Beantwoord

TV hapert - DVS1200 password reset helpt

  • 8 July 2019
  • 10 reacties
  • 252 keer bekeken

Goedemorgen allen,

Sinds het aansluiten van KPN TV/internet ervaar ik op regelmatige basis problemen. Dit uit zich doordat het beeld van de TV kort hapert en daarna - na enkele seconden geen problemen - compleet vastloopt. Daarop volgt een melding dat ik naar een andere zender moet zappen. Hier doet zich dan hetzelfde probleem voor.

Na veel proberen ben ik er achter gekomen hoe dit probleem ontstaat. Het lijkt namelijk te zitten in de DVS1200 (draadloze verbinding set) en dan specifiek de manier waarop dit apparaat met wachtwoorden omgaat. Bovenstaande problemen komen iedere paar weken terug (niet exact bijgehouden). De oplossing is iedere keer het aanpassen van het wachtwoord op de DVS1200 set middels Devolo Cockpit.

Ondertussen word ik er een beetje ongelukkig van dat ik op willekeurige momenten mijn laptop moet pakken om dit op te lossen. Ook al kost het mij slechts een paar minuten. Heeft iemand een idee hoe ik dit idee definitief kan verhelpen?

Wellicht nog belangrijk om te weten is dat de kabel van de DVS1200 een switch in gaat. Hiermee verdeel ik vervolgens het signaal naar de KPN TV ontvanger, PS4, Apple TV en de TV zelf.


Alvast bedankt! 😀


Gr. Jos
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 July 2019, 12:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @josvanm Goed dat je dit navraagt op het KPN Forum. Ik ben benieuwd naar een paar zaken. Kun je precies vertellen hoe je alles hebt aangesloten? Is de DVS wel bekabeld verbonden, volgens deze instructies? En maakt het verschil als je die switch er tussenuit haalt? Wil je dat eens testen?
Hoi @Bart_, Het enige wat ik niet zeker weet is of de kabel in de Experiabox in poort 3 zit. Is dat een harde eis? Bij adapter 2 zit er dus nog een switch tussen de DVS1200 en de TV ontvanger. Omdat het iedere keer wekenlang goed gaat, lijkt het mij niet dat hier het probleem zit. Vooral ook omdat met het aanpassen van het wachtwoord van de DVS1200 het probleem weer tijdelijk verholpen is.

Het testen is dan ook wat lastig. Dan moet ik een paar weken zonder mijn andere apparaten doen. Dat is niet echt een optie.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @josvanm Volgens mij geen harde eis, nee. Ik ben toch erg benieuwd naar wat er gebeurt als je die switch er uit haalt. Misschien heel onnozel van mij, maar waarom zou je een paar weken zonder je apparaten zitten?
Reputatie 7
Badge +20
Ha @josvanm Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen?
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @josvanm Volgens mij geen harde eis, nee. Ik ben toch erg benieuwd naar wat er gebeurt als je die switch er uit haalt. Misschien heel onnozel van mij, maar waarom zou je een paar weken zonder je apparaten zitten?
Omdat er op die switch waarschijnlijk nog meer apparaten aangesloten zitten dan alleen de tv.
Dat klopt inderdaad @Nick83!
@Bart_ ik zou het op prijs stellen als jullie in dit probleem duiken. Gisteravond gebeurde dit weer. Het begint nu echt vervelend te worden!
Hoe wil je dan worden geholpen als je de aanbevelingen van Bart niet op wilt/kunt volgen?
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ ik zou het op prijs stellen als jullie in dit probleem duiken. Gisteravond gebeurde dit weer. Het begint nu echt vervelend te worden!
Ik kan het me levendig voorstellen. Maar om het probleem te lokaliseren moeten we echt een aantal zaken uitsluiten. Dus ik ben heel benieuwd naar wat er gebeurt als je de genoemde switch even verwijderd. Ook zou je het kunnen testen zonder DVS. Zo kunnen we de oorzaak beter pinpointen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @josvanm Ben je inmiddels al in staat geweest om het één en ander te testen? Ik hoor het graag!

Reageer