Beantwoord

Zwart beeld bij terugkijken wanneer reclame begint

  • 19 May 2020
  • 22 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo ook hier hetzelfde probleem.  Betreft ook de 4K Arris decoders. Heb er 2 en bij alle twee hetzelfde  zodra de reclame begint. Beide heb ik al eens meerdere keren gereset zoals omschreven op dit forum zodat de software opnieuw geladen wordt.

Als zwart beeld komt druk ik nu op de tv knop beëindig het terug kijken en keer terug naar de live uitzending, door indrukken van de groene knop kun je voor hervatten kiezen en dan loopt ie weer verder tot het volgende reclame blok.

Het betreft sowieso de zenders Veronica en SBS6. Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 26 May 2020, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Jacco76, goed dat je het meldt. Reclames zijn niet echt leuk over het algemeen, maar dit is dan ook weer niet de bedoeling. Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met “persoonlijke reclames”, maar ik weet het niet zeker. Heb je de iTV app? Zo ja, zou je dan willen kijken bij “Profiel” - “Persoonlijke TV”. Ik ben benieuwd of “Persoonlijke reclames” aan staat. Zo ja, zou je die eens uit willen zetten?

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ 

Bedankt voor je reactie en suggestie.

In de iTV app stond inderdaad deze optie ingeschakeld. Heb hem nu uitgezet. 

By the way, heb het nu ook al 2 keer gehad bij een opgenomen programma.

Ik kom erop terug.

Reputatie 7
Badge +25

Hallo @Paul_ 

Bedankt voor je reactie en suggestie.

In de iTV app stond inderdaad deze optie ingeschakeld. Heb hem nu uitgezet. 

By the way, heb het nu ook al 2 keer gehad bij een opgenomen programma.

Ik kom erop terug.

Oké, top. Laat maar weten wat de uitkomst is, dan kan ik daar zo nodig mee daar de technische mensen.

Reputatie 7
Badge +25

Toevallig nog wat ervaringen opgedaan @Jacco76? Of is geen bericht, goed bericht? :)

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ 

Bij opgenomen programma's heb ik niet meer geconstateerd. Dus lijkt erop dat jou oplossing de goede was.

Echter vanwege het mooie weer hebben we ook weinig tv gekeken en nog geen programma terug gekeken, dus hier kan ik nog niets over zeggen.Wellicht na het komende weekend als het weer ook wat minder wordt.

 

Zal na het weekend een update geven.

Reputatie 7
Badge +25

Snap ik! Vooralsnog lijkt het goed te gaan, dat is positief in ieder geval.

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ ,

Het lijkt erop dat het probleem nu verholpen is.

Nu nog een oplossing zien te vinden voor het haperende beeld bij het kijken van opnames en terugkijiken. Dit begint de laatste tijd wel erg vervelend te worden. Heb dit met beide Arris kastjes en had ik zowel met de V10a en nu ook de Fritzbox. Bij normaal tv kijken is er helemaal niets aan de hand.

De Arris zit met een kabel rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten. Dus mocht je hier ook nog een tip voor hebben dan hoor ik dat graag :)

Oh ja heb een Samsung TV had al ergens gelezen dat AutoMotion Plus uitschakelen wel eens wil helpen maar dat werkte dus ook niet.

Reputatie 7
Badge +25

Mooi dat dit probleem is opgelost in ieder geval.

Haperingen bij specifiek opnames (Terugkijken is technisch gezien hetzelfde) bij een bekabelde tv-ontvanger, opmerkelijk. Aangezien je een Fritzbox hebt kun je wellicht het beste terecht bij de Tech Desk wat dat betreft, maar wel enkele tips/vragen:

  • waarschijnlijk al gedaan, maar reset de tv-ontvangers een keer.
  • Er zit dus ook geen switch tussen de tv-ontvangers en modem?
  • Letterlijk elke opname, van elke zender?
  • Over niet al te lange tijd zul je overgaan naar nieuwe firmware (makkelijk te zien aan de nieuwe menuschermen), waar ook een nieuw platform achter zit. Ben benieuwd of dat wellicht de oplossing gaat zijn.

Er is voor mij niet iets duidelijk te zien wat een oorzaak kan zijn in ieder geval.

Reputatie 2
Badge

Bedankt @Paul_ ,

Gereset enzovoort is al meerdere keren geprobeerd.Er zit inderdaad geen switch tussen.

