Beantwoord

2 woningen op 1 perceel

  • 13 May 2020
  • 5 reacties
  • 662 keer bekeken

Situatie: Perceel buitengebied met 2 woningen op 1 adres: hoofdwoning heeft koperaansluiting, Experiabox V8, opgegeven download 8 Mbit/s en upload 1 Mbit/s: op deze Experiabox is 1 smart-TV aan te sluiten.

In tweede woning komen ouders te wonen: afstand tussen beide via loze leiding ongeveer 20 meter; ouders zijn al meer dan 35 jaar klant bij KPN en hebben in hun huidige woning Experiabox V10, met het complete pakket van KPN (TV, Internet, bellen en 2 mobiele telefoons)

Dochter + man zijn hoofdbewoners en het KPN-abonnement dus op hun naam.

In de woning van onze ouders moet ook TV, Internet en WIFI-verbinding komen en willen ze hun huidige e-mail account behouden.

Wat zijn de mogelijkheden die KPN kan bieden.

Is Sneller Internet Buitengebied via 4 G-netwerk beschikbaar, postcodecheck werkt nu niet.

Zijn benieuwd naar de mogelijkheden,

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 17 May 2020, 22:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Situatie: Perceel buitengebied met 2 woningen op 1 adres: hoofdwoning heeft koperaansluiting, Experiabox V8, opgegeven download 8 Mbit/s en upload 1 Mbit/s: op deze Experiabox is 1 smart-TV aan te sluiten.

In tweede woning komen ouders te wonen: afstand tussen beide via loze leiding ongeveer 20 meter; ouders zijn al meer dan 35 jaar klant bij KPN en hebben in hun huidige woning Experiabox V10, met het complete pakket van KPN (TV, Internet, bellen en 2 mobiele telefoons)

Dochter + man zijn hoofdbewoners en het KPN-abonnement dus op hun naam.

In de woning van onze ouders moet ook TV, Internet en WIFI-verbinding komen en willen ze hun huidige e-mail account behouden.

Wat zijn de mogelijkheden die KPN kan bieden.

Is Sneller Internet Buitengebied via 4 G-netwerk beschikbaar, postcodecheck werkt nu niet.

Zijn benieuwd naar de mogelijkheden,

Zorg er in ieder geval voor dat al jullie gegevens in jullie forum profiel ingevuld zijn (postcode, huisnummer, klantnummer) zodat KPN medewerkers even mee kunnen kijken.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Leo Schoonhoven en welkom op het forum! Goed dat je naar de mogelijkheden informeert. Zou je inderdaad je forumprofiel aan willen vullen met de adresgegevens waar het hier om gaat? Dan kan ik in elk geval controleren of er Sneller Internet Buitengebied mogelijk is. 

Daarnaast begrijp ik dat er al een KPN aansluiting op het adres aanwezig is, correct? Zo ja, dan zullen de diensten van de ouders hier ook onder komen te vallen, aangezien het niet om een apart adres gaat en er geen twee internetabonnementen op één adres mogelijk zijn. Dit zou betekenen dat er één iTV-ontvanger mogelijk is op het adres. De hoeveelheid iTV ontvangers wordt gebaseerd op wat er via de vaste lijn haalbaar is. Als dit 8 Mbit/s is zal één ontvanger de max zijn. Het bestaande pakket kan dan echter wel uitgebreid worden met een Digitenne ontvanger. Die kan toegevoegd worden aan het bestaande abonnement, dat is goedkoper dan een los Digitenne abonnement.

Wat internet betreft raad ik hen dan aan om een internetkabel door te trekken naar de woning van de ouders en daar een switch op aan te sluiten. Daar kan dan weer een wifi versterker op zodat de ouders in die woning ook wifi hebben. Via de overige internetpoorten van de switch kan dan andere bekabelde internetapparatuur weer aangesloten worden. 

Hallo Sanne,

Ik had de postcode van ons nieuwe adres al tijd geleden aan je doorgegeven maar niet in mijn profiel vermeld.

Er is nog geen KPN-aansluiting op het adres: wordt 01-07-2020 geactiveerd

Ik heb begrepen van KPN dat het beste is om af te wachten totdat de aansluiting daar is geactiveerd zodat de KPN een goede meting kan doen en dan verder kijken wat de mogelijkheden zijn dus daar wachten wij op temeer daar wij hebben gehoord dat er evt glasvezel in de nabije toekomst wordt aangelegd.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Leo, ik zag het privébericht inderdaad, maar handiger is om het in je profiel te zetten en een reactie hier in het topic te geven. Ik ben niet altijd werkzaam op het forum en heb daardoor niet de mogelijkheid mijn privéberichten altijd te lezen. Als je hier een reactie plaatst zal één van mijn collega's dit verder oppakken als ik er niet ben. 🙂

Ik zie dat je de gegevens nu in je profiel hebt gezet, super! Het is inderdaad het beste om de aansluiting af te wachten. Dan weten we welke snelheid er exact mogelijk is en kunnen we vanuit daar weer verder kijken. Plaats gerust weer een reactie hier als de aansluiting er is, dan kijk ik (of één van de andere moderators) met je mee! 

Het is sowieso niet mogelijk hier 2 abonnementen te gaan leveren; er is in canvas dus maar 1 adres. Er zal 1 abo moeten komen. Er kan dan v.a. de modem nog een utp kabel naar de tweede woning. Voor goede wifi kan daar een accesspoint op. (en evt. ook een tv-ontvanger)

Hun e-mail adres kunnen ze behouden door het later toe te voegen aan jouw abonnement als aparte box. Een KPN moderator kan het embargo van 3 maanden eraf halen als je ouders hun huidige abo hebben stopgezet.

En met 8 Mb/s wordt ik niet vrolijk met 2 huishoudens. Zelfs niet met 1.

Slechts 1 van beide huishoudens kan dan TV kijken met een ontvanger. Het andere huishouden moet het doen met de app (bv in een Samsung of LG televisie). Maar dan is wel te hopen dat 4G Buitengebied beschikbaar is anders kan zelfs dat niet tegelijk (kijken via 1 ontvanger en via internet).

dat er evt glasvezel in de nabije toekomst wordt aangelegd.

Als je het tot die tijd uit kunt houden met een krap koperlijntje.

Is die glasvezel straks van kpn of een andere partij?

Is er geen kabel (Ziggo?)?
Je ouders zouden dan hun mailadres kunnen behouden middels e-mail only van kpn.

Reageer