2 verschillende providers 1 adres mogelijk?

  • 14 October 2015
  • 15 reacties
  • 29529 keer bekeken

goedemorgen 

ik ben net verhuis van ene instelling naar de andere bij de ene instelling had ik een eigen woning waar ik een eigen huisnummer had dus eigen internet kon aanvragen 

nu ik verhuis ben is het zo dat ik met allelei mensen in een huis woon met 1 huisnummer en waar ze al ziggo hebben die erg traag is omdat er zoveel mensen op zitten mij vraag is dan ook is het mogelijk om naast dit abonnement ook een andere abonnement te nemen bij kpn dat ik zelf internet heb met interactieve tv ? ik hoorde van wat mensen dat dit mogelijk was met ADSL ik weet dat ik bij mij in het huis geen glasvezel heb dus denk ADSL 

zou graag antwoord hierop willen 

met vriendelijke groet 

Robin Oomen

bijlage plaatje van wat er op mij adres beschikbaar is misschien dat het iets opleverd om deze vraag te beantwoorden

https://

 Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +30


buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 11:28u


goedemorgen 

ik ben net verhuis van ene instelling naar de andere bij de ene instelling had ik een eigen woning waar ik een eigen huisnummer had dus eigen internet kon aanvragen 

nu ik verhuis ben is het zo dat ik met allelei mensen in een huis woon met 1 huisnummer en waar ze al ziggo hebben die erg traag is omdat er zoveel mensen op zitten mij vraag is dan ook is het mogelijk om naast dit abonnement ook een andere abonnement te nemen bij kpn dat ik zelf internet heb met interactieve tv ? ik hoorde van wat mensen dat dit mogelijk was met ADSL ik weet dat ik bij mij in het huis geen glasvezel heb dus denk ADSL 

zou graag antwoord hierop willen 

met vriendelijke groet 

Robin Oomen

bijlage plaatje van wat er op mij adres beschikbaar is misschien dat het iets opleverd om deze vraag te beantwoorden

https://

 


Hoi,

Je kan inderdaad naast Ziggo ook KPN afsluiten. Ik vind de foto die je meestuurt wel erg gek, want er is blijkbaar 22Mbit beschikbaar, maar daaronder staat maximaal 11. 11Mbit is net genoeg voor SD televisie. Maar volgensmij kan je beter Ziggo voor TV houden, daar kan je immers (analoog) zo veel aansluiten als je wilt. Bij KPN kan je ook alleen internet (en telefonie) nemen.

Robin

ik zou ook graag interactieve tv willen want analoge heb ik nu en daar heb je maar 20 standaart zenders waar geen donder aan is 



buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 12:06u


ik zou ook graag interactieve tv willen want analoge heb ik nu en daar heb je maar 20 standaart zenders waar geen donder aan is 

 


Je kunt bij Ziggo, op iédere aansluiting, ook ruim 40 digitale tv-zenders en radio-zenders krijgen! Daarvoor is alleen een digitale ontvanger nodig, geen smartcard of digitaal abonnement. Vaak zit een digitale ontvanger al in je flatscreen tv. Anders zijn die kastjes van af zo'n 10 Euro tweedehands te krijgen.

Via je laptop kun je, vaak 1 dag later, veel programma's zien, bv via zien.tv.

Deze zenders kun je zonder meer digitaal krijgen via elke Ziggo aansluiting. (NPO in HD)

Netwerkcode 4444, Frequentie 474.00

1: NPO1 HD
2: NPO2 HD
3: NPO3 HD
4: RTL4
5: RTL5
6: SBS6
7: RTL7
8: Disney X D/Veronica
9: Net5
10: RTL8
12: RTLZ
13: Ziggo TV
14: Zender van de Maand
15: Comedy Central
16: Nickelodeon/Spike TV
17: Discovery Channel
18: NGC
20: Eurosport
21: TLC
23: MTV
27: Disney Channel
30: Uw regionale omroep
40-49: Lokale omroepen
51: één
52: Canvas
53: Ketnet
54: ARD
55: ZDF
61: BBC One
62: BBC Two
503: CNN
504: BBC World News
607: BravaNL
701-725: Regionale omroepen
925: NPO1 SD
926: NPO2 SD
927: NPO3 SD
997: testbeeld
999: Evenementenkanaal

