Vraag

TV stream stopt na enkele seconden. Apps inclusief opgenomen TV en Netflix 4K werkt wel

  • 11 May 2020
  • 24 reacties
  • 930 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een 4K ontvanger, een 200/200 verbinding, Devolo Magic 2 LAN en een Netgear GS105E switch achter de Devolo. De KPN ontvanger zit aan de switch.

Het probleem dat ik ervaar is dat de TV stream stopt na enkele seconden, maar apps via de KPN ontvanger inclusief opgenomen TV en Netflix 4K werken wel.

Als reactie op dit topic heb ik mijn vraag eerst gepost, maar het leek me beter om toch een apart topic te openen omdat de setup toch ietjes anders was dan van de oorspronkelijke vraagsteller.

 

Ik heb het 4k abonnement, zowel bij KPN als Netflix. Het vreemde bij mij is dat de TV content het 1 of 2 dagen prima doet, maar dan is het over met de pret. Na 3 of 4 second bevriest het beeld met een foutcode van de TV ontvanger en kan ik niet meer kijken. Wisselen tussen zenders geeft dan weer 3 of 4 seconden beeld en vervolgens bevriest het weer. Maar het gekke is dat dit alleen een probleem geeft voor live TV. Ik kan wel gewoon opgenomen content zien en ik kan ook via de apps van de KPN ontvanger Youtube en Netflix (in 4K) blijven kijken. Alleen een reset van de KPN ontvanger of the Magic 2 kan dit verhelpen.

 

Op aanraden van @Erwin_ heb ik gegeken of mij switch IGMP snooping ondersteund. Mijn vorige switch deed dat niet, dus die heb ik inmiddels vervangen voor een switch die dat wel doet (Netgear GS105E). Ik dacht date het probleem hiermee verholpen was nadat ik er een aantal dagen geen last meer van had. helaas na 6 dagen kwam het weer terug.

Heeft misschien iemand hetzelfde probleem of is er iemand die wellicht nog tips heeft welke ik zou kunnen proberen. Ik heb alle instelling van zowel de KPN ontvanger, de Devolo en de Netgear switch op de standaard instelling laten staan.

Alvast bedankt

Eric

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Is het mogelijk om, bv met een lange kabel, het buiten de Devolo powerline om te proberen. Dat is het enige wat ik (nog) kan verzinnen.

En kun je wel ‘live’ kijken als je het beeld even een paar seconden pauzeert? Want dan wordt het een individuele stream naar die ene tv ontvanger.

Reputatie 7

Heb je naast de Experia Box nog een tweede router of iets dergelijks in jouw netwerk hangen?

Kan je de klok er op gelijk zetten hoelang na het schakelen na een andere zender de uitzending stopt? M.a.w. telkens weer 3 à 4 seconde en niet de éne keer 3 seconde en de volgende keer 10 seconde?

Woon je vrijstaand of heb je buren?

Als je buren hebt, gebruiken die ook een "draadloze" verbindingsset?

Reputatie 1

Hallo Peter en wjb

 

Bedankt voor de reacties.

Met een directe kabel vanaf de Experia v10 is er geen enkel probleem. Pauzeren heb ik nog niet geprobeerd, maar zal ik zeker doen wanneer het probleem zich weer voordoet. Ik heb zo’n idee dat dat wel zal lukken omdat je dan eigenlijk een opname zit te kijken, toch? En zoals gezegd. opgenomen content of uitzending terug kijken werkt prima. Maar interessante vraag en ik ga het z.s.m. proberen

Ik heb 2 bekabelde wifi versterkers boven staan en verder heb ik 2 Devolo’s om van de experia box naar de plek te komen waar mijn TV staat. Netjes een kabel trekken naar deze plek is zonder hele hoge kosten helaas niet mogelijk, vandaar de Devolo oplossing. 

Dit werkte overigens prima met mijn KPN DVS200 (ook Devolo), echt nooit problemen mee gehad. Toen ik naar 4K wilde overstappen dacht ik dat ik een snellere adapter nodig zou hebben vandaar dat ik over ben gestapt naar de Devolo Magic 2. Wanneer de TV uitzending bevriest werkt de rest namelijk nog prima…. Wanneer ik via de KPN TV box naar Netlix ga, dan zie ik bij de Netflix instellingen iedere keer een gemeten snelheid staan van tussen de 80 en 90 Mbps. Ik heb een 200/200 abonnement bij KPN

Het is inderdaad altijd vrijwel direct na het schakelen naar een live TV programma. Nooit na meer dan 3 a 4 seconden. Ik heb buren en heb ook gevraagd of zij misschien een DVS gebruiken, maar die gebruiken ze niet.

 

Groet,

Eric

 

 

Reputatie 7

Het is inderdaad altijd vrijwel direct na het schakelen naar een live TV programma. Nooit na meer dan 3 a 4 seconden.

