Beantwoord

24 februari overgestapt maar Internet abonnement nog steeds actief in mijn KPN, overstap geannuleerd?

  • 26 February 2022
  • 16 reacties
  • 219 keer bekeken

Hoi,

 

Ik ben 24 februari overgestapt naar T-mobile, netjes via jullie overstapservice gedaan en alles stond klaar.

 

Nadat KPN monteur is langsgeweest en mij had verzekerd dat de WBA verbinding nu wel werkt heb ik netjes een mail ontvangen van TMNL dat ik ben aangesloten.

 

Krijg ik dag erna opeens een e-mail dat mijn overstap is geannuleerd.

 

Graag zsm mijn abonnement met terugwerkende kracht stopzetten anders ben ik genoodzaakt alle incasso’s terug te draaien tot dit gefixed is.

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 March 2022, 08:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Het snelste wordt dit geregeld als je de klantenservice belt. 0800-0402. 

Hallo Joep,

Ik heb ze al meermaals gebeld, ze verwijzen naar TMNL en andersom ook. Nu zijn ze gesloten, meermaals bellen had geen zin, nu staat er als ik inlog dat ik nog een abonnement heb terwijl ik ben overgestapt.

Ik kan wel blijven bellen, ik heb de overstap zelf nooit geannuleerd want ik ben nu aangesloten bii TMNL en word straks dubbel gefactureerd.

 

Badge +19

Dan is het toch handig als een moderater hier op duikt. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd op een moderater is ca twee dagen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Idree je noemt de overstapservice. Was dat de overstapservice van T-Mobile? KPN overstap-service heeft hier geen rol in. De nieuwe provider is leidend in dit proces. Die neemt contact op met de oude provider voor overleg. Bij goedkeuring zeggen zij uit jouw naam het abonnement op bij KPN.

Overstappen naar T-Mobile Thuis | Overstapservice

Was jouw contract al “contractvrij"? M.a.w. was de vaste contractperiode van 1 jaar al voorbij?

Zie screenshot hierboven, ik was 18 februari buiten contract.

TMNL overstap is geslaagd, zij kunnen verder niks doen omdat zij in hun systeem kijken en een melding krijgen dat het al opgezegd is.

 

Zoals ik al zij, ik word heen en weer verwezen, enige die mijn oude Kpn internet abo kan stopzetten is Kpn….

Maar zij zeggen dan dat ik TMNL moet vragen de overstap WEER in te dienen?!?
Zeer omslachtig dat kpn dit niet zelf direct kan omdat ik het telefonisch al heb aangegeven dat ik overgestapt ben, waarom ze mijn woord niet aannemen snap ik niet.

Dus post ik hier met screenshots…

Reputatie 7
Badge +21

Dan is er aan één of beide kanten een fout gemaakt en kan ik alleen suggereren (zoals hierboven al genoemd) om KPN klantenservice te bellen via 0800-0402 en te vragen naar “opzeggingen". Dat kan helaas pas a.s. maandag vanaf 08:00u.
Een KPN moderator zal hier reageren, maar dat duurt ook nog even (minstens 1-2 dagen).

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Idree, welkom op ons forum!
Opzeggingen ga ik zelf niet over maar ik zie dat je gisteren een collega bij 0800-0402 gesproken hebt en die de opzegging erin gezet heeft.
Wat betreft de betalingen en vergoeding, daarover kun je het beste bij T-mobile zijn.

Hi @Thomas 

ik had inderdaad de klantenservice gesproken en zij konden alleen maar met een opzegtermijn van 30 dagen annuleren. Dir maar gedaan omdat er anders niks ging gebeuren.

Hij had ook meteen uitgelegd dat het helaas niet anders kon en ik een credit kon regelen via een klachtenformulier op jullie website.
 

Ik heb dit direct gedaan en verwacht dan ook een credit van KPN want ik ben al sinds 24 februari over naar tmnl en heb zelf nooit mijn overstap geannuleerd.

Anders ben ik genoodzaakt alle incasso’s terug te draaien omdat ik bij Oxxio zat en eigenlijk nooit toestemming heb gegeven voor incasso’s.

Ik hoor graag of mijn klacht al in behandeling is genomen!

Groet,

 

Idree

@Idree , Ten eerste, toen oxxio jou verbinding over ging dragen aan KPN heb je brieven gehad en daarmee ben je akkoord gegaan, dus de incasso’s zijn terecht.

Ten tweede, de overstapservice is niet goed gegaan, dit stukje ligt volgens de T-Mobile de verantwoording bij hun, je hebt volgens de T-Mobile voorwaarden aan 1 verplichting voldaan, zo snel mogelijk zelf opzeggen om het financieel niet te onnodig op te laten lopen.

