Beantwoord

4g buitengebied of toch kiezen voor glasvezel?

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 323 keer bekeken

Hallo,

Wij gaan per 1 november verhuizen,en nu blijkt dat het adres onder buitengebied valt.

Nu is het zo dat we ons momenteel nog kunnen aanmelden voor glasvezel,deze wordt door Mabin groningen aangelegd. We moeten dan ook een abonnement afsluiten, en helaas zit daar kpn niet bij...

volgens kpn komen we in aanmerking voor 4g buitengebied. Hoeveel mbits kunnen er dan worden geleverd? Blijft kpn dit onbeperkt leveren? Of is het toch verstandiger om voor glasvezel te gaan?...

Ggroetjes, ramona
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 6 August 2019, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Mijn advies: Kies voor de glasvezel. Vele malen beter dan KPN en hun lapmiddelen om in het buitengebied nog een beetje snelheid te leveren.
Ook anderen kunnen internet en TV over een glasvezel sturen, daar is KPN echt niet uniek in.
Tevens: Nu krijg je waarschijnlijk korting op de aanleg, later gaat dat je een boel extra geld kosten.

Zelf woon ik ook in het buitengebied en begin dit jaar ben ik ook overgestapt van KPN naar een glasvezel verbinding en wil nooit meer terug.
@Hsd dank voor je reactie!

Aanleg van de glasvezel zal ons nu 1815 euro kosten, en als we dit later willen aansluiten kost het volgens mij 2500euro....We vinden dit een hoop geld,maar met twee tiener dochters vind ik het wel belangrijk dat ze voor school goed op internet kunnen!

Mijn man is alleen nog niet overtuigd van het glasvezel...denkt dat we genoeg hebben aan 4g.
Ook zijn er maar 2 providers waar we uit kunnen kiezen als particulier zijnde. Solcon en multifibre. Over multifibre kunnen we niet veel vinden,maar over solcon hebben we veel slechte reviews gelezen....

Moeten wel snel beslissen wat we gaan doen,want ze gaan het volgens mij volgende week aanleggen!
Reputatie 6
Badge +8
Het is wel veel geld, maar dan heb je het wel in één keer voor elkaar en een gegarandeerde snelheid. Bij KPN is het maar afwachten wat je uiteindelijk krijgt. Bij 4G hangt het ook weer af van de mast en de beschikbare capaciteit van de mast.
In reviews voert meestal de kritiek de boventoon. Ik denk dat als je reviews over KPN zoekt je hetzelfde beeld ziet.
Zelf hoor ik in de buurt weinig klachten over Solcon. Overigens is Solcon ook van KPN.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ramona, welkom op ons forum.

Die overweging kan ik niet voor je maken. Wel kan ik zeggen dat je via 4G rond de 25 Mbps zult kunnen halen, dit is echter wel afhankelijk van het bereik daar aangezien het een mobiel netwerk is. Ook belangrijk is de isolatie van het huis. Aangezien je via de vaste lijn niet meer dan 12 Mbps zult halen verwacht ik dat jullie maximaal op 1 televisie in HD zullen kunnen kijken, en dat als er een minimum van 8 Mbps aanwezig is. Het signaal van itv gaat namelijk niet via 4G. Op basis van het postcode en huisnummer van je nieuwe adres kan ik dit precies nakijken, vul deze dan aan in je profiel en geef me een seintje.

Aangezien we wel een eerlijk advies willen geven hier zou ik zelf ook voor glasvezel kiezen, dit is altijd stabieler dan een mobiele verbinding en daarmee zul je toch minimaal 500 Mbps kunnen halen. Afhankelijk van je gekozen abonnement. Hiermee kun je met gemak op meerdere tv's in HD kijken en hou je genoeg bandbreedte over om de tieners ook tevreden te houden.

Kortom: een goede investering voor jullie zelf maar ook voor de waarde van de woning zelf. Maar nogmaals, de keuze is aan jou.

Laat me weten mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen.

Edit 19:53: ik zag later dat je je nieuwe postcode en huisnummer ook hebt ingevuld. Daar is maar 2.7 Mbps maximaal haalbaar. Interactieve televisie vervalt al. Dit maakt de keuze nog makkelijker verwacht ik. 🙂
@Alex_P
Bedankt voor je reactie! Klopt inderdaad dat er maar max. 3mbits te behalen zijn.....bar slecht voor internet....
Dan toch maar investeren en voor glasvezel gaan!
Reputatie 7
Badge +24
Geen enkel probleem, graag gedaan.