RADIO
801:  NPO radio 1
802: NPO radio 2
803: NPO 3 FM
804: NPO radio 4
805: NPO radio 5
806: Sky Radio
807: Radio 538
808: Q-Music
809: Radio Veronica
810: Radio 10
811: Arow Classic Rock
812: Sublime FM
813: Slam!FM
814: Classic Fm
815: BNR Nieuwsradio
816: FunX
817: NPO radio 6
818: Radio Cecibel
819: Concertzender
820: Efteling radio
821: 100% NL
822: Radio 8FM
823: Tweede Kamerlijn
824: Omrop Fryslân
825: Radio Flevoland
826: RTV NH
827: Radio M Utrecht
828: Radio Gelderland
823: Radio Rijnmond
830: Omroep Brabant
831: L1 Radio
832: Radio Noord
833: Radio West
834: Radio Oost
835: Omroep Zeeland
836: Radio Drenthe
844: Radio 1 (VRT)
845: Radio 2 (VRT)
846: Studio Brussel
847: Klara
848; MNM
915-924: Lokale omroep

het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 



buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:22u


het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 

 


Zoals ik al zei in mijn reactie: het kastje is wel nodig maar de smartcard, en dus abonnement via instelling, niet! Hang er een digitaal kabelkastje aan, zonder smartcard, en je hebt de door mij genoemde zenders. Dan heb je al meer, en leukere, zenders dan via het analoge aanbod.

Ik denk niet dat er een kpn aansluiting in je kamer zit die direct met de kpn centrale verbonden is.

PeterG schreef op 14 okt '15 om 14:30u

buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:22u

het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 

 Zoals ik al zei in mijn reactie: het kastje is wel nodig maar de smartcard, en dus abonnement via instelling, niet! Hang er een digitaal kabelkastje aan, zonder smartcard, en je hebt de door mij genoemde zenders. Dan heb je al meer, en leukere, zenders dan via het analoge aanbod.

Ik denk niet dat er een kpn aansluiting in je kamer zit die direct met de kpn centrale verbonden is.

 
maar ik hoorde wel dat het via ADSL of VDSL mogelijk is om nog een provider te laten aansluiten in een huis en ik wil graag weten hoe ze dit doen en of het mogelijk is in mij huis 

Reputatie 7
Badge +30


buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:22u


het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 

 


Ik denk zelf dat je Ziggo lijn best sneller te krijgen is en daar ook meerdere TV's op aan te sluiten zijn.

Maar je kan (naar mijn idee) gewoon een KPN pakket aanvragen en dan zal deze opgeleverd worden op de KPN aansluiting bij jullie thuis.

KPN en Ziggo gebruiken een totaal andere aansluiting.

Robin

RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 14:33u

buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:22u

het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 

 Ik denk zelf dat je Ziggo lijn best sneller te krijgen is en daar ook meerdere TV's op aan te sluiten zijn.

Maar je kan (naar mijn idee) gewoon een KPN pakket aanvragen en dan zal deze opgeleverd worden op de KPN aansluiting bij jullie thuis.

KPN en Ziggo gebruiken een totaal andere aansluiting.

Robin

 
ja dit wil ik ook dat ziggo en kpn allebei internet leveren in het huis niet dat kpn straks ziggo opzeg want dan heb ik een groot probleem met de instelling en dit wil ik graag voorkomen en van kpn zelf horen als dit mogelijk is of dit echt zo is 



RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 14:33u



Ik denk zelf dat je Ziggo lijn best sneller te krijgen is en daar ook meerdere TV's op aan te sluiten zijn.

Maar je kan (naar mijn idee) gewoon een KPN pakket aanvragen en dan zal deze opgeleverd worden op de KPN aansluiting bij jullie thuis.

Robin

 


Ik denk dat dat laatste lastig wordt. Hij woont daar wel maar het adres staat op naam van de instelling. Mogelijk dat die de kpn aansluiting ook al gebruiken. Waarschijnlijk voor ISDN 30 i.v.m. meerdere telefoonnummers en lijnen.

Dit is helaas het nadeel van wonen in een groepsomgeving. Ik heb er met een vriend van mij ook mee te maken. Woont ook in een instelling. Uiteindelijk heeft hij wél een smartcard voor Ziggo via de instelling. Maar er wonen er acht, de centrale woonkamer heeft ook al een card, en er zijn vijf cards per adres mogelijk. Gelukkig zijn de overige bewoners niet zo geïnteresseerd in digitale tv.

