Beantwoord

2e superwifipunt werkt niet op tweede verdieping

  • 8 August 2021
  • 4 reacties
  • 145 keer bekeken

k heb 2 superwifipunten aangeschaft. Kreeg daarbij ook een nieuwe experiabox (12), De eerste box staat vlakbij het de experia 12 (bekabeld) en werkt goed. De tweede box wil ik op de 2e verdieping plaatsen, maar die werkt bij geen enkel stopcontact (niet bekabeld). Op de eerste verdieping werkt de 2e superwifi overigens wel goed, Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door FransB 10 August 2021, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @FransB 

Omdat de 2e SuperWiFi draadloos verbonden is met de 1e SW moet het binnen het bereik van de 1e unit geplaatst worden. Daarom werkt de 2e unit op de eerste verdieping wel. Heb je dan geen WiFi ontvangst op de 2e etage?

Reputatie 7
Badge +10

Wat gebeurtenissen er dan op de 2e verdieping, oranje of rood? Dan is hij te ver van de eerste. Betonnen woning?

Op de 1e verdieping brand hij wel groen, en haal je goede snelheid?

Je zou kunnen overwegen een 3e superwifi erbij te zetten. De 2e stuurt het signaal dan door naar de 3e op de 2e verdieping. 

Bekabeld aansluiten zou nog beter zijn, maar draadloos kunnen ze ook prima werken mits geen dik beton.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FransB, heb je nog naar de bovenstaande tips kunnen kijken?

Met 2e verdieping bedoel ik eigenlijk 2e woonlaag, dus het gaat feitelijke inderdaad over de 1e verdieping. Het is inderdaad een betonnen vloer. Ik heb inmiddels het 2e punt direct recht boven  de eerste gezet. Daar moest ik wel een verlengsnoertje voor maken, want direct boven het eerste punt heb ik geen stopcontact. Hij werkt nu wel goed en de ontvangst wordt door mijn smartphone als “uitstekend” bestempeld. Wat mij betreft kan dit draadje worden gesloten.