Zender van de maand: december 2020

  • 30 November 2020
  • 15 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

En zo is het alweer (bijna) december van een jaar dat tegelijkertijd drie keer zo lang leek te duren en twee keer zo snel ging….Deze maand is de zender van de maand, zoals inmiddels een beetje de gewoonte is geworden, NPO 1 Extra zodat iedereen kan genieten van Serious Request en de Top 2000.

3FM Serious Request: The Lifelines loopt van 18 t/m 24 december en zamelt dit jaar geld in voor het Rode Kruis dat in Nederland en de rest van de wereld helpt met de Coronacrisis. 

 

Vervolgens kijk en luister je van de 25e tot aan middernacht op de 31e naar de Top 2000.

 

NPO 1 Extra vind je in het Pluspakket op kanaal 76. Heb je het Pluspakket nog niet? Dan kijk je de hele maand december gratis via kanaal 42. Als je ook na december wilt blijven kijken, kun je het Pluspakket via de tv-ontvanger (Menu » Mijn service » Zenderpakketten / Menu » Instellingen » Zenderpakketten) of via MijnKPN toevoegen aan je pakket voor €9,99 p/m (abonnementen voor 8-10-2019) of €6,99 p/m (Hussel).


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?

Reputatie 7
Badge +10

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?


@tochmaarwel  Welk ander apparaat gebruik je hier voor? 
Hier kan ik NPO 1 extra  chromecasten met de iTV app naar de tv beneden en tv boven. 

Reputatie 7
Badge +10

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?


@tochmaarwel  Welk ander apparaat gebruik je hier voor? 
Hier kan ik NPO 1 extra  chromecasten met de iTV app naar de tv beneden en tv boven. 

*toevoeging, de zender van de maand kan inderdaad alleen via de tv-ontvanger gekeken worden. 
 


Zender 76 in het Pluspakket kan wel gestreamd worden. 

Dank voor je snelle reactie. Het is inmiddels gelukt via de NPO app!

Reputatie 7
Badge +30

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?

We hebben al eens aangekaart of de zender van de maand niet ook gewoon in de app zichtbaar kan zijn. Reactie vanuit de iTV-mensen was dat ze dit wel willen regelen. Maar het is niet iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat. Zoals je merkt is het ook nog niet doorgevoerd. Ik verwacht ook niet dat het deze maand nog gedaan wordt. Dus dan is de NPO app hiervoor inderdaad de enige manier als je geen Pluspakket hebt.

Badge +12

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?

We hebben al eens aangekaart of de zender van de maand niet ook gewoon in de app zichtbaar kan zijn. Reactie vanuit de iTV-mensen was dat ze dit wel willen regelen. Maar het is niet iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat. Dus, zoals je merkt, is het ook nog niet doorgevoerd. Ik verwacht ook niet dat het deze maand nog gedaan wordt. Dus dan is de NPO app hiervoor inderdaad de enige manier als je geen Pluspakket hebt.

Ze hebben op dit moment wel wat anders aan hun hoofd :sweat_smile::disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +30

Klopt het dat de zender alleen op tv te bekijken is? Ivm thuiswerken wilde ik dit op een ander apparaat aanzetten via de Chromecast + de iKPN app. Dit is niet mogelijk, zo blijkt. Is er een andere optie hoe ik de zender wel naar de Chromecast kan streamen?

We hebben al eens aangekaart of de zender van de maand niet ook gewoon in de app zichtbaar kan zijn. Reactie vanuit de iTV-mensen was dat ze dit wel willen regelen. Maar het is niet iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat. Zoals je merkt is het ook nog niet doorgevoerd. Ik verwacht ook niet dat het deze maand nog gedaan wordt. Dus dan is de NPO app hiervoor inderdaad de enige manier als je geen Pluspakket hebt.

 

Ok, een correctie hierop. Het blijkt dat ze, naar aanleiding van ons vorige aankaarten dit al wel ingeregeld hebben. Alleen op een iets andere manier dan ik had verwacht. De zender van de maand zelf (kanaal 42) is via de app niet te bekijken. In plaats daarvan wordt de zender die zender van de maand is, elke maand vrijgegeven in de app. Deze maand dan NPO Extra 1 op kanaal 76. Dus, @tochmaarwel, je zou dan dat kanaal gewoon in de app moeten kunnen bekijken en hem streamen naar je Chromecast. 

Reputatie 1

Vorig jaar heb ik de Top 2000 opgenomen als serie, om zo alles later nog een keer terug te kunnen kijken/luisteren.

nu wil ik de serie opname weer instellen, maar het is allemaal dezelfde naam, allemaal aflevering 9. Dan komt elke aflevering er dus apart in te staan ipv in 1 serie

kan dit nog worden aangepast aub.??

Reputatie 7
Badge +30

Beste @josevp, goede vraag! Ik zie ze nu op itv online wel als losse afleveringen staan. Zie jij dat op de tv-ontvanger ook? Dan kan je ze gelukkig wel als serieopname instellen :-).

Reputatie 1

Beste @josevp, goede vraag! Ik zie ze nu op itv online wel als losse afleveringen staan. Zie jij dat op de tv-ontvanger ook? Dan kan je ze gelukkig wel als serieopname instellen :-).

Bij mij geeft hij op tv, in de app en op de site alleen maar aflevering 9 helaas, dat wordt dus 1 voor 1 opnemen en een hele lange volle lijst met opnames 😞

Reputatie 7

Reactie vanuit de iTV-mensen was dat ze dit wel willen regelen. Maar het is niet iets dat hoog op de prioriteitenlijst staat.

Ik neem aan dat het via de iTV app terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders wel heel hoog op het prioriteitenlijstje staat.

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat om de afleveringen op NPO 3 toch? Van na middernacht? Wil je dan eens je ontvanger stroomloos maken voor minimaal 30 seconden en/of via het menu een ‘frisse start’ doen? Ik zie namelijk op de ontvanger ook gewoon aflevering 1, 2, etc.

Reputatie 7
Badge +30

@josevp ik had na de kerst ineens door dat ik je totaal verkeerd begreep. En navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Mijn collega's geven aan dat het niet meer aangepast kan worden, maar dat ze het voor volgend jaar mee gaan nemen richting de leverancier. 

Vraagje: Staat er nog een keer een upgrade naar HD van het NPO extra kanaal 42 in de planning. Als je dit kanaal op een grote TV kijkt ga je gewoon weer terug naar de jaren 80.

Reputatie 7
Badge +30

@josevp het is toch nog aangepast! Je kunt de laatste dag dus mooi nog in de serie opname gooien!

 

@VonLobach dat viel mij ook al op inderdaad! Ik geef je wens door!