Voor zover ik heb kunnen constateren is het bij vrijwel alle zenders, terugkijken is het meest erge en komt altijd voor. Bij opnames is de frequentie een stuk minder.

Ik zal eens contact opnemen met de Tech Desk.

Weet je zo wanneer we overgaan op de neiuwe software wellicht is het handiger om daar op te wachten.

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt @Paul_ ,

Gereset enzovoort is al meerdere keren geprobeerd.Er zit inderdaad geen switch tussen.

Voor zover ik heb kunnen constateren is het bij vrijwel alle zenders, terugkijken is het meest erge en komt altijd voor. Bij opnames is de frequentie een stuk minder.

Ik zal eens contact opnemen met de Tech Desk.

Weet je zo wanneer we overgaan op de neiuwe software wellicht is het handiger om daar op te wachten.

Ik dacht al wel dat je de meeste dingen had uitgesloten. Ja, dan raad ik toch aan even met de Tech Desk contact op te nemen.

De uitrol loopt, maar we doen het geleidelijk en uitgesmeerd over een aantal maanden. Ik kan niet exact zien wanneer jij aan de beurt bent helaas. Natte vingerwerk: binnen 2 maanden ben je vast en zeker aan de beurt.

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ ,

Hierbij nog een korte update.

Tijdje terug de nieuwe software mogen ontvangen. In het begin leek het allemaal goed te gaan en bij opnames nu geen problemen meer, maar............…

Nu is het probleem bij Live tv kijken, gister en vorige week formule 1 gekeken en moet om de haverklap wachten tot het beeld weer verder gaat of ik moet zelfs van zender wisselen voordat het weer goed komt. Dacht eerst dat het aan de zenders van Ziggo lag, maar ik heb het ook met de andere zenders.

Heb beide 4K kastjes al eens uitgewisseld en op beide middels het nieuwe menu een "frisse start" gedaan maar dat helpt ook niet. Beide 4K ontvangers hebben dus hetzelfde probleem.

Niet echt een verbetering dus, maar eerder een verslechtering!

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Jacco76. Dat is een duidelijk en spijtig verhaal. Ik heb een incident voor je aangemaakt, dus hier zul je over worden teruggebeld binnenkort. Houd er rekening mee dat ze eventueel met een geheim nummer kunnen bellen. Ik hoor graag of zij wat kunnen vinden.

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ ,

Hierbij even een korte update. Van de week ben ik gebeld maar helaas zat ik op mijn werk, dus een afspraak gemaakt dat ze me vandaag zouden terug bellen tussen 1 en half twee. Helaas is dit niet gebeurt en ben ik zelf maar gaan bellen, na 2x in de wacht te hebben gestaan en 16 minuten verder eindelijk iemand aan de telefoon gekregen van de TechDesk.

Samen hebben we alle settings doorlopen en zijn er vele metingen uitgevoerd. Hieruit bleek dat alles in orde zou moeten zijn. Gelukkig wilde de persoon in kwestie ook de onderste steen boven hebben.

Dus heeft hij een half uur lang het signaal gemeten terwijl de TV ontvanger aan stond. Na een half uur heeft hij mij terug gebeld, ondertussen heb ik met een schuin oog de TV in de gaten gehouden. 

Toen hij me terug belde kon ik in ieder geval 3 tijdstippen aangeven waarop het probleem zich voordeed en hij kon dit ook terug zien. Hij kon ook zien dat tijdens de metingen 90 andere ontvangers op dezelfde centrale online waren en alleen bij de onze zag hij haperingen in het signaal.

Vermoedelijk komt dit door de glasvezel aansluiting in huis of in de cenrtale.

 

Maandag komt er iemand langs om het probleem verder te onderzoeken en hopelijk ook op te lossen. Helaas blijf ik dus wel dit weekend met het probleem zitten :(

 

To be continued.

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor de update! Zeer interessant, maar wel heel irritant voor jou natuurlijk. Ik hoop dat dit vandaag opgelost gaat worden. Wil je me vast wel laten weten..?

Reputatie 2
Badge

Hallo @Paul_ ,

Vanochtend de monteur over de vloer gehad.

