Beantwoord

Verbetervoorstel: Retentieperiode opnames

  • 3 December 2019
  • 9 reacties
  • 268 keer bekeken

Reputatie 7

Het komt regelmatig voor dat mensen per ongeluk het opnemenpakket of een zenderpakket uit zetten terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was.

Hierdoor raakt men dan per direct de bijbehorende opnames kwijt en na het heractiveren van het opnemenpakket of zenderpakket komen die ook niet meer terug.

Mijn voorstel is om de opnames bijvoorbeeld nog één maand te behouden zodat deze teruggeplaatst kunnen worden als het bijbehorende pakket binnen die maand weer geactiveerd wordt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 December 2019, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het komt regelmatig voor dat mensen per ongeluk het opnemenpakket of een zenderpakket uit zetten terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was.

Hierdoor raakt men dan per direct de bijbehorende opnames kwijt en na het heractiveren van het opnemenpakket of zenderpakket komen die ook niet meer terug.

Mijn voorstel is om de opnames bijvoorbeeld nog één maand te behouden zodat deze teruggeplaatst kunnen worden als het bijbehorende pakket binnen die maand weer geactiveerd wordt.

Eens!

Reputatie 7
Badge +7

En eigenlijk zou dat ook gerealiseerd moeten worden voor het verwijderen van opnames. Dus een prullenbak toevoegen.

Verwijderde opnames zouden in die prullenbak geplaatst moeten worden, bijv. voor een week. Heb jij of een van je gezinsleden een opname verwijderd die de anderen van het gezin alsnog willen bekijken, dan kan die opname teruggezet worden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat ik hier niet op gereageerd heb, sorry! Bij het uitzetten van een zenderpakket blijven de opnames achter de schermen bewaard tot de maximale termijn van een jaar. Dus als je dan later het zenderpakket weer activeert zijn de opnames er nog. Dit geldt niet als je het opnemenpakket zelf beëindigd. Dat laatste kunnen we ook niet aanpassen.

Reputatie 7

Dat laatste kunnen we ook niet aanpassen.

Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +30

Omdat opnemenpakket verwijderen per direct het vinkje bij opnemen in z'n geheel weghaalt (om het even zo uit te drukken). Dan is je hele toegang weg en vervalt ook alles wat daaronder zat. Dat is op dit moment niet aan te passen. Bij het uitzetten van een zenderpakket wordt de facto alleen het vinkje voor de live toegang weggehaald. Waardoor je de zenders niet meer in je pakket ziet, en de opnames ook niet meer ziet. Maar de vinkjes bij de opnames blijven ondertussen wel staan. Dus als dan de toegang tot het pakket weer actief wordt, zijn de opnamevinkjes er nog en zie je de opnames ook weer terug.

Reputatie 7

Dat is op dit moment niet aan te passen. 

Het is dus wel mogelijk maar alleen nu (nog) niet omdat daarvoor eerst de techneuten aan de gang moeten. Vandaar ook dat de titel van dit topic begint met "Verbetervoorstel". Helaas hebben we de laatste tijd een paar keer gezien dat "per ongeluk" het opnemenpakket uit gezet is en dat heeft natuurlijk behoorlijk consequenties als je nog een hoop opnames terug had willen kijken.

 

Priortiteit: Lager dan HD-"Glas"-op-1. :wink: 

Reputatie 7
Badge +10

Gezien mijn eigen ervaring met het plotseling verwijderde opnemen pakket zit ik me af te vragen of er echt een fout in het script zit. 
 

Ik vermoed dit aangezien ik heb opgemerkt dat vanaf de overgang van kpn compleet naar hussel in mijn kpn de optie opnemen er helemaal niet meer tussen stond. Het stond helemaal onderaan flink doorgestreept als zijnde verwijderd. 
Ik had hier destijds terloops nog een opmerking over gemaakt bij telefonisch contact van kpn en kreeg als reactie dat dit waarschijnlijk als dubbel werd gezien en ik gewoon het opnemen pakket gratis heb.


Tot de recente wijziging van mij om het netflix pakket stop te zetten in mijnkpn, heb ik gewoon kunnen opnemen.


Misschien toch iets om naar te kijken vanuit KPN, een foutje in het script kan er onbedoeld zo insluipen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp hieruit, tot dat het probleem eruit is, voorzichtig zijn.

 

En niet van compleet na Hussel gaan, begrijp ik ook uit het verhaal.

Dus een nieuw telefoon abonnement kan dan ook problemen geven met hussel?

Ik wilde het net gaan aanpassen voor mijn vrouw, van 2 GB na 5 GB met onbeperkt bellen. Maar ik wacht nog maar even.

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb dit ook gehad in het begin van Hussel, ook van Compleet naar Hussel.

En je raad het al, ook mijn opname functie kwijt, kon zelfs geen tv meer kijken, ook weg.

Na 10 dagen geen TV was ik er helemaal klaar mee en heb KPN ITV opgezegd

en ben naar Ziggo gegaan. KPN is blijkbaar niet in staat zijn eigen problemen

binnen een afzienbare tijd op te lossen.

 

Waarom een nieuw pakket als het oude wat al jaren loopt goed gaat. Puur commercieel oogpunt.