Reputatie 7
Badge +30


buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:35u




RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 14:33u




buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:22u


het probleem is dat ziggo door de instelling gebruikt word en ik dus ik kan nergens op inloggen en ik kan ook geen kastje krijgen van ze en de logins ervoor maar ik wil graag van ziggo af en terug naar kpn waar ik altijd zeer tevreden over was 

 


Ik denk zelf dat je Ziggo lijn best sneller te krijgen is en daar ook meerdere TV's op aan te sluiten zijn.

Maar je kan (naar mijn idee) gewoon een KPN pakket aanvragen en dan zal deze opgeleverd worden op de KPN aansluiting bij jullie thuis.

KPN en Ziggo gebruiken een totaal andere aansluiting.

Robin

 


ja dit wil ik ook dat ziggo en kpn allebei internet leveren in het huis niet dat kpn straks ziggo opzeg want dan heb ik een groot probleem met de instelling en dit wil ik graag voorkomen en van kpn zelf horen als dit mogelijk is of dit echt zo is 

 


Je kan gewoon een pakket bestellen zonder "overstap service". Dit kan je tijdens het bestellen aangeven, of vertellen als je telefonisch besteld. Als je dit WEL gebruikt, zegt KPN je Ziggo op.

Maar je kan ook even vragen bij de mensen die je woning(?) beheren, of je uberhaupt een KPN aansluiting hebt.

, bij ons is er ook zoiets waar iedereen zelf een aansluiting heeft: link (zie alternatieve adressen)

ja maar nu zeg de ene dat het niet kan en de andere zeg van wel dan word het vrij lastig om te oordelen wat waar is nu 

Reputatie 7
Badge +30


buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:40u


ja maar nu zeg de ene dat het niet kan en de andere zeg van wel dan word het vrij lastig om te oordelen wat waar is nu 

 


Als jij ZELF een KPN aansluiting hebt, dan kan je gewoon KPN aanvragen zonder Ziggo op te zeggen.

Als jij NIET zelf een KPN aansluiting hebt, dan heft  gelijk, en zal je even met de eigenaar van je huis/kamer/apparatement(?) moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.

Robin

Reputatie 7
Badge +22
buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 11:28u

goedemorgen 

ik ben net verhuis van ene instelling naar de andere bij de ene instelling had ik een eigen woning waar ik een eigen huisnummer had dus eigen internet kon aanvragen 

nu ik verhuis ben is het zo dat ik met allelei mensen in een huis woon met 1 huisnummer en waar ze al ziggo hebben die erg traag is omdat er zoveel mensen op zitten mij vraag is dan ook is het mogelijk om naast dit abonnement ook een andere abonnement te nemen bij kpn dat ik zelf internet heb met interactieve tv ? ik hoorde van wat mensen dat dit mogelijk was met ADSL ik weet dat ik bij mij in het huis geen glasvezel heb dus denk ADSL 

zou graag antwoord hierop willen 

met vriendelijke groet 

Robin Oomen

bijlage plaatje van wat er op mij adres beschikbaar is misschien dat het iets opleverd om deze vraag te beantwoorden

https://

 Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

 
Ik blijf dit wel erg vreemd vinden. Ze zeggen als internetsnelheid 22 Mbit/s te leveren... Maar bij technologie staat weer bij

ADSL2+ maximaal 6 Mbit/s

VDSL2* maximaal 11 Mbit/s

, kun jij dit een verklaren? Bij deze afbeelding? Iets klopt er niet! Laat staan dit ie 2 HD kan hebben... :D



RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 14:43u




buzzerjump schreef op 14 okt '15 om 14:40u


ja maar nu zeg de ene dat het niet kan en de andere zeg van wel dan word het vrij lastig om te oordelen wat waar is nu 

 


Als jij ZELF een KPN aansluiting hebt, dan kan je gewoon KPN aanvragen zonder Ziggo op te zeggen.

Als jij NIET zelf een KPN aansluiting hebt, dan heft  gelijk, en zal je even met de eigenaar van je huis/kamer/apparatement(?) moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.

Robin

 


Het kan als je een EIGEN KPN aansluiting op je kamer hebt. (waarop je dus zelf abo kunt aanvragen)

Zit er (al) een nummer op via de instelling, dan is het geen eigen aansluiting en wordt het... moeizaam.

Reputatie 7
Badge +30
Beste Robin,

Welkom! Ik zie dat je al heel goed geïnformeerd bent. Het is inderdaad zo dat Ziggo en KPN op één adres kan, maar dat je een eigen aansluiting in je kamer moet hebben om dit aan te vragen. Wellicht is het sowieso verstandig om even met de eigenaar te overleggen? Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. 

Reageer