Beantwoord

1 gigabit abonnement lijkt niet te zijn geactiveerd

  • 28 October 2020
  • 8 reacties
  • 133 keer bekeken

Sinds afgelopen zondag heb ik het 1 gigabit abonnement. De snelheid blijft echter nog immer steken op de waardes van 500 mb (mijn vorig abonnement). Hoe lang kan het duren voordat de snelheid doorkomt? Is de experia v10ageschikt voor deze snelheid? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 November 2020, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @HL82 , als je je snelheid online aanpast naar een andere snelheid krijg je daar in de regel eerst een bevestiging van de aanvraag en tevens een melding wanneer de aanpassing gebeurt c.q. gereed is.

Bij KPN is het is sommige gevallen niet zo dat ze een vinkje kunnen plaatsen bij snelheid X en dat het dan meteen doorgevoerd is. Soms is een aanpassing in de centrale, wijkkast of glaskast thuis nodig.

 

Hallo @JanD, dank voor je bericht. Afgelopen zondag kreeg ik meteen een bericht van KPN dat de wijziging doorgevoerd was en het abonnement gestart. @Kpn hoe gaat dit nu verder? Ik betaal sinds zondag voor een dienst die niet geleverd word.

Hallo @JanD, dank voor je bericht. Afgelopen zondag kreeg ik meteen een bericht van KPN dat de wijziging doorgevoerd was en het abonnement gestart. @Kpn hoe gaat dit nu verder? Ik betaal sinds zondag voor een dienst die niet geleverd word.

Hallo @HL82 , je kunt dan even bellen met KPN, 0800 0402, of de reactie van een moderator afwachten,

Kun je in MijnKPN al je gewijzigde abo met de opties zien?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

Heb je na de herstart van de glaskast de modem al eens een fabrieksreset gegeven?

 

Hoi @HL82 . Is dit probleem ondertussen opgelost?

dag @Erwin_ , helaas is het probleem nog niet opgelost, afgelopen zaterdag gebeld met de helpdesk en die hebben maandag een monteur langs laten komen omdat ze het op afstand niet konden verhelpen. De monteur gaf na het meten van de snelheid aan dat mijn abonnement waarschijnlijk nog niet was omgezet in jullie systeem. Hij heeft toen navraag gedaan bij de monteur helpdesk en die bevestigden dit en gingen dit meteen doorzetten. Echter door een foutmelding in het systeem ging dit niet meteen en zou dit op een later tijdstip op afstand worden gedaan. Ik zou hierover worden gecontacteerd maar tot nu toe nog steeds niets gehoord en de snelheid is nog niet aangepast. 

Ik heb een vermoeden dat ik weet wat er speelt, @HL82 . Om dat bevestigd te krijgen wil ik graag even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

@HL82 . Volgens mij is er vandaag een order doorgelopen. Klopt het dat jouw snelheid nu goed is?

Reputatie 4
Badge +3

Ik begrijp nog steeds niet dat KPN klanten met een GoF poort een monteur ingepland krijgen. We leven nu al maandenlang met het coronavirus en we kunnen nu heel veel op afstand doen, zo ook het aanpassen van de DSLAM poort met een nieuw port profile. @HL82 zit al op een GoF port dus ik vind dus best merkwaardig dat dit anno 2020 nog steeds gebeurd….