Vraag

Zenderlogo en standen blijven in beeld (ook bij schakelen zender)

  • 5 October 2021
  • 18 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

IK heb een vreemd probleem met 2 verschillende tv`s (Philips en een LG)

Als ik een bijvoorbeeld voetbal of darten aan het kijken ben zie ik ineens dat de standen in beeld blijven staan. Dat gebeurd ook als ik van zender wissel. Ik heb al verschillende HDMI kabels en poorten geprobeerd maar het maakt geen verschil.

Ik zal er een paar foto`s bij laten zien en misschien herkent iemand dit.

 

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Is dit op 2 verschillende tv ontvangers? Zo ja welke?

Toevallig pas iets vergelijkbaars meegemaakt,  wat ik middels een "frisse start" in het menu heb opgelost.

Reputatie 4
Badge +4

@DennisA78 Nee op 2  verschillende tv`s en 2 ARRIS VIP5202 die ik ook al omgeruild had hier. Ik heb er namelijk 2. 

Reputatie 7
Badge +10

Recent nog omgeruild? En frisse start ook al geprobeerd?

 

Zijn het toevallig Oled tv’s?

Reputatie 4
Badge +4

Nee niet omgeruild via KPN en frisse start al gedaan.

Geen Oled tv`s

Hoi @Wibisa . Dit is voor het eerst dat ik dit zie. Heel merkwaardig. Heb je ook andere apparaten op je tv aangesloten? Een console of mediaplayer?  Zie je daar ook dit verschijnsel? 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Erwin_ . Ik heb er ook een mediaplayer 4k op aangesloten en een chromecast maar daar is niets raars te zien. Dus alleen via de ARRIS VIP5202 zijn die doorzichtige zaken te zien.

Dit ga ik doorsturen naar onze itv techneuten. Ik vermoed dat ze het interessant gaan vinden want dit fenomeen kennen we volgens mij nog niet.

Kun jij mij van de LG en Philips vertellen welke types het zijn? Zitten er misschien nog beeldverbetering settings op die televisies? Zo ja, heb je daar nog mee geëxperimenteerd? 

@NHendriks : Jij ooit zoiets gezien? 

Reputatie 7
Badge +11

 

@NHendriks : Jij ooit zoiets gezien? 

Nee nog nooit! Ik wilde eigenlijk zeggen dat het lijkt op inbranden maar als het op twee tv's tegelijk is gebeurd dan lijkt me dat toch wel iets anders.

Reputatie 7
Badge +21

 

@NHendriks : Jij ooit zoiets gezien? 

Nee nog nooit! Ik wilde eigenlijk zeggen dat het lijkt op inbranden maar als het op twee tv's tegelijk is gebeurd dan lijkt me dat toch wel iets anders.

Daar dacht ik ook gelijk aan.
Zijn het OLED tv's?
Zo ja dan kun je via de instellingen van de TV's het herstellen.
Maar wel bijzonder dat het op twee TV's zo is….

Reputatie 4
Badge +4

Beide tv`s zijn geen Oled 

Het gaat om een Philips 55PUS7504/12 - 4K TV en een LG 4K Ultra HD TV 43UN71006LB

Ik heb beide tv`s ook al voorzien van de nieuwste firmware`s en alles op standaard instellingen gezet zonder beeld verbeteraars. Ook na het spelen met instellingen geen verbetering. Alleen als de tv`s weer uitgaan (stand-by) s`nachts is het weer goed als ik ze de volgende dag weer aan zet. Later op de dag komen de problemen dan weer terug.

Dankjewel! Maak je misschien ook gebruik van de smart tv app van KPN? Ben gewoon even benieuwd of het dan ook gebeurt.

Reputatie 4
Badge +4

Nee  ik gebruik wel NLZIET en Netflix en daar geen problemen.

Zojuist wel even de app getest maar daar is het beeld stukken minder (scherp en helder) dan via de kastjes. Ook heb ik daar geen 4K zenders. Kortom daar ga ik niet naar kijken ;) 

hahaha. Dat hoeft ook niet hoor. puur om te testen.

Ik krijg voorlopig dit terug van onze techneuten:

Wanneer probleem optreedt en je opent de TV-gids, zie je dan de voetbalstanden en/of logo over de tv-gids heen?

M.a.w. is voetbalstanden en/of logo ingebrand in scherm?

Staat in de televisie de anti inbrandt functie aan (mits tv deze functie heeft)?

Staan in televisie de beeldverbeteraars uit?

Reputatie 4
Badge +4

Wanneer probleem optreedt en je opent de TV-gids, zie je dan de voetbalstanden en/of logo over de tv-gids heen? Ja

M.a.w. is voetbalstanden en/of logo ingebrand in scherm? Ja

Staat in de televisie de anti inbrandt functie aan (mits tv deze functie heeft)? Nee (hebben die functies niet)

Staan in televisie de beeldverbeteraars uit? Ja bij beide tv`s

Excuus voor mijn late reactie.  Wij denken dat dit iets van de televisie(s) is.  Wel heel bizar dat het op twee verschillende tv's gebeurt. Hoe is het nu?

Reputatie 4
Badge +4

@Erwin_  Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat als ik de Arris op 1080p@50Hz en bijv op UHD@50Hz ik dit probleem hou (op beide tv`s) Als ik het op automatisch of op 1080i ik geen rare dingen in beeld zie. Maar dit probleem blijft ook aanhouden 

 

Zet álle beeldverbeteraars op de tv's uit. Die zijn bedoeld om met een interne ontvangst (via dvb-c) te verbeteren. KPN werkt niet met dvb-c.

 als ik de Arris op 1080p@50Hz en bijv op UHD@50Hz ik dit probleem hou (op beide tv`s) Als ik het op automatisch of op 1080i ik geen rare dingen in beeld zie. 

Dat is wel een beetje apart. Bij automatisch kiest ie bij 4k/UHD televisies namelijk voor UHD@50 uitvoer.

N.B. alle providers krijgen de HD zenders in 1080i aangeleverd.
4k is 2160p.

N.m.m. dan gewoon lekker op automatisch laten staan.

Als dit op 2 tv's en met beide 5202's gebeurd heeft omruil van ontvangers, voor weer 5202, m.i. geen enkel nut.

Een onderzoek(je) door de itv-techneuten is natuurlijk wel opportuun.

Reputatie 4
Badge +4

@PeterG Zet álle beeldverbeteraars op de tv's uit. 

Dat had ik al gedaan dat staat ook al getypt in mijn eerdere post ;)Â