Hij kon zo snel ook niet iets vinden, toch maar even de FritzBox ertussenuit gehaald en een ExperiaBox V10 neergezet, de hele dag al aan het monitoren maar alles lijkt nu wel goed te gaan.

We konden ook herleiden dat de FritzBox omstreeks dezelfde tijd de update heeft gehad naar de 7.20 versie. Dus we vermoeden dat het daar niet goed gegaan is. 

En dan dacht ik door over te stappen naar de FritzBox mijn problemen die ik eerder had waren opgelost en dan begint het ge****der weer van voren af aan.

Ik zal de komende dagen nog kijken hoe het gaat met de ExperiaBox en dan zal ik uiteindelijk, vermodelijk een nieuwe FritzBox nodig hebben. Hoop dat men ondertussen aan de gang gaat om te kijken of er een probleem zit in de 7.20 versie, met de 7.13 versie had ik het probleem al met terug kijken. Of zal het dan toch een exemplarisch probleem zijn ……………...

Reputatie 2
Badge

Oh ja, nog een extra waarneming, internet lijkt nu ook veel sneller de pagina’s etc. te laden. Eerst leek het wel of ik een 50/50 abo had nu gaat het weer zoals ik het zou verwachten.

Reputatie 2
Badge

Zo gister even een TV marathon gedaan. 

Zowel bij live TV kijken en bij terug kijken/opnames helemaal geen haperende beelden meer.

 

De TechDesk had uitgesloten dat het aan de FritzBox zou liggen, want dat kon bijna niet. Nu met een andere router is de boel dus wel opgelost.

Nu betaal ik voor de FritzBox en kan ik er tot en met half november ook niet vanaf. Dus ik vraag mezelf nu af als ik een andere FritzBox krijg loop ik dan niet weer tegen dezelfde problemen aan?

Met software versie 7.13 had ik immers haperend beeld bij terugkijken/opnames. 

Met software versie 7.20 heb ik haperend beeld bij live TV kijken.

Reputatie 7
Badge +25

Hi Jacco. Nou, die zagen we niet aankomen inderdaad. De vraag is inderdaad of het exemplarisch is, of niet. Ik heb hier geen antwoord op, maar ik kan niet zeggen dat ik deze klachten vaker voorbij heb zien komen i.c.m. de FritzBox. Dus mijn vermoeden zegt exemplarisch, maar 100% zekerheid heb ik niet. Mijn advies zou zijn om de TechDesk te bellen, en dit voor te leggen. Zij kunnen dit dan inventariseren en doorgeven. 

Reputatie 2
Badge

@Paul_ ,

Inmiddels al een paar dagen de nieuwe FritzBox 7590 in huis en sindsdien ervaar ik een betere internet connectie maar nog belangrijker ik heb geen last meer van haperingen in het beeld.

Deze draait nu nog op 7.13, ik zal hem eerdaags updaten naar de 7.20 versie en hopelijk blijft het probleem nu ook weg voor wat betreft het live tv kijken, ervaar nu met terugkijken en opnames gaan problemen meer.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ ,

Inmiddels al een paar dagen de nieuwe FritzBox 7590 in huis en sindsdien ervaar ik een betere internet connectie maar nog belangrijker ik heb geen last meer van haperingen in het beeld.

Deze draait nu nog op 7.13, ik zal hem eerdaags updaten naar de 7.20 versie en hopelijk blijft het probleem nu ook weg voor wat betreft het live tv kijken, ervaar nu met terugkijken en opnames gaan problemen meer.

Dat is fijn om te lezen. Bedankt voor de update! Ik hoop dat de problemen tot het verleden blijven behoren.

Reputatie 2
Badge

@Paul_ 

Het is al even terug en tot vandaag geen klachten meer gehad met versie 7.13

Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de update naar 7.20 uitgevoerd.

En je raad het wellicht al,……………………………. gelijk weer r*k………………… bij zowel terug kijken als Live TV kijken.

 

Dus graag een handleiding hoe ik de fritzbox terug kan zetten naar 7.13 de stabiele versie! Vind dit zeer teleurstellend.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jacco76, ik neem het even over van Paul, wat vervelend dat je dit issue nog steeds hebt met deze sofwareversie! Hoe je deze kunt downgraden heb ik zo snel geen antwoord op. Ik wil je dan eigenlijk ook aanraden hierover weer contact op te nemen met de techdesk.