En ook nooit na minder dan die 3 à 4 seconden?

Met een directe kabel vanaf de Experia v10 is er geen enkel probleem.

Ik neem aan dat je dan alleen de Devolo omzeilt en niet de Netgear. In dat geval is de oorzaak toch kennelijk de Devolo.

“Ik heb een 4K ontvanger, … , Devolo Magic 2 LAN en een Netgear GS105E switch achter de Devolo. De KPN ontvanger zit aan de switch.”

Met uitzondering van de 200/200 verbinding heb ik dezelfde configuratie. Sinds vorige week ervaar ik dezelfde problemen, het beeld bevriest na 2/3 seconden. Jarenlang heeft deze configuratie goed gewerkt, er hebben geen updates plaatsgevonden op de Devolo en Netgear. Ik vermoed een configuratie wijziging op de KPN modem of KPN ontvanger. 

Enige oplossing voor nu is gebruik maken van KPN iTV als app op de smart TV.

Reputatie 1

Goedemorgen

 

@wjb Het is altijd na 3 of 4 seconden. Ik zie altijd eerst bewegend, goed, beeld en dan staat het stil. Heel soms komt er daarna na nog een hele korte, 1 a 2 seconden, beweging. Daarna is het echt over.

 

@PeterG Ik heb de directe kabel eigenlijk alleen nog maar direct in de KPN ontvanger geprobeerd, nog niet via de Netgear. Ga ik wel doen om die opstelling ook te testen

 

@Frank123456 Ben blij te horen dat ik niet de enige ben met deze opstelling en deze problemen. Overigens is het bij mij al een aantal maanden en direct vanaf het begin dat ik de 4K ontvager heb aangesloten. Ik kan alleen niet zeggen dat het de 4K ontvanger is, want op hetzelfde moment heb ik mijn DVS200 vervangen door de Devolo Magic 2 LAN. De DVS200 heb ik helaas gelijk weggedaan, dus ik kan niet testen of het daarmee wel goed gaat (vanwege de beperkte snelheid van de DVS200 lukt het waarschijnlijk toch niet).

KPN iTV zit helaas niet in de apps op mijn smart-TV

 

Mijn verdenking bij het probleem (van jullie beiden) gaat toch wel sterk richting de Devolo powerline.

Ben benieuwd wat de kabeltest van Erichs gaat opleveren met alleen omzeilen van de Devolo. Mijn advies om de opstelling dan een dag of 2 zeker te testen.

Reputatie 1

Ik heb nu een klein weekje een directe kabel naar de Netgear switch liggen. De Devolo is er nu tussenuit. Helaas, na 5 dagen, weer hetzelfde probleem met zender niet beschikbaar. Ik heb de KPN ontvanger ge-reset en dan is het weer ok.

Als laatste test heb ik nu sinds woensdag een directe kabel van de modem naar de KPN ontvanger. Ben benieuwd of dit foutloos blijft

Reputatie 7

De Devolo is er nu tussenuit.

Is de Devolo ook helemaal losgekoppeld van jouw netwerk?

Zo nee, doe dat dan eens.

Reputatie 1

De Devolo is er nu tussenuit.

Is de Devolo ook helemaal losgekoppeld van jouw netwerk?

Zo nee, doe dat dan eens.

 

@wjb

Dat zal ik over een weekje ook eens proberen. Ik ga nu eerst een aantal dagen kijken wat de directe kabel naar de KPN ontvanger doet. Ik laat het weten hoe het gaat

Reputatie 1

grrr.. Nu blijft de TV ontvangst gewoon werken, maar heb ik problemen met Netflix via the apps. Ook weer regelmatig. Netflix start op, maar wanneer ik een titel selecteer om af te spelen, dan krijg ik de melding dat deze titel niet afgespeeld kan worden. Geen enkele titel kan overigens afgespeeld worden. De KPN TV ontvanger aan en uit zetten met de knop bovenop het apparaat help niet, maar de stekker uit de KPN TV ontvanger halen en dan enkele seconden later weer terug doen helpt wel. Dit lijkt nu op een probleem met de ontvanger…

Ik heb inmiddels ook de Devolo helemaal weggehaald en dat maakt verder niets uit

Heb je (ivm dat Netflix probeem) de tv ontvanger al eens een softwarereset laten doen? Duurt ca. 12 minuten.

Reputatie 7

Ach, dat is ook weer niet de bedoeling. Is het ene probleem verholpen, krijg je er een andere voor terug. Voer inderdaad even de reset uit die Peter noemt. Als dit niet helpt, laat het weten en vul je forumprofiel verder aan. Dan kijk ik dit na.

Badge +12

Binnen de oplossingsrichtingen is nog niet de vraag gesteld welk modem men heeft. Zou daar (ook) een oorzaak kunnen liggen?

