Beantwoord

TV ondertiteling vergroten, gesproken ondertiteling

  • 4 September 2018
  • 5 reacties
  • 23604 keer bekeken

Ik (93) kan de ondertiteling niet meer lezen (Macula degeneratie) Kan ik die letters vergroten?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door huistijger 5 September 2018, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Het is kennelijk een moeilijke vraag, want ik had al een antwoord verwacht, waarschijnlijk zou dat gewoon NEE zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Donfiasco
De vraag is nooit moeilijk, het antwoord kan het wel zijn. 🐱
Even serieus, het antwoord op je vraag is ja en nee.
De ondertiteling via teletext kun je vergroten door twee maal op de menutoets te drukken.
De uitgezonden ondertiteling, b.v. bij de films die kun je niet vergroten.
De zenders NPO1 NPO2 en NPO3 kun je ook nog krijgen met gesproken ondertitels.
192 NPO1 GOS
192 NPO2 GOS
193 NPO1 GOS
Nou huistijger, ik ben meer een huishijger, maar nu weet ik hoe het in elkaar steekt bij de TV. Hartelijk dank, een tijger maar lekker door.Bed anknt !
De gesproken ondertitels werkt best goed maar is helaas best onbekend, maar fijn dat kpn er een apart kanaal voor heeft.
Ik gebruik het bij programma's waar bij het beeld niet zo van belang is, dan hoef ik niet steeds te kijken.
En dan valt het me op de tekst wordt gemaakt door de ondertitels te lezen, zgn OCR, af en toe wordt een andere tekst die toevallig onder in beeld staat ook voorgelezen.

Op internet lees ik dat het kan met een Android tv. Zoek op met welke tv kan ik de tekst vergroten. Misschien nieuw?