Beantwoord

4g modem internet buitengebied herstart constant automatisch

  • 22 December 2020
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Mijn 4G modem herstart meerdere keren op een dag automatisch. wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 January 2021, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @worb, dit hoort niet te gebeuren. Ik zie in je geschiedenis dat je op de 22e ook contact hebt gehad hierover. Is het daarmee ook opgelost, of heb je hier nog steeds last van?

Nee, voorstel was om een monteur te sturen, waarom kon de helpdesk medewerker niet zeggen. Daar zit ik niet op te wachten. Probleem lijkt te zijn dat ik tussen twee masten zit, 1 die 1 streepje ontvangst geeft en een andere die 2 streepjes geeft. Door verplaatsing van het 4g modem heb ik nu vaker twee streepjes en is de verbinding stabieler en sneller. Helaas kan dat verplaatsen maar in beperkte mate omdat in de nieuwe situatie het 4g modem vast zit aan de experiabox die weer vast zit aan de landlijn.

Reputatie 7
Badge +30

Het is met de Sagemcom zo dat we die niet echt kunnen uitlezen. We kunnen wel zien of hij aan de Experia Box vastzit, maar niet hoe hij verder functioneert. Dus als we dan, op afstand, niet tot een oplossing komen, zal het systeem al gauw zeggen dat er een monteur moet komen. Die kan dan het apparaat checken, eventueel vervangen als hij defect is, en ook andere factoren nakijken/uitsluiten. 

Maar, als het inderdaad het bereik is, dan heeft een monteur ook niet zoveel zin. Verplaatsen is dan toch de enige oplossing. Je zou eventueel een langere kabel tussen Experia Box en Sagemcom kunnen plaatsen. Dat maakt voor de verbinding niet heel veel uit. Of, als het dan nog minimaal blijft, een buitenantenne aanschaffen.

Een langere kabel betekend gaten in de vloer boren. Daar heb ik weinig zin in