Beantwoord

zender geeft zwart beeld, blijft hangen of geen geluid na overschakelen en/of pauzeren

  • 16 March 2021
  • 15 reacties
  • 617 keer bekeken

Als ik van een zender overschakel naar ARD dan krijg ik regelmatig een zwart beeld, dan moet ik de ontvanger opnieuw opstarten. Als ie het dan doet en ik pauzeer de zender, dan blijft ie daarna gewoon op pauze staan als ik op play druk, of na 30 x drukken gaat ie verder maar zonder geluid. Dan moet ik de ontvanger opnieuw uit en weer aan zetten, maar dan ben ik de gebufferde uitzending kwijt. Het gebeurt steeds bij ARD. Ik doe dit al jaren zo, nooit problemen gehad toen het nog Telfort was, maar nu het KPN is werkt het voor geen meter meer. Ik begin er een beetje strontziek van te worden. En bellen of mailen schijnt ook lastig te zijn, ik kan geen contact gegevens vinden, die hebben jullie goed verstopt. Ja faecesboek en twatter, daar doe ik helaas niet aan. Jullie voorgekauwde antwoorden heb ik ook niks aan, dus: HOE de fuq kan ik contact opnemen met een echt persoon, anders dan dat ik hier m’n klauwen blauw zit te typen???

 

Arris VIP2952 via UTP kabel op Experia Box V10, pas nog updates gehad.

icon

Beste antwoord door MrFlyingV 3 January 2022, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @npkkcuf! Wel opvallend dat het specifiek bij 1 zender speelt. In de meeste gevallen is een reset van de TV ontvanger voldoende om dit soort problemen op te lossen. Zou je die kunnen doen en hier kunnen aangeven of je daarmee weer normaal kan zappen? 

Dat had ik al een keer of 2 gedaan, maar de modem niet, dus ga ik vanavond modem EN ontvanger doen, dan de komende week kijken hoe dat gaat, 1 avond zonder problemen is nog geen aanwijzing dat het opgelost is.

Reputatie 7
Badge +17

Snap ik heel goed @npkkcuf. Ik hou het topic nog even open. Laat je hier binnenkort weten of het beter is geworden?

Hier gebeurt PRECIES HETZELFDE, @Bram_ .

Direct naar 45 (nu v.a. 221) en zwart beeld/geen geluid!

Ook 2952 en V10….

Het gebeurt alleen niet consequent. Net even n.a.v. dit topic. Maar nu nog 2 X geprobeerd en werkt ARD wel meteen.

Overigens even 1 zender heen/terug zappen en ARD werkt wel. Heb zelf de Duitse zenders overigens nooit aan.

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG in dat geval ga ik even schakelen met de afdeling die hier over gaat. Zo snel als ik meer hoor zal ik het hier laten weten.

 

follow up: heb de afgelopen weken niet zo veel TV gekeken maar zojuist gebeurde het weer. Zwart beeld bij overschakelen naar ARD (zender nr 45) vanaf BBC First (nr 25), de ontvanger uit en opnieuw aan moeten zetten, toen had ik beeld en geluid maar na pauzeren weer een stilstaand beeld… ontvanger opnieuw uit en aan, nu doet ie het dan wel weer, alleen de vraag voor hoe lang en wat gebeurt er als ik de zender weer pauzeer, maar het is dus niet opgelost na een reset van modem en ontvanger….

Reputatie 7
Badge +17

@npkkcuf Zou je voor het gemak je profiel nog aan kunnen vullen met je postcode en huisnummer of het klantnummer van je vaste diensten? Dan hoop ik zo snel mogelijk te kunnen laten weten wanneer het verholpen is.

@npkkcuf Zou je voor het gemak je profiel nog aan kunnen vullen met je postcode en huisnummer of het klantnummer van je vaste diensten? Dan hoop ik zo snel mogelijk te kunnen laten weten wanneer het verholpen is.

@Bram_ gebeurd...

Reputatie 7
Badge +17

Heel erg bedankt voor het doorgeven. Ik heb het doorgezet naar de oplossende partij. Die zullen het onderzoeken en repareren. Zodra ik hier bericht over krijg laat ik het hier weten! :relaxed:

Heel erg bedankt voor het doorgeven. Ik heb het doorgezet naar de oplossende partij. Die zullen het onderzoeken en repareren. Zodra ik hier bericht over krijg laat ik het hier weten! :relaxed:

We zijn nu 7 maanden later en we hebben al die tijd niks meer gehoord. Ik heb nog steeds KPN interactieve TV maar dan via Budget Thuis alles-in-1,  het probleem is NIET verholpen, sterker nog: het is ERGER geworden.

