Beantwoord

1 of 2 maanden opzegtermijn?

  • 14 July 2020
  • 15 reacties
  • 423 keer bekeken

kpn hanteert 2 maanden opzegging , eerste maand oke .

1e maand  wordt niet gebruikt voor opzeg moment, ook niet om een eind afrekening op te maken.

aan het eind van de 1e maand wordt nog een nieuwe maand abbonement geld gevraagd om dan pas een eind afrekening te gaan maken die de 3e maand wordt bekeken van wat wordt er retour gestort.

Dus klanten van kpn houdt hier rekening mee, kpn maakt gebruik van de mazen in de wet , door het opzeg termijn öp deze mannier te verlengen.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 23 July 2020, 10:43

Bekijk origineel

15 reacties

ps waarom niet gelijk na de eerste maand een eind afrekenig opmaken

Is dit echt zo?? Ik zeg het ook op na 10jaar laatste jaar alleen maar gezeik met ze  ben er helemaal klaar mee en dan dit ook nog flikken zegt genoeg over dit bedrijf

Badge +19

Het is ook helemaal niet zo maar @Chantal1122 je bent hier net nieuw, waar was je al die tijd?? Dan was je probleem waarschijnlijk al opgelost.

Joep als je nu zieltjes wilt winnen voor de kpn kan je misschien beter zorgen dat het beleid omgaat . als je op deze manier problemen moet gaan oplossen kan je het callcenter wel afschaffen levert meer op.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @dj54, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is niet zo dat wij 2 maanden opzegtermijn hanteren. Wanneer je contractvrij bent of bijna bent (binnen 1 maand) heb je een maand opzegtermijn. Dus stel je zegt vandaag 17 juli op, dan kan dat per 17 augustus. Ben je nog niet contractvrij? Dan kan je opzeggen per einddatum contract. Omdat je met je facturen de abonnementskosten vooruit betaald, kan het zijn dat je kosten in rekening gebracht krijgt voor de periode in augustus of verder zelfs in september. Echter krijg je na de opzegging een verrekening, en krijg je deze teveel betaalde kosten altijd van ons terug. Daar heb je wat geduld voor nodig, maar zo werken de systemen nu eenmaal. 

Ik ben benieuwd hoe het in jouw situatie nu gegaan is, en of bovenstaande ook van jou van toepassing is of dat het net even wat anders loopt. Mocht ik hier nog duidelijkheid in kunnen brengen of nog wat voor je kunnen uitzoeken, vul dan jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer en geef een seintje als dat gelukt is. Dan ga ik nog even het een en ander voor je uitzoeken! 

Susan mijn situatie , heb geen contract , wel wat normaal is 1 maand opzeg termijn. Maaaar 10 juni opgezegd betaling loopt per 14 tot 14 per maand. Toch wat schetst mijn verbazing moest van 14 juli tot 14 augustus nog een volledig abonnement betalen .Het lopende abonnement was als stop gezet op 14 juli. Het lijkt mij logisch dat je een verrekening krijg in maand na je opzegging, maar nee de verrekening vindt plaats na het verlopen van je laatst betaalde abonnement , dus na 14 augustus.Dit houdt dus in dat je twee maanden opzegging hebt en dat er na de derde maand wordt gekeken wat er nog verschuldigd is. Waarom niet een verrekening na de eerste maand ? . Dit houdt in dat ik twee maanden lang 2 bedrijven moet betalen terwijl je maar van 1 een product geleverd krijgt. Leg mij nu maar eens uit wat er gebeurt met de eerste maand opzeg termijn, jou college heeft mij gezegd dat het eigelijk een bedenk tijd is. Waar het het over .Ben 40 jaar bij de kpn  geweest , nu gedwongen naar solcon ivm verkrijgen glasvezel , kpn gooit zijn klanten weg als oud vuil naar hun dochter onderneming. 

vrg Dirk

Reputatie 7
Badge +21

@dj54, zo is het factuursysteem ingeregeld helaas.. Wanneer een klant midden in de maand weg gaat bij KPN en vooruit betaald wordt, dan wordt dat de maand erna verrekend. Hier kan je sowieso van uitgaan, je krijgt de teveel betaalde kosten die je hebt gehad vanaf de opzegging terug! 

