Beantwoord

2.4Ghz netwerk niet meer los in te stellen

  • 16 August 2021
  • 11 reacties
  • 603 keer bekeken

Sinds vandaag is mijn zelf aangemaakte 2.4Ghz netwerk weg. Ik kan nu ook niet meer zoals voorheen mijn 2.4Ghz netwerk los van de 5Ghz instellen. Ik heb in het huis lampen en stekkers die alleen werken met 2.4Ghz. Nu kan ik deze niet meer instellen. Weet iemand of er een update is geweest op de Experia Box v10A? Of hoe ik dit wederom weer kan instellen zoals vanouds.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 18 August 2021, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Strider , dat klopt, dat komt door de update van de modem.

 

Reputatie 2

Hoi, op de V10 (ex Telfort) is precies hetzelfde gebeurd: de 2 (gescheiden) zelf aangemaakte WiFi-netwerken zijn er niet meer. En het liep echt perfect (nooit problemen met apparaten op 2,4 GHz aansluiten). E.e.a. is door KPN gerealiseerd na een overgang van Telfort naar KPN firmware. (netwerk V10 is nu 192.168.2.154). Mijn V10 firmware-versie is nog de oude en mijn ip-adres is nog ongewijzigd.  
Mijn vraag luidt: waarom maar één SSID en mag/kun je zelf geen gescheiden: 2,4 en 5 ghz meer zelf aanmaken? Ik begrijp de noodzaak ook niet. Iets wat perfect werkt: niks aan veranderen. 
met vriendelijke groet,

Gerard

Reputatie 7

Hoi, op de V10 (ex Telfort) is precies hetzelfde gebeurd: de 2 (gescheiden) zelf aangemaakte WiFi-netwerken zijn er niet meer.

Kan je op de V10 (zonder a) dan ook geen aparte SSID's meer instellen voor 2.4GHz en 5GHz? Dat is nieuw voor me.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de pagina's op de V10 voor het instellen van de wifi?

Ik neem aan dat jij geen andere wifi accesspoints van KPN gebruikt, klopt dat?

Hallo @Gerard B. , Ik gebruik ook een V10 van TFT naar KPN en de beide banden zijn nog gewoon apart te behandelen, ook de IPrange is niet gewijzigd, was en is nog steeds 192.168.2.xxx

Reputatie 2

Ik had 2 netwerken aangemaakt: 3,4 en 5 GHz gescheiden. Opeens waren ze verdwenen en heb alles opnieuw moeten aankoppelen. 
ik heb net ingelogd en jawel: bij WiFi - Geavanceerd kun je (gelukkig) nog steeds de SSID-naam aanpassen. 
Excuses: ik had verder moeten kijken. Maar omdat de noodzaak iets te veranderen niet aanwezig is het te lang geleden en vergat ik de optie Geavanceerd.🙈 Dom dus en nogmaals excuses. Wat mij betreft: sluiten maar. Groet. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik had 2 netwerken aangemaakt: 3,4 en 5 GHz gescheiden. Opeens waren ze verdwenen en heb alles opnieuw moeten aankoppelen. 
ik heb net ingelogd en jawel: bij WiFi - Geavanceerd kun je (gelukkig) nog steeds de SSID-naam aanpassen. 
Excuses: ik had verder moeten kijken. Maar omdat de noodzaak iets te veranderen niet aanwezig is het te lang geleden en vergat ik de optie Geavanceerd.🙈 Dom dus en nogmaals excuses. Wat mij betreft: sluiten maar. Groet. 

Hi Gerard, goed om te horen en fijn dat je 't laat weten! Mogelijk zijn andere bezoekers ook geholpen met jouw ervaring :) 

 

@Strider Van harte welkom hier! Ik zie dat je al verschillende tips gekregen hebt, ben je hiermee en met bovenstaande antwoord geholpen?

Reputatie 2

Ja hoor, ik ben geholpen. Dank allemaal. 👍

Reputatie 7
Badge +10

@Strider 

Dit zal door de recente update gekomen zijn. Er komen veel klachten binnen hierover. Er zijn inmiddels heel wat problemen in kaart gebracht en het is wachten op herstel updates.

 

Weet je je huidige software versie van je v10a?

  • 5.00.49_build487-owl

Of

  • 5.00.15_build490-owl

Of een andere?

Dat kun je zien door in te loggen via 192.168.2.254 met het admin password wat achterop je v10a staat.

Vervolgens via Overview (links) en dan Router Information (rechtsboven).

@DennisA78 

Ik weet niet hoe mijn stekkers het doen maar ik kan ze weer gebruiken. Het lijkt erop dat de 2.4Ghz en de 5GHz die ik voorheen als 2 los van elkaar staande wifi netwerken had staan, nu beide onder 1 netwerk te gebruiken zijn.:grinning:

 

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt erop dat de 2.4Ghz en de 5GHz die ik voorheen als 2 los van elkaar staande wifi netwerken had staan, nu beide onder 1 netwerk te gebruiken zijn.:grinning:

 

Zo te zien hebben we de eerste persoon gevonden die daar blij van word 😉

Reputatie 7
Badge +10

@DennisA78

Ik weet niet hoe mijn stekkers het doen maar ik kan ze weer gebruiken. Het lijkt erop dat de 2.4Ghz en de 5GHz die ik voorheen als 2 los van elkaar staande wifi netwerken had staan, nu beide onder 1 netwerk te gebruiken zijn.:grinning:

 

Ok en dat is met de nieuwste update?