Waar het eerst onregelmatig voorkwam, is het nu standaard en zelfs reproduceerbaar dat ik ARD niet kan pauzeren. Als ik dat doe en de uitzending wil hervatten dan slaat ie gewoon vast en krijg ik de foutcode: stb-nmc-400, ben ik ‘9613 minuten verwijderd van de live uitzending’ en als ik het stilstaande beeld aan laat staan dan herstart de decoder gewoon te pas en te onpas uit zichzelf. Overschakelen naar een andere zender kan nog wel dus de verbinding is in orde. Ook gaat nog steeds onregelmatig gewoon het beeld op zwart zodra ik van een andere zender overschakel naar zender 45, de ARD.

Heb ongeveer een uur geleden een uitgebreide update gehad (daar leek het op, het ding was vrij lang bezig, ging geheel uit zichzelf, midden in een serie, leuk!), heb daarna zelf nog eens de procedure doorlopen die wordt beschreven bij genoemde foutcode, maar het helpt allemaal niks.

Ga niet zeggen dat het aan de Budget Thuis apparatuur ligt, want die is nagenoeg identiek aan die ik van jullie had, en toen ik nog bij KPN zelf zat deden deze problemen zich ook al voor. Dus: wat nu??? Wat is er in die 7 maanden gedaan???

via Budget Thuis alles-in-1

Meldt je probleem daar. Van uit hier kan er, door een kpn medewerker, geen monteur of actie aangestuurd worden. Zelfs je lijn niet doorgemeten. Want je hebt geen kpn klantnummer. Met de Budget klantnummers kan kpn helaas niks.

Als ik van een zender overschakel naar ARD dan krijg ik regelmatig een zwart beeld

Dat heb ik ook wel eens. Als ik dan even zap naar ZDF en terug werkt het. Helemaal herstarten is hier niet nodig. NB ik kijk alleen live voetbal op die Duitsers.

via Budget Thuis alles-in-1

Meldt je probleem daar. Van uit hier kan er, door een kpn medewerker, geen monteur of actie aangestuurd worden. Zelfs je lijn niet doorgemeten. Want je hebt geen kpn klantnummer. Met de Budget klantnummers kan kpn helaas niks.

Als ik van een zender overschakel naar ARD dan krijg ik regelmatig een zwart beeld

Dat heb ik ook wel eens. Als ik dan even zap naar ZDF en terug werkt het. Helemaal herstarten is hier niet nodig. NB ik kijk alleen live voetbal op die Duitsers.

Maar het probleem zit bij KPN want het signaal en de software en alles is gewoon van KPN, de hardware is hetzelfde ook, en al die maanden hiervoor dat ik hier wel een klantnummer had speelde het ook al. 7 maanden geleden zou er naar gekeken worden, (zie laatste bericht van Bram de mod). Dan zal Budget Thuis bij KPN komen klagen want die hebben geen eigen technische dienst voor zover ik begrepen heb. Ik zal het nog eens navragen.  En ik zet vaak de quiz om 18.00 uur op, gooi dat ding op pauze en terwijl we eten maken, om dan later te kijken met aansluitend  het weer en het nieuws en zo (ik woon vlak bij de grens, m'n vriendin is Duits en heeft familie daar, zodoende), maar da's nu dus gewoon onmogelijk.

via Budget Thuis alles-in-1

Meldt je probleem daar. Van uit hier kan er, door een kpn medewerker, geen monteur of actie aangestuurd worden. Zelfs je lijn niet doorgemeten. Want je hebt geen kpn klantnummer. Met de Budget klantnummers kan kpn helaas niks.

Als ik van een zender overschakel naar ARD dan krijg ik regelmatig een zwart beeld

Dat heb ik ook wel eens. Als ik dan even zap naar ZDF en terug werkt het. Helemaal herstarten is hier niet nodig. NB ik kijk alleen live voetbal op die Duitsers.

