Beantwoord

4K abonnement met 50Mbit/s?

  • 2 May 2020
  • 9 reacties
  • 372 keer bekeken

Hoi Allen,

Sinds wanneer is een 4K abonnement mogelijk met een 50Mbit/s snelheidskeuze? Zie bijgevoegde afbeelding vanuit de app. De maximale snelheid op mijn lijn is momenteel ca 70Mbit/s.

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 May 2020, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

50 mbps werkt ook, maar als je 4k zenders kijkt. 
Wordt er 20 mbps of 25 mbps gebruikt voor de decoder.
( en blijft er 30 of 25 over voor de rest van het huis )

Maar er zijn maar 3 zender met 4k die 20 mbps / 25 mbps nodig hebben
( en andere zenders zijn gewoon 8 mbps HD )

Ik kan zien op de fritz!box 7590 hoeveel data de decoder gebruikt met 4k
( Dus KPN kan niet zeggen dat 100 mbps echt nodig is )


 

Ik heb ook 50 Mbit en heb deze keuze niet. Als ik bel met KPN kunnen ze het blijