Beantwoord

Welke resolutie geeft het mooiste beeld op mijn nieuwe LG 4K televisie

  • 7 September 2021
  • 12 reacties
  • 1843 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo!

Ik heb sinds een paar dagen LG 4K televisie, maar geen 4K abonnement/ontvanger. Nu kan ik mijn ontvanger instellen op diverse resoluties, van automatisch tot 1080P@50 welke stand geeft het mooiste beeld?

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Katana321 7 September 2021, 18:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wesley221 ,

Het is vooral een kwestie van uitproberen en persoonlijke smaak.

KPN maakt gebruik van 1080i.

Hallo @Wesley221 ,

Het is vooral een kwestie van uitproberen en persoonlijke smaak.

KPN maakt gebruik van 1080i.

Hallo @Noordzee 

Ik keek altijd op de stand 1080p@50, nooit geen problemen gehad. Andere standen zie ik persoonlijk geen verschil, maar ik hoor welles als hij op automatisch staat dan pakt de televisie ook de 1080p@50

Reputatie 7
Badge +28

Prima hoor. Als jij geen verschil ziet, dan kun je het rustig zo op 1080p@50 laten staan.

Mocht je bv ooit 4K-beelden bekijken via YouTube of Netflix, dan is 1080P  sowieso de beste instelling. 

Alle HD signalen (uitg. NPO GOS) worden op het netwerk in 1080i verspreid. GOS 720p.

Verder nog dit:

bron: moderator Paul

Om de beste kijkervaring te krijgen, worden bij beeldscherminstellingen, keuze Automatisch, de volgende instellingen maximaal actief:

  • 5202, 8001: UHD @ 50 (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)
  • 2260, 2952: 1080p 50 (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)

Prima hoor. Als jij geen verschil ziet, dan kun je het rustig zo laten staan.
 

Mocht je bv ooit 4K-beelden bekijken via YouTube of Netflix, dan is 1080P  sowieso de beste instelling. 

Bedankt! Youtube en Netflix kijk ik op mijn televisie zelf, die is tenslotte 4K. Dus als ik het goed begrijp, KPN zend uit in 1080i maar dan maakt de instelling 1080P niets uit? Zou geen slechtere beeldkwaliteit geven?

KPN zend uit in 1080i maar dan maakt de instelling 1080P niets uit? Zou geen slechtere beeldkwaliteit geven?

Nee. Ik vind 1080p 50 zelfs ietsje mooier nog. Stabieler. Dan 1080i 50.

KPN zend uit in 1080i maar dan maakt de instelling 1080P niets uit? Zou geen slechtere beeldkwaliteit geven?

Nee. Ik vind het zelfs ietsje mooier nog. Stabieler. Dan 1080i 50.

@PeterG 

Bedankt! Dan laat ik hem op 1080p 50 staan😃

Reputatie 7
Badge +28

Prima hoor. Als jij geen verschil ziet, dan kun je het rustig zo laten staan.
 

Mocht je bv ooit 4K-beelden bekijken via YouTube of Netflix, dan is 1080P  sowieso de beste instelling. 

Bedankt! Youtube en Netflix kijk ik op mijn televisie zelf, die is tenslotte 4K. Dus als ik het goed begrijp, KPN zend uit in 1080i maar dan maakt de instelling 1080P niets uit? Zou geen slechtere beeldkwaliteit geven?

@Wesley221

Graag gedaan. 👍 Nee hoor, geen probleem. Gewoon dus op 1080p@50 laten staan..

Reputatie 7
Badge +7

Alle HD signalen (uitg. NPO GOS) worden op het netwerk in 1080i verspreid. GOS 720p.

Verder nog dit:

bron: moderator Paul

Om de beste kijkervaring te krijgen, worden bij beeldscherminstellingen, keuze Automatisch, de volgende instellingen maximaal actief:

  • 5202, 8001: UHD @ 50 (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)
  • 2260, 2952: 1080p 50 (indien tv dit ondersteunt, anders lagere resolutie)

Dat bericht van Paul heb ik ook ooit in mijn documenten opgeslagen. 

Ergens anders schreef iemand ook nog:

Veel tv's hebben allerlei instellingen voor beeldverbetering, maar die zijn vooral bedoeld voor het gebruik van de tv met de ingebouwde tuner. Voor andere (HDMI-)apparaten zoals de KPN iTV-ontvanger kun je die instellingen beter uitzetten: ze verpesten meestal meer dan dat ze verbeteren.

Beste mensen,

Zoals ik al eerder zei ik heb een LG 4K 65” G1 televisie, maar een standaard HD ontvanger. Nu kijk ik al mijn 4K content op het toestel zelf, maar is het wijsheid om toch een 4K ontvanger aan te vragen? De uitzendingen blijven tenslotte 1080, zou ik met een 4K ontvanger misschien toch iets beter beeld hebben?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wesley221 ,

Met een 4K-ontvanger heb je mogelijk zeker een beter beeld. Los daarvan heeft zo'n ontvanger nog meer voordelen, denk aan bluetooth. 

Je krijgt alleen een 4K-ontvanger als je overstapt op het aanvullende 4K-pakket. Dat kost 2,50 extra per maand. Dat is een onderdeel van KPN-Hussel. Heb je nog geen KPN Hussel?, dan moet je dus ook over op KPN Hussel. 

Wil je het 4K-pakket? Dat kun je alleen telefonisch regelen via 0800-0402. 

 

 

Admin: meeverplaatst

Noordzee schrijft: Met een 4K-ontvanger heb je mogelijk zeker een beter beeld.

Dat mag ik zeer betwijfelen. Hier ook 4k televisie (43 inch) en HD ontvanger. En de SD zenders blijven SD kwaliteit. Dus zal je bij de HD zenders met een 4k ontvanger ook geen betere kwaliteit ervaren.

Helaas zie je op 65 inch op minder dan 3 meter 30 wel elk tekortkominkje van HD. Zeker bij KPN via koper. Die zijn ietsje pietsje afgeknepen. Dat wordt met een 4k ontvanger niet anders met de HD zenders. Het blijft 1920 x 1080 pixels bij 7,2 Mb/s.

Je kunt alleen het 4k pakket (en dus een 4k ontvanger) gaan afnemen bij een aansluiting die 100 Mb/s of meer kan leveren. Abonnement kan daarbij 'gewoon’ 50 Mb/s zijn.