Reputatie 7

Binnen de oplossingsrichtingen is nog niet de vraag gesteld welk modem men heeft. Zou daar (ook) een oorzaak kunnen liggen?

Maar @Erichs heeft toch al aangegeven dat het een V10 (zonder a) betreft. :wink:

Badge +12

Binnen de oplossingsrichtingen is nog niet de vraag gesteld welk modem men heeft. Zou daar (ook) een oorzaak kunnen liggen?

Maar @Erichs heeft toch al aangegeven dat het een V10 (zonder a) betreft. :wink:

oeps...:blush:

Reputatie 1

Klopt, het is de V10 zonder de a

Reputatie 1

Hallo

 

Ik heb zojuist de software reset gedaan, inclusief terug naar fabrieksinstellingen. Helaas, direct na het opnieuw inloggen bij Netflix krijg ik dezelfde melding.

Daarna heb ik de ontvanger nog een keer uitgezet en nu werkt Netflix wel. Ik hou het weer een paar dagen in de gaten.

Overigens heb ik 2 KPN 4K ontvangers en wanneer ik ze omwissel heb ik ook dezelfde problemen. De kabel die van mijn meterkast, waar de Experia V10 staat, naar mijn woonkamer loopt is destijds door de KPN monteur getrokken dus ik ga ervanuit dat die de juiste specs heeft (staat CAT 5e op)

 

@Erik_  Ik heb mijn forum profiel inmiddels aangevuld

Groet,
Eric

 

Reputatie 7

Hoe heeft Netflix zich de afgelopen dagen gedragen, Eric? 

Je gaf ook aan dat de problemen hetzelfde zijn als je de ontvangers omwisselt. Bedoel je daar dan mee dat het probleem zich op dezelfde plek blijft voordoen, of verhuist het probleem mee met de ontvanger, of komt het op beide ontvangers voor?

Reputatie 1

Zaterdagavond gebeurde het dat zowel Netflix als de TV ontvangst problemen gaf. Dat heb ik voorzover ik weet niet eerder gezien. Nadat ik de stekker uit de KPN ontvanger heb gehaald en er weer in heb gedaan was het probleem weer weg.

 

Mijn andere TV staat boven en deze wordt vrij weinig gebruikt. Ik kan dus eigenlijk niet met 100% zekerheid zeggen of het probleem zich daar wel of niet voordoet. We hebben het nog nooit gezien. De TV ontvanger boven is bekabeld aangesloten via een KPN extender die, ook met een kabel, is verbonden aan de Experia box.

Om te kijken of de KPN ontvanger zelf misschien het probleem is, heb ik dus puur het ene kastje met het andere kastje omgeruild. Aangezien ze beide hetzelfde probleem geven is de kans denk ik klein dat het door het kastje veroorzaakt word… maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Reputatie 7

Dank voor de aanvulling, Eric. Ik heb opnieuw gekeken wat ik hier kan zien. Er springt nog niet direct iets uit. Wil je daarom het volgende nog proberen: maak je glasvezelpunt eens 2 minuten stroomloos. Kijk ook even naar de kabel tussen glaspunt en Experia Box. Als dit de rode uit het installatiepakket is, vervang hem eens door een andere. Kijk dan even of het probleem daarna alsnog voorkomt. Want dan ga ik kijken of ik hiervoor een technische melding kan aanmaken.

Reputatie 1

 

Ik heb 4 dagen geleden zowel de adapter uit de glasvezel unit gehaald als de rode kabel vervangen. Tot nu toe nog geen problemen gezien, dus dat is een goed begin.

De glasvezel adapter heb ik al vaker volledig en voor langere tijd stroomloos gemaakt, dus ik denk niet dat dit onderdeel van de oplossing kan zijn. De rode kabel van de glasvezelbox naar de Experia had ik nog nooit vervangen, dus het kan zijn dat dit helpt… ik hoop het zeker. Zou mij overigens wel verbazen, want mij is altijd verteld dat een kabel werkt, of niet werkt. Maar wellicht is dit niet correct. Weet niet of dit nog iets uitmaakt, maar de rode kabel is een Cat 6 en de kabel die er nu inzit is een overgebleven kabel van de KPN installatie en dit is een Cat 5e. 

Ik kijk het weer een aantal dagen aan en hopelijk blijft het goed. Als dat zo is dan ga ik na komend weekend weer proberen om eerst de Netgear switch terug te plaatsen en vervolgens de Devolo. Fingers crossed

Groet en bedankt!

Eric

 

Reputatie 7

Dit klinkt goed, Eric! Wat we soms zien met de rode kabel is dat die niet helemaal ok lijkt te zijn. Geldt niet algemeen in dat de rode kabel per definitie niet goed is. Maar toch regelmatig genoeg gezien dat een probleem met vervanging van die kabel opgelost was. Vandaar dat ik het dan wel voorstel als andere dingen uitgesloten zijn :)