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen of voor doen, dat is hoe het is geregeld.. 

.?? nog geen antwoordt op mijn vraag waarom zonder contract deze regel wordt geagendeerd ? 1 maand 14 juni opzeggen 2 maand 14 juli opnieuw een maand abbonement betalen dan na 14augustus een afrekening maken sorry volgens mij zijn dat 3 maanden waarvan 2 maanden dubbel abbonement bij twee providers. waar gaat dit nu nog over , 1 maand opzeggen en 2 maand afrekeningen prima maar zo nee is niet een klant vriendelijke manier.

Badge +19

Stel jij zegt op 14 juli ik wil mijn contract stoppen op 14 augustus. De facturen worden gedraaid op bijvoorbeeld de 3de van de maand. Dan krijg jij natuurlijk op 3 augustus een faktuur voor de komende maand want  je abonnement loopt nog. De eindfaktuur kan pas gemaakt worden als je abonnement echt gestopt is. Op 3 september wordt dan dus de slotfaktuur gemaakt. Dat is toch logisch of zie ik het nou verkeerd?

volgens mij heb  je niet goed gelezen 14 06 opzeg maand 14 07 stekker eruit 14 08 pas eind afrekening.

Wat doet men dan van 14 06 tot 14 07 ?  volgens mij kan je op dan op 20 07 eind afrekening maken en versturen in plaats van  na 14 08 daar pas mee beginnen om dan vervolgens op 20 08 retour of nog verschuldigde bedrag te vragen .

Badge +19

Ik heb fictitieve datums genomen hoor. Maar jij zegt de 20ste de faktuur versturen maar dat kan niet. Grote bedrijven factureren altijd in bulk. Er gaan wel 2.5 miljoen fakturen de deur uit he. Bij energieleveranciers werkt het precies hetzelfde.

dus mijn eind afrekening wordt dan 14 nov nou bedankt Joep 3 maanden wachten voor het terug wordt gestort , gaat al vast naar de voedselbank.

maar jammer dat je nu er om heen gaat want ook de eind afrekening kan eerder er zijn zat mensen die hierdoor wel in de financiële problemen kunnen komen , maar wat heb je als multinational daar mee te maken he als de aandeelhouders maar vreden zijn en de zakkengevult zijn toch. 

Reputatie 7
Badge +21

Vanaf de opzegdatum krijg je de teveel betaalde kosten terug, dus je betaald niet dubbel. Het is meer vooruit betalen en later terugkrijgen. Wanneer je iets terugstuurt, bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine die niet aan je eisen voldoet, kan het ook meerdere dagen of weken duren voordat het teruggestort wordt. 

14 juni opzegging doorgeven
14 juli opzegging doorgevoerd → nog wel een factuur omdat dit 'midden in de maand is' en de facturatie hier geen rekening mee kan houden
rond 14 augustus → slotfactuur met de teruggaven van eventueel betaalde abonnementskosten.

Mocht ik het nog specifiek voor jou kunnen opzoeken, hoe het zit met de specifieke data, vul dan jouw Forum profiel in. Verder kan ik helaas niks aan deze situatie veranderen.

Met dubbel betalen , wordt bedoeld, 2 providers , kpn en de nieuwe. Maar laat maar zitten Susan, wordt er moedeloos van , hoe je het ook went of keerd ja mag gewoon 2 maanden rekenen op dubbele kosten en hopen dat het geen wat terug gestort wordt in de 3 maand gebeurt anders heb je een houten ..... .

Dank voor je tijd en energie ook al is het voor beide verloren energie.

vrg Dirk 

Reageer