KPN is in deze geen partij, voor de vergoeding van het nu teveel betaalde abonnementsgeld moet je je tot T-Mobile wenden, de mods op hun forum kennende komt het goed, boos worden heeft weinig zin en storneren brengt alleen maar meer problemen met zich mee, je kan het doen maar ik raad het je af.

Hi @Doornekamp33,

Dat is wel gebeurt toen mijn energieleverancier ten onder ging, ik kon mijn rekeningnummer doorgeven en akkoord geven via Ideal. Maar ik heb niks ingevuld of ontvangen van Oxxio of KPN.

Ik weet dat ik mijn akkoord moet geven via iDeal of iets dergelijks of een contract kan tekenen, het is onzin dat incasso’s direct door KPN werden geind want ik heb dat nooit goedgekeurd.

Ik ben niet boos, ik verwacht gewoon dat het netjes word afgehandeld en ik een credit krijg.

Storneren is alleen maar logisch, ik ga niet dubbelop betalen door geblunder bij KPN.
Is ook makkelijk is aan te tonen via mailtjes die ik heb toegevoegd hierboven want ik heb zelf nooit de overstap geannuleerd.

 

Ik heb eventueel nog de mogelijkheid om alle incasso’s terug te vorderen via MOI (melding onterecht incasso, dan is het aan KPN om aan te tonen dat ik er voor heb getekend.

Voor die vergoeding moet je echt bij T-Mobile zijn.

En je kan het proberen om die incasso’s terug te laten boeken, denk alleen dat je het verliest, je hebt namelijk debdiensten wel geaccepteerd., maar laat het even weten, ben benieuwd.

Hoi @Doornekamp33 

 

Hoi, ik heb diensten geaccepteerd maar na 24 februari heb ik niks meer afgenomen en dit op tijd bekend gemaakt en ik ga het niet accepteren dat ik dubbel word gefactureerd

Ik maak me geen zorgen aangezien ik ook dagelijks met incasso bedrijven werk en snap wat mijn rechten zijn, uiteindelijk wil ik gewoon dat dit netjes word afgehandeld.

Stornering is alleen voor onterechte facturen zolang het maar uiteindelijk word gecorrigeerd en gecrediteerd.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas kan ik je met een vergoeding vanuit ons niet helpen. Bij de overstapservice, zoals Doornekamp33 al noemt loopt een eventuele vergoeding (en dat lijkt me hier wel van toepassing) altijd via de nieuwe provider.

Als het andersom was geweest had je die ook van ons gekregen op vertoon van de opzeggingsbevestiging.

Hi @Thomas 

Ik heb de klantenservice gesproken, en om nu iets anders te zeggen op de forum is belachelijk.

Mij werd aangeraden op te zeggen zodat ik niet onnodig werd gefactureerd en vervolgens een klacht kon indienen voor de credit.

Ik heb ook met jullie sales retentie afdeling gesproken en de KPN monteur op de dag van mijn overstap om te bevestigen of alles werkt en ik nu overgestapt ben.

Geen idee wie er geblunderd heeft, maar lekker makkelijk alle schuld en verantwoordelijk op de klant af te schuiven.

Moet ik het opeens gaan oplossen door te bellen en een opzegging + credit aan te vragen, absurd terwijl ik nooit heb aangegeven mijn overstap te willen annuleren.

Als ik ook maar 1 factuur ontvang na 24 februari ga ik direct een melding maken van onterechte incasso’s en rechtsbijstand inschakelen.

Succes, weet wel dat je akkoord bent gegaan met de overstap service bij T-Mobile, en daar zul je je aan moeten houden, en daar staat ook in als er een fout word gemaakt je voor de afhandeling bij hun moet zijn.

Kun je eigenwijs bij KPN blijven aankloppen, je gaat dat namelijk niet winnen, het is een zaak tussen T-Mobile, je hebt hun namelijk de opdracht gegeven om jou abonnement op te zeggen en KPN en het gevolg daarvan is dat het ook een probleem tussen jou en T-Mobile is omdat zij die opdracht niet goed hebben uitgevoerd, is wettelijk ook geen spelt tussen te krijgen.

En zoals ik al zei, als je je op hun forum meld met dit degelijke verhaal is de vergoeding zo geregeld, daar doen de heren en dame helemaal niet moeilijk over als jij de bewijzen aanlevert.

Hey,

Mijn abonnement is na nogmaals bellen opgezegd met terugwerkende kracht en ik krijg een credit van KPN omdat het fout gegaan. Het is dus eindelijk opgelost..

*admin: bericht aangepast vanwege huisregels