaag op Ziggoforum. ( 1 ). En om inbranden te voorkomen is de oplossing ook niet charmant ( 2 ).

Oef, jij loopt qua techniek wel erg 8er. Kijk in het juninummer van de Consumentengids: alleen als je een beeld vele uren lang op hetzelfde vaste beeld laat staan is er enige kans op "inbranden” Bij normaal gebruik is dat er niet meer. En m'n OLED heeft zelfs een functie om zender-logo's te detecteren en dimmen. Tenslotte vindt 's nachts een regeneratieproces plaats, als de tv uit staat.

En ja, als computerscherm moet je geen OLED gebruiken, daar zijn ze (nog) niet voor gemaakt. Hoewel, veel slimfoons hebben wel een OLED-schermpje (al jaren).

Hallo,

Dit met de afstandsbediening heb ik dus ook, mijn tv betreft een LG oled 55cx6la 2020 model. Als ik hier op de gids knop druk moet ik ook mijn kanalen instellen.. 

Deze kan ik zoals bij de meneer in dit forum alleen bedienen met de witte kpnafstandsbediening? 

Wel zo gemakkelijk dat alles met 1 afstandsbediening zou kunnen. 

 

Groetjes peter

Hoi, @Peterrke , welkom op het forum!

Heb je het antwoord in dit topic gelezen? Daar staat hoe het met de gids wel zou kunnen, maar met een andere knop.

Ja. Zie het er nu tussenstaan. Ad sap knop op de ab. Ik ga het vanavond proberen. Merci. Sorry voor het ongemak.

Nee hoor, naamgenoot. Geeft niet. Daar zijn we voor. Heb zelf geen LG, maar Samsung (werkt perfect samen met de decoder!). Vandaar m'n verwijzing ook.

@Peterrke .

Ik heb nu voor het eerst een LG. Deze vast gekocht met oog op de toekomst van de nieuwe xbox. Hahaha. 

 

Verder zullen we vanavond eens checken of ik de gids gevonden krijg. Groeten peer en bedankt. 

Hallo,

 

Heb een vraag; Heb de LG remote bijna volledig functioneren in combinatie met de Arris 5202, heb alleen één punt openstaan.:

Is het mogelijk om met de LG Remote ook te bladeren door de Gids, makkelijk bij terugkijken van programma’s meerdere dagen terug of het opnemen van progaramma’s een aantal dagen vooruit.