Beantwoord

2e tv installeren met devolo 3B8 set lukt niet

  • 8 June 2021
  • 14 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Devolo 3b8 netstroom versterkerset, die ik wil gebruiken als  2e TV ontvanger set.

Ik heb de twee versterkers volgens de kpn instructies aangesloten. Ik heb wél een bedrade internetverbinding, echter kan ik geen zenders installeren. Collega's menen dat dit vlekkeloos zou moeten werken. Wat doe ik fout?

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Kbolks1957 16 June 2021, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kbolks1957, welkom op ons forum!
Deze specifieke adapters komen me niet zo bekend voor. Hebben ze ook een ander typenummer? Kun je er een foto van nemen?

Wat voor foutcodes krijg je op de TV ontvanger? Waar loop je precies vast?
Werkt het wél op de bedrade verbinding?

Hallo Thomas,

Ben niet overtuigd van de werking van de Devolo wifiversterker als draadloze TV ontvanger.

Krijg geen interactieve tv menu op de TV of kan geen zenders vinden/installeren.

Zojuist via de webshop de KPN Devolo 1200 set besteld

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay. Misschien een domme vraag maar je hebt wel een TV ontvanger toch? 
Eentje zoals deze: 

TV ontvanger​​​​

 

Uiteraard een tv ontvanger!

Heb ondertussen de kpn draadloze tv ontvangers volgens instructie geinstalleerd, maar op de 2e tv is wél internet te ontvangen, echter er is op geen enkele manier tv zenders te installeren. Het zoekprogramma van de tv vindt 0 zenders.

@Kbolks1957, Dat is ook niet zo gek, je hoeft geen zenders te zoeken/installeren op de TV, dat geld alleen voor gebruik van de Coax kabel of een Ci+ module.

Sluit het TV kastje aan aan een HDMI poort van de TV en een LAN kabel op het internet, selecteer op de TV de HDMI poort waar het kastje op is aangesloten en dan moet je TV hebben, de zenders gaan via het kastje dus heb je ook de KPN afstandbediening nodig.

Je hebt dus voor elke TV een KPN TV kastje nodig, of je gebruikt op de geschikte TV de KPN smart iTV App

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

@Doornekamp33 

Jouw commentaar gaat op voor één tv. 

Ik heb dus een 2e tv voor in de tuin, waarvoor ik een draadloze dvs verbinding heb aangeschaft.

De verbinding is stabiel: witte lampjes branden en er is ook internet verbinding voor bijv NPO start of Netflix.

Echter ik krijg geen zenders geinstalleerd van het "normale" KPN zenderpakket.

Reputatie 6
Badge +8

Je hebt voor elke tv een 'kastje' nodig!

Zoals ik al in mijn commentaar heb gezegt en @HGD nu ook zegt, elke TV heb je een STB nodig, tenzij je een smart TV hebt waar de ITV app op werkt en dan moet je op de TV de App instaleren.

Met zenderzoeken op de TV zelf gaat het alleen als je de Coax of de Ci+ module gebruikt en dat kan alleen bij een kabelboer.

Heb nieuwe Philips smart TV, maar in de appstore van de TV is geen KPN iTV app te vinden of te downloaden😟

Badge +19

De app is alleen geschikt voor tv's van Samsung en LG. Wellicht is de app voor Philips later beschikbaar.https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

@Joep1965 effe doorlezen in je link, je loopt iets achter.😉😉

 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt ook een Chromecast dongle koppelen endaar de KPN ITV app op gebruiken. Nooit problemen gehad in de afgelopen tijd.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Kbolks1957 heb je nog een oplossing kunnen vinden voor de tweede TV?

Is ondertussen gelukt met de Develo 3b8. De door KPN aangeboden Develo 1200 blijkt overbodig en wordt retour gezonden. Dat de KPN iTV app niet op een Philips smart TV draait is wel teleurstellend!

Nu opgelost met een extra TV ontvanger.