Beantwoord

Verplaatsen van TV

  • 28 November 2019
  • 29 reacties
  • 1334 keer bekeken

Ik wil graag mijn tv verplaatsen naar de andere kant van de kamer. Hier zit een 2e tv aansluiting. Kan ik dit zelf?

icon

Beste antwoord door wjb 1 December 2019, 17:41

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7

Officieel is die controledraad alleen om een trekveer door de buis te trekken zodat met die trekveer vervolgens kabels door de buis getrokken kunnen worden.

Op zich verstandig aangezien de kans op kabelbreuk daarmee lager is omdat een trekveer, de naam zegt het al, (mee)veert als de kabels onverhoopt klem komen te zitten.

Officieel is die controledraad alleen om een trekveer door de buis te trekken zodat met die trekveer vervolgens kabels door de buis getrokken kunnen worden.

Op zich verstandig aangezien de kans op kabelbreuk daarmee lager is omdat een trekveer, de naam zegt het al, (mee)veert als de kabels onverhoopt klem komen te zitten.

Zo zie je maar weer hoe alles in de tijd veranderd. Ik leerde (met stroomkabels) eerst een trekveer te gebruiken om daarmee een touw door de buis te halen. Via de touw konden dan de kabels (3 tegelijk) getrokken worden. Maar misschien waren de veren toen slapper en is dit voor een enkele UTP kabel niet meer nodig. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @DieuwkeZ Zo te zien heb je een ‘gevoelige kabel’ geraakt, want je mede-forumleden hebben fanatiek gereageerd in je topic. Ik zie veel nuttige adviezen voorbij komen en ik las dat je ‘iemand ging laten kijken'. Het komt vast goed, maar als je meer hulp nodig hebt dan staat iedereen hier voor je klaar. ;-) 

Ik zie het ook ja!

door mijn gebrek aan kennis kan ik het niet helemaal volgen 😅 en lijkt het me verstandig om er iemand naar te laten kijken.

 

Reageer