Beantwoord

4g buitenland doet het niet

  • 23 July 2018
  • 3 reacties
  • 9094 keer bekeken

Ik heb al meerdere oplossingen geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Ik zag ergens staan dat het kan liggen aan de roaming. Deze zou geblokkeerd kunnen zijn. Hoe kan ik dit deblokkeren?
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2018, 09:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Rowdy van Hasselt, als je buiten Nederland, maar binnen de EU bent, kun je roaming gewoon aanzetten.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Rowdy, welkom op het Forum!

Op het moment dat je geen verbinding kan krijgen met het 4G netwerk in het buitenland heb je een paar opties om te proberen. Omdat ik niet kan controleren welke oplossingen je hebt geprobeerd, noem ik ze nog wel even. Ik ga er vanuit dat je Roaming hebt aanstaan bij instellingen (Mobiele netwerken).

1: 4G uitschakelen, en gebruik maken van 2G/3G. Niet elk land heeft een goed 4G netwerk. Het kan dus helpen om je 4G uit te schakelen
2: Toestel uitschakelen, simkaart eruit halen, simkaart er weer in stoppen, toestel aanzetten. Mocht dit niet helpen, je simkaart in een ander toestel testen en een andere simkaart in jouw toestel (indien mogelijk!)
3: Handmatig netwerk selecteren i.p.v. automatisch. Dit gaat via instellingen, mobiel netwerk. Probeer te verbinden met het 2e of 3e netwerk in de lijst, het kan zijn dat de 1e in de lijst (even) niet goed werkt op jouw locatie

Werkt dit allemaal niet, dan kan ik voor je kijken of er een blokkade op Roaming staan op jouw nummer. Wil je dan jouw klantnummer invullen in je Forum profiel en mij een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan help ik je graag verder!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Rowdy van Hasselt, ik heb geen reactie meer ontvangen. Heb je bovenstaande tips kunnen uitproberen en heeft dit in jouw geval geholpen? Zo niet, dan ben ik hier om je verder te helpen!

Reageer