Wel glaszenders,maar geen verschil met de gewone zenders,

  • 17 October 2019
  • 17 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag allen, ik heb ongeveer een half jaar geleden de overstap gemaakt van Telfort naar kpn.

Bij Telfort had ik op de glaszenders een supermooi beeld. maar bij kpn ontvang ik wel de glaszenders maar zie ik totaal geen verschil met de gewone zenders.kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?

bij voorbaat dank, groetjes joop1951.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Joop, welkom op het forum. 

Dat is best vreemd, de techniek is namelijk letterlijk gelijk. Kijk je die zenders wel vanaf nummer 661? Welke beeldinstellingen heb je in de ontvanger ingesteld? Kreeg vandaag toevallig wel een melding binnen over RTL 5 en Net 5 die niet goed als Glas HD worden doorgegeven, maar bij Ned1 zou wel een verschil te zien moeten zijn. 

 Zou je ook je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel [/url]willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Reputatie 1

Hoi alex_ p, ik ik heb mijn profiel aangevuld.

Mijn beeldinstellingen zijn.aansluitkabel hdmi  met goudkleurige aansluitingen

Beeldschermresolutie 1080p 50hz

beeeld bij 4.3 schermvullend

Bes mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger HD standaard.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je willen proberen om even te experimenteren met de 1080 instellingen? Even allemaal proberen? Wat gebeurt er als je het op automatisch zet bijvoorbeeld of 720p? De uitzendingen worden overigens in 720p uitgezonden, kan ook zijn dat je dan een dubbele up-scaling krijgt. Zowel door de ontvanger als door je televisie.   

Heb je ook meerdere ontvangers? Dan zou jet het ook met een andere ontvanger kunnen proberen om te kijken of het daar aan ligt. 

 

Correctie: ze worden in 1080i uitgezonden, ik bleef hangen in het verleden. 

Reputatie 7

De uitzendingen worden overigens in 720p uitgezonden, ...

Nee Alex, de HD en HD-"Glas" streams zijn 1080i streams.

Reputatie 1

Ik heb alle instellingen  geprobeerd maar glaszenders geven hetzelfde beeld als de gewone zenders.

ik gebruik 1 arris kastje.

Reputatie 1

ik kijk ga even met een ander kastje

PssT.

Staat het bij beeld & kwaliteit wel minimaal op 1080i ??????

Reputatie 7

PssT.

Staat het bij beeld & kwaliteit wel minimaal op 1080i ??????

Een uurtje geleden wel. :wink:

Reputatie 1

ander kastje erop gezet geeft excact hetzelfde beeld.

beeld is redelijk om te kijken ,maar is gelijk aan de gewone zenders

 

Reputatie 1

trek morgen nog een andere utp kabel vanaf  het modem naar arris kastje 

 

Reputatie 7

Er zijn veel mensen die geen onderscheid zien tussen de gewone HD zenders en de HD-'Glas" zenders terwijl anderen, zoals ik, duidelijk mooiere/diepere kleuren ervaren bij de HD-"Glas" zenders.

Reputatie 7

trek morgen nog een andere utp kabel vanaf  het modem naar arris kastje 

Dat heeft geen invloed, daar hoef je de oorzaak echt niet te zoeken.

Kijk eerst eens of je toevallig nog "beeldverbeteraars" op de televisie actief hebt.

Welk merk en type televisie heb je aangesloten?

Ah, dank, wjb, (beetje slecht gelezen)

Overigens vind ik de gewone HD (dus v.a. 1) met 1080p50 mooier dan met 1080i …..

Verder vindt ik het verschil zeer minimaal. Op mijn 43 inch UHD.
Bij mij “HDglas” via Digitenne, (en NPO 1,2,3, ziggo sport via Ziggo).

Digitenne op 1080p50 en ITV (via koper) op 1080p50. Digitenne is ietsie pietsie mooier.

Reputatie 7

Het bronsignaal van de meeste zenders voor zowel Digitenne als iTV is 1080i. Dat Digitenne een 1080p50 signaal levert betekent dat er "upscaling" heeft plaatsgevonden. Nu kan ik me dat het Digitenne beeld beter geeft dan het HD beeld, maar niet dat het beter is dan HD-"Glas". Bij de omzetting van bronsignaal naar HD signaal is er immers kwaliteit verloren gegaan en de "upscaling" naar 1050p50 van die mindere kwaliteit zal uiteraard minder goed zijn dan een enkele "upscaling" van het bronsignaal naar 1080p50.

Het HD-"Glas" signaal is echter zo nagenoeg gelijk aan het bronsignaal. Het "upscalen" van het HD-"Glas" signaal naar 1080p50 zal dan ook een kwaliteit gelijk aan Digitenne moeten kunnen opleveren mits de "upscaler" van goede kwaliteit is. Vele televisies zijn daar beter in dan de TV ontvangers van KPN.

Reputatie 1

Ik heb een plasma van Panasonic .

bij Telfort was mijn beeld vele malen mooier. vooral de glaszenders. Ongeveer een half jaar geleden overgestapt naar kpn  heb om een monteur gevraagd ,maar die kwam niet opdagen hele dag gewacht, kun je het nog zelf doen.

Heb aangegeven dat het beeld lang niet zo mooi was als van Telfort dus kwam er iemand van de kpn even kijken die vond het beeld wel redeliik ik liet hem de glaszenders zien waatop hij zei dat is allemaal 6 mb en  mijn tv was toch al oud. dus daar kon ik het mee doen   groetjes Joop

Joop

Reputatie 1

Ik heb ook precies dezelfde apparatuur van kpn als van Telfort

 

Reputatie 7

...hij zei dat is allemaal 6 mb en  mijn tv was toch al oud. dus daar kon ik het mee doen   

Vreemde monteur die er blijkbaar ook niets van begrepen heeft.

De HD-"Glas" zenders verbruiken zo'n 12,5Mbps. In het onderstaande screenshot staat een meting van de verbruikte bandbreedte terwijl er naar kanaal 663 (NPO 3) gekeken wordt.