Vraag

tv ontvangers werken niet op draadloze verbindingsset

  • 14 April 2021
  • 16 reacties
  • 164 keer bekeken

Hoi ik heb 1 TV ontvanger beneden aangesloten op het Expedia modem en 1 op mijn slaapkamer via DVS650. 

Beide TV ontvangers werken goed als ik ze beneden aansluit via de kabel. Echter boven doen ze het beide niet. Lampjes van DVS staan alle 3 op wit (dus verbonden). 

De ene TV ontvanger blijft in de slaapkamer hangen op "opstarten 85%". En als ik het andere model in de slaapkamer probeer dan blijft deze hangen op 95% met de melding te herstarten als het langer dan 10 minuten duurt. 

Aan de kabel beneden werken ze dus allebei prima. Voor de zekerheid toch ook nog geprobeerd bij 1 van de 2 ontvangers de software te verwijderen en opnieuw geladen, maar helaas ook geen verschil. 

Mijn voorzichtige conclusie was dus dat het aan de DVS set ligt. Die dus ook gereset. Daarmee bedoel ik dat ik ze in elkaar heb gezet en de reset knop 12 seconden ingehouden bij beide setjes. Daarna weer opnieuw gelinkt (reset knop 3 sec inhouden). Ze zitten overigens coorect aangesloten, dus direct in het stopcontact aan de muur zonder andere apparaten in hetzelfde stopcontact (uiteraard wel in de DVS zelf nog andere stekkers zoals voorgeschreven).

Maar helaas zonder verschil.

Modem is ook al op afstand gereset door KPN. 

Ik ben nu wel door mijn ideeën heen. Heeft iemand het verlossende woord voor mij?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is er helemaal geen verlossend woord …

Heeft een pc of laptop die met de dvs verbonden is wel internet? 

Dat ga ik vanavond even proberen. 

Maar welke conclusies zou daar dan uit getrokken kunnen worden?

Overigens heeft de TV het boven wel gedaan. Alleen enkele maanden geleden opeens niet meer. 

 

 

Oh ja, als aanvullend punt. De TV ontvanger die tot 95% loopt laat dat ook in groene letters op het display zien "95p", maar het standby knopje bovenop springt bij 95% van groen naar rood. Terwijl de "95p" zichtbaar blijft. Hij lijkt dus niet helemaal uitgeschakeld, maar of hij nou nog wat doet vraag ik me af. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KS1984 

Zit er misschien een switch tussen?
Zo ja dan moet deze IGMP-snooping ondersteunen.

Doe ook eens een snelheidstest via de DVS hoeveel snelheid heb je dan?

Er zit in ieder geval geen switch tussen. Het is allemaal vrij basic bij mij.

Snelheidstest ga ik vanavond proberen als de laptop eraan hangt. Kan dit via MyKPN of moet dan anders (nog nooit gedaan)?

Reputatie 7
Badge +21

Maakt in principe niet uit hoe je het doet maar deze snelheidstest is in elk geval betrouwbaar.

Nou, test met de laptop gedaan. Internet lijkt maar gering boven te komen. Een site als google.com wil nog wel openen en zelfs een zoekopdracht lukt nog. Maar een complete pagina laden gaat net even te ver. Dan krijg ik time out errors. De speedtest dus ook niet kunnen doen. Op de wifi is die overigens 70 MB/s download en 30 MB/s upload.

Ook nog even het ethernet kabeltje (is toch een ethernet?) uit de DVS naar mijn laptop vervangen, geen verschil. Ook tegen beter weten in de DVS kastjes boven en beneden gewisseld, maar dat deed ook niets. 

Conclusie: DVS kastjes vernieuwen??? Of kan het nog een ander probleem zijn (voordat ik geld voor niets uitgeef aan nieuwe DVS kastjes)?

 

Badge +19

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Misschien dat hetje helpt. Helpt dat niet dan is je electriciteitsnetwerk waarschijnlijk niet meer geschikt.  We zien dat vaak. Ledlampen, dimmers en telefoonopladers zijn vaak de storingsbron.  De enige goede oplossing is kabels trekken. 

Er is wel het eea veranderd aan lampen dus zou goed kunnen. In combinatie met een oud huis helaas. Maar dit was nu net niet het antwoord waar ik op hoopte. Kabels trekken betekent hier namelijk ook gaten boren in het plafond ben ik bang... :-(

Badge +19

Wellicht is er ruimte bij verwarmingsbuizenwaar je de kabel kan doen. Het is allemaal veel werk maar je hebt nooit meer problemen wat je netwerk betreft. 

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @KS1984!

Dat is natuurlijk lastig! Heb je onze DVS topic al eens doorgenomen? Hier staan heel wat handige tips en trucs in om de DVS weer helemaal op en top in orde te krijgen.

Hoi @Nico_ ,

 

Ik ga denk toch maar wat gaten boren. Dan ook maar meteen voor alle kamers want jonge kinderen worden ook ouder en zullen straks ook wel TV willen.

Las ik ergens dat jullie gratis een Switch leveren?

 

Reputatie 6
Badge +10

Als je wilt kan ik je wel kosteloos een switch toesturen inderdaad, zou je hiervoor je forum profiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb dan ga ik aan de slag voor je.

Wat blijkt toen ik de DVS kastjes aan het verwijderen was.... Ergens goed weggestopt zat er wel een switch tussen. Waarschijnlijk nog vanwege een oudere experiabox waar denk minder aansluitingen aanwezig waren. Of misschien had ik destijds een additioneel apparaat op kabel. Hoe dan ook, die zit er nu totaal onnodig tussen. De 2 stekkers die erin zaten nu in de experiabox gedaan en alles werkt weer naar behoren. Wat een gedoe om uiteindelijk niets. Sorry!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KS1984 
Prettig dat je het nog even meldt en fijn dat het opgelost is.

Reputatie 6
Badge +10

Wat blijkt toen ik de DVS kastjes aan het verwijderen was.... Ergens goed weggestopt zat er wel een switch tussen. Waarschijnlijk nog vanwege een oudere experiabox waar denk minder aansluitingen aanwezig waren. Of misschien had ik destijds een additioneel apparaat op kabel. Hoe dan ook, die zit er nu totaal onnodig tussen. De 2 stekkers die erin zaten nu in de experiabox gedaan en alles werkt weer naar behoren. Wat een gedoe om uiteindelijk niets. Sorry!

 

Ah top dat de oorzaak gevonden is! Dankje voor het melden ook :grinning:
Als er nog iets is wat ik voor je kan doen trek dan even aan de bel.