Vraag

1Gbps verbinding haalt maar 90 Mbps bekabeld

  • 13 August 2023
  • 4 reacties
  • 122 keer bekeken

Hier eenzelfde probleem. Bekabeld internet, hoor 1000 te krijgen maar krijg slechts 90. Na een reset soms weer kort 930 maar enkele dagen later weer 90. Betreft glasvezel netwerk.

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hier eenzelfde probleem. Bekabeld internet, hoor 1000 te krijgen maar krijg slechts 90. Na een reset soms weer kort 930 maar enkele dagen later weer 90. Betreft glasvezel netwerk.

Ik vermoed dat u dan een brakke utp-kabel heeft...

Reputatie 7
Badge +24

HI @Forumvoorhulp, ik denk graag mee. 

Heb je ook een andere UTP kabel geprobeerd? Heb je ook je glasvezelkastje en modem even stroomloos gemaakt? 

Hi @Alex_P

 

Het probleem lijkt in de RJ45 connector te zitten. Deze is tijdelijk op een stugge CAT 6 kabel geplaatst omdat mijn desktop op zolder staat en het modem in de woonkamer op de beganegrond. Omdat er op zolder nog geen wanden staan hebben we nog geen wandcontactdozen op de stugge kabels zitten. Als het goed is moet het probleem verholpen zijn als professionals de wandcontactdozen op de stugge CAT 6 kabel plaatsen en ik vervolgens met een soepel CAT 6 kabel van de winkel mijn desktop met de contactdoos verbind. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Dat klinkt aannemelijk, laat het ons hier weten of dit de oplossing is (geweest).