Heb vandaag contact gehad met Budget Thuis klantenservice, ik moest even een paar administratieve dingetjes weten en dacht laat ik dit meteen maar aankaarten. Zij zeiden wat ik zelf al had bedacht: ze kunnen er niets aan verhelpen, hooguit een notitie maken, want KPN beheert alles, van netwerk tot signaal tot software tot apparatuur tot firmware enzovoorts enzovoorts. Dus dat ik geen KPN klantnummer meer heb wil nog niet zeggen dat ik geen problemen heb met een KPN product, en dan zou je toch denken dat KPN dé partij is om dat te verhelpen!
Het verhaal wordt nog mooier: mijn broer was vorige week hier op bezoek, die zat er bij toen het weer eens gebeurde dat ARD op zwart ging, niet op pauze kon, geen geluid had, etc, hij zei oh da's al heel lang, hij heeft een jaar of acht geleden ook even KPN gehad en had TOEN AL exact hetzelfde probleem. Dus wie probeert KPN nu in de maling te nemen met ‘wij weten van niks maar we zullen er naar kijken’. Het is dus al jaren een probleem maar ze doen er geen fck aan, er gebeurt helemaal niks. Exit Budget/KPN na afloop van het jaarcontract, dan maar iets meer betalen en T-Mobile of whatever… 

Heb je 't opnemen pakket? Neem het betreffende programma op en kijk via de opname. Dat kan terwijl het programma loopt. Dat werkt (wel) goed. 

Live krijg ik ARD (en ZDF) ook niet altijd meteen. Soms even zappen idd. Heel raar probleem.

 

en dan zou je toch denken dat KPN dé partij is om dat te verhelpen!

Klopt. Maar als Budget Thuis klant dien JIJ je bij Budget aan te melden. En Budget weer zelf bij KPN Whosale. Helaas snappen ze dat bij Budget (en de voorganger NLEx) helaas nog steeds niet en verwijzen ze hun klanten direct naar KPN. Maar dat gaat niet lukken omdat KPN dan zonder kpn-klantnummer weer geen klacht in het systeem kan zetten.

KPN de provider kan voor jouw niks doorzetten naar KPN Wholesale.

 

Ik begrijp dat je voorheen bij KPN de provider een abo had. En nu bij Budget Thuis. Beide providers kopen het product weer via KPN Wholesale.

Je zou een provider kunnen overwegen waar het niet van KPN komt.

Bv T-mobile (eigen tv platform) of Online.nl (kopen TV via Canaldigitaal).

Of via de coax aanbieder. Ziggo in jouw woonplaats? (eigen tv platform)

Ik had voorheen Telfort, nooit problemen gehad, tot het overgenomen werd en ik gedwongen KPN klant werd. Was ik niet blij mee en terecht blijkt nu, want toen begon het geouwehoer. Ik heb Budget Thuis genomen puur om KPN te zieken, dat ze minder aan me verdienen al scheelt het misschien 2 kwartjes, en in de hoop dat Budget misschien een betere klantenservice had, Hier bij KPN bepalen de mods zelf dat hun antwoord (waarin ze de fout bij de klant leggen) het beste is en als je het daar dan niet mee eens bent schrijven ze snel een nieuw verhaaltje en markeren dat als beste antwoord, ik noem geen namen, Alexandra….

Dat opnemen pakket hoef ik niet, heb ik ooit gehad, in de tijd dat je nog een apparaat kreeg met fysieke harddisk, en kreeg na een tijdje bericht dat m'n 500GB vol was en ik programma's moest verwijderen, die stonden er pas 3 jaar  en had ik nooit teruggekeken, ik ga niet meer betalen voor iets dat ik niet gebruik, of alleen om een programma te kunnen kijken omdat KPN te beroerd is om een probleem te verhelpen. Wat ik er van begrijp is dat dit al jaren zo gaat en er meer mensen last van hebben, maar KPN wijt het doodleuk aan mijn kabels of TV of zo. Nou heb ik gelukkig niet zo veel ervaring met TV, computers, internet en informatica, mijn eerste computers waren een Spectrum ZX en een Atari 600XL, heb internet sinds de 90s en bouw nu 25 jaar mijn eigen computers. KPN kan me wat :wave:

Coax is geen optie meer, ben veel te blij dat ik daar van af ben en ik heb geen zin meer om weer zoveel meter kabel in huis te gaan vervangen, Ziggo is duur en zuigt sowieso, Online met KanaalDigitaal heeft mij te veel slechte reviews en T-mobile is mij ook te duur, en het schijnt dat hun modems niet zo best zijn. Sendung verpasst op de ARD website is altijd nog een optie maar niet zo leuk. Ik zie het wel. Komt goed, met of zonder KPN.

:metal:

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels