Beantwoord

Tv ontvanger traag.

  • 3 October 2020
  • 24 reacties
  • 18291 keer bekeken

Sinds de update van het tv menu, is onze tv ontvanger heel traag geworden. Dit is de arcadyan HMB2260. De TV ontvager is al een keer gereset maar dit heeft geen verschil gemaakt. 

Wat kan ik hieraan doen. 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 December 2020, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Op dit moment is KPN alle meldingen aan het onderzoeken. Wat verstaat u onder een reset?

Wij hebben de herstart van de tv ontvanger uitgevoerd, zoals staat beschreven bij de service pagina. 

Is hierbij ook de software opnieuw geïnstalleerd? Heeft u de het kastje rechtstreeks bedraad aangesloten op de de router of via een DVS?

Nadat de software opnieuw is geïnstalleerd is de ontvanger wat iets sneller geworden, maar nog steeds niet zo snel als voor de update. Het kastje is rechtstreeks bedraad aangesloten 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @interactieve tv traag en welkom op het forum! Goed dat je je bericht hier plaatst. We hebben inderdaad al meerdere meldingen ontvangen over trage ontvangers na het nieuwe iTV menu en zijn dit aan het onderzoeken. Houd dit topic in de gaten voor updates. Fijn dat de reset een beetje verbetering heeft gebracht, hopelijk hebben we voor de resterende missende snelheid snel een oplossing gevonden. 

Interactive tv ontzettend traag. Ook na mijn tv ontvanger diverse malen te hebben gerest. Hoop dat dit toch snel wordt verholpen. Zeer irritant.

Ontnanger is idd wel heel traag,duurt soms 5 seconden als ik naar ander menu ga. Heb al een harde reset gedaan , helpt niets. Kpn ,..wanneer wordt hier wat aan gedaan, want het probleem doet zich toch al voor sinds introductie van nieuwe menu.

 

Zie ik nu dat mijn klacht hieronder, samen met een klacht van een ander, verwijderd is? We gaan toch niet censureren?

 

Nogmaals, de interactieve tv is sinds die achterlijke update (lees downgrade) onwijs traag! Welke stagiair is hier verantwoordelijk voor? 

Reputatie 7
Badge +10

Zie ik nu dat mijn klacht hieronder, samen met een klacht van een ander, verwijderd is? We gaan toch niet censureren?

 

Nogmaals, de interactieve tv is sinds die achterlijke update (lees downgrade) onwijs traag! Welke stagiair is hier verantwoordelijk voor? 

@Alfredh 

Jouw reactie is verplaatst naar het topic over het nieuwe menu om het overzichtelijk te houden.

ik wil ook graag melding maken van het ontzettend traag worden van de interactieve TV ontvanger. Het starten van de ontvanger, maar ook het schakelen tussen zenders verloopt ontzettend traag. Menu en tv-gids ophalen vraagt een eeuwigheid. Als er ook nog een draadloze verbinding tussen zit dan is het helemaal een drama. Beeld dat continue hapert en uiterst langzame reactie op de bediening met de afstandsbediening. 

Kan het zijn dat ik van doen heb met oude ontvangers? deze zijn volgens mij al meer dan 10jaar oud.

 

@Kpn , ik hoor graag van jullie.

Hier ook zeer grote irritatie door die 486 computer met Windows 98 acties. Koop je de duurste tv’s en apparatuur, zit je nog met een haperend klere tv apparaat. Deze is uiteraard al +10 jaar oud en werkte tot voor kort verbazingwekkend goed en snel. Na de update lijkt het tijd voor nieuwe tv modems. Ik stel daarom ook voor om de oude software terug te zetten of nieuwe mooie snelle modems uit te delen. Lijkt me dat iedereen daar mee eens is. 

Beste kpn, 

Kan ik niet terug naar de oude software van de tv ontvanger.

Heb al van alles geprobeerd nieuwe ontvangers, andere experia box, software opnieuw geïnstalleerd alles is al bekabeld aangesloten maar de ontvangers blijven traag reageren.. Hebben jullie nog een idee. 

Groet Michel 

 

Beste kpn, 

ik wil graag terug naar mijn oude update. De nieuwe is super traag. Alles word sneller maar jullie update’s worden langzamer. 
 

Mvg Guy

De mediabox reageert hinderlijk langzaam. Vaak denk ik dat ik de toets niet goed heb ingedrukt. Maar daar ligt het niet aan. Het oproepen van bv de gids duurt 5 seconden, idem voor het terugschakelen. En natuurlijk heb ik alle voorgeschreven stappen voor resetten en frisse opstarts en stroom eraf, al gedaan. Niets wat ik zelf nog kan doen helpt. Ik ben een oude Telfortklant. Toen liep het nog op rolletjes. Ik wil dat terug!

Hoi @interactieve tv traag en welkom op het forum! Goed dat je je bericht hier plaatst. We hebben inderdaad al meerdere meldingen ontvangen over trage ontvangers na het nieuwe iTV menu en zijn dit aan het onderzoeken. Houd dit topic in de gaten voor updates. Fijn dat de reset een beetje verbetering heeft gebracht, hopelijk hebben we voor de resterende missende snelheid snel een oplossing gevonden. 

Het duurt bij gemiddeld 7 sec. voor de ontvanger wijzigt vanuit het menu. Hoe lang gaat dit nog duren?

 

Het duurt bij gemiddeld 7 sec. voor de ontvanger wijzigt vanuit het menu. Hoe lang gaat dit nog duren?

Geduld raakt op.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De update komt eraan. Voor meer informatie kun je terecht in het topic die mijn collega hierboven noemt.

Goedendag, ook ik sluit me aan bij voorgaande meldingen. Ik vind de nieuwe opzet mooi en handig, maar alles is zoooooooo traag geworden en dat doet de nieuwe opzet teniet. Ook ik heb de ontvanger gereset, maar dat heeft niet geholpen. Hoop dat jullie snel met een oplossing komen!

Aansluitend op bovenstaande vragen wanneer komt de " up-date" 

Het wordt steeds trager het switchen van zender en tv gids.

Pure frustratie op het moment.

 

 

Sluit me aan bij het bovenste 

sinds de nieuwe update is het kastje rete langzaam duurt lang  9seconden voordat hij van de gids naar tv gaat 

Hopelijk snel een nieuwe update waarmee dit verholpen word 

Reputatie 1

Mijn tv ontvanger is erg traag als ik in mijn menu schakel duurt dit 7 a 8 seconden wanneer lost Kpn eindelijk al de problemen op?

ik heb sinds maanden last met kpn wordt tijd voor iets anders denk ik na 20 jaar klant bij kpn😢

Hier idem. De tv-ontvanger lijkt sinds maanden met de dag trager te gaan reageren, tot grote ergernis. Dit terwijl de ontvanger rechtstreeks aangesloten is en niet via de wifi werkt. Ook de wifi wordt overigens steeds trager.

KPN kom in actie a.u.b. Dit duurt echt te lang al. Dit is geen goede reclame!

Ik sluit me aan bij de vorige meldingen, erg traag en irritant al vanaf de update, ziet er leuk uit maar ik mis zaken die in het verleden wel konden, de gids is niet bereikbaar als je gepauzeerd hebt bv dan moet je het programma eerst afkijken of onderbreken maar dan heeft pauzeren geen zin. De gids openen of het menu openen was bij het oude menu geen probleem. Hoor graag wanneer dit verholpen wordt?

Reputatie 7
Badge +20

Dit topic is gesloten, voor verdere vragen kun je terecht in het hiervoor bestemde topic
In dit topic noemt mijn collega ook het volgende:
 

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

tip.png