Beantwoord

Tv-ontvanger defect

  • 11 April 2021
  • 13 reacties
  • 100 keer bekeken

Beste kpn-medewerker,

Een van onze KPN-kastjes is kapot. Hij heeft een periode gehad dat hij moeilijk aan of uit ging en hij reageerde vaak niet op de afstandbediening. Innmiddels heeft het kastje het helemaal begeven. 

Voor de zekerheid hebben we het kastje omgewisseld met het andere kastje om te checken of het niet aan de tv lag, maar met het andere kastje werkte alles prima, dus aan de tv ligt het in ieder geval niet.

Graag uw reactie.

Het serienummer van het defecte kastje heb ik alvast ingevuld in mijn forum profiel.

Met vriendelijke groet,

Joyce Eijkemans

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 13 April 2021, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Joyce2106 

Welke type en merk tv ontvanger heb je? Doet ie het helemaal niet meer, geen spanning?

Heb je eens een harde reset geprobeerd? 

We kijken eerst of we de tv ontvanger weer aan het werk krijgen, want zomaar omruilen doet KPN niet zomaar. Mocht het echt niet meer werken, dan kan KPN altijd nog een nieuwe tv ontvanger sturen.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Joyce2106! Bedankt voor je bericht op ons forum!

Vervelend dat je TV ontvanger niet meer werkt! Ik ben benieuwd of je stappen die @Dennis Schreve heeft aangereikt ook nog gedaan hebt? En bij het omwisselen van de TV ontvangers, heb je toen ook de stroomadapter ook omgeruild? (werkt de defecte TV ontvanger ook niet met de andere stroomadapter?) Ik hoor het graag even, zodat ik dit kan meenemen voor het maken van een eventuele omruilafspraak.
 

Hallo Shyrin,

 

Ik heb begrepen dat alles is omgewisseld en dat het resetten zoals Dennis heeft aangegeven ook al diverse keren is gebeurd. Aan de storing wil ik nog toevoegen dat de het kastje af en toe aangezet kan worden maar dat deze dan uren aangeeft dat hij aan het updaten is. Wanneer dat klaar is, dan kunnen we twee publieke zenders ontvangen, de overige zenders geven geen ontvangst. Het lijkt echt in het kastje te zitten en het wordt van kwaad tot erger. 

Ik hoor graag van je.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Joyce Eijkemans

 

Reputatie 7
Badge +16

Dank voor jouw toelichting. Ik heb bij deze een omruilafspraak geregistreerd voor de TV ontvanger met dit serienummer:

Je kunt de TV ontvanger vanaf morgen na 14:30 uur ophalen bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt: details heb ik een privébericht naar je gestuurd. 

Laat je het hier weten als alles in goede orde ontvangen is en weer werkt? 

Hallo Shyrin,

14 april jl. heb ik gereageerd in antwoord op jouw privebericht maar hierop heb ik geen antwoord ontvangen. Ik weet niet of het niet mogelijk is op priveberichten te reageren of dat mijn bericht gewoon nog niet gezien is. Hoe dan ook, onderstaand het bericht dat ik afgelopen woensdag verstuurd heb n.a.v. de omwisseling van de KPN-kastjes.

 

Gisteren hebben we het nieuwe kastje ontvangen. Ik durf het bijna niet te zeggen na alle moeite die je hebt gedaan, maar bij dit kastje werkt het geluid niet.

Om na te gaan of het misschien aan de tv lag, hebben we het nieuwe kastje op onze twee andere tv's (waarvan 1 hagelnieuw) geprobeerd maar het kastje werkte op allebei niet. Ook hebben we een oud kastje op de betreffende tv aangesloten en dan werkt het geluid wel. We hebben ook een paar keer gereset, de router gereset, maar dat helpt niets.

Kortom, het lijkt echt het kastje te zijn. 

Wat kan dit zijn en vooral, hoe krijgen we alles nu werkend? 

 

Groeten, Joyce

Reputatie 7
Badge +16

Ik had jouw bericht nog niet gezien, @Joyce2106: ik was een aantal dagen vrij! :slight_smile:

Jammer en gek dat het geluid bij de nieuwe TV ontvanger niet werkt. Volgens mij heb je het benodigde al gedaan om het één en ander uit te sluiten. Zodra de omruilafspraak van afgelopen woensdag administratief afgehandeld is, kan ik een nieuwe omruilafspraak maken: zodra er een nieuwe opgestuurd is, stuur ik je een PB: hou rekening met een aantal werkdagen!

Hoi Shyrin,

 

Dank voor je reactie! Sorry, ik was misschien een beetje ongeduldig. :) 

Fijn dat ook dit kastje omgeruild mag worden.

Top geregeld! Dank daarvoor.

 

Groeten, Joyce

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan eindelijk een nieuwe omruilafspraak voor je maken, mag ik van jou nog het serienummer van de nieuw maar geluidloze TV ontvanger?

Hallo Shyrin,

 

Dank voor je bericht.

Her serienummer van de ontvanger is K549002230.

Ik hoor graag hoe we de ontvanger kunnen retourneren.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Joyce, ik neem het even over van Shyrin in verband met een aantal welverdiende vrije dagen. 

Ik heb de omruilafspraak voor je ingepland. Je kunt het morgen na 15 uur omruilen bij het Post NL omruilpunt hieronder. Neem de ontvanger in een doosje mee en vergeet je ID-bewijs niet. 

Coop Son en Breugel
Van Gentlaan 8
5694SC Son en Breugel

Hoi Alex,

Dank voor het regelen. Super geregeld, alweer! 

Hallo Shyrin, Alex,

 

De nieuwe tv-ontvanger is inmiddels aangesloten en werkt prima.

 

Beiden bedankt voor het regelen!

Reputatie 7
Badge +16

Super, eindelijk geregeld! Geen dank en als er nog vragen zijn, dan weet je ons te vinden! :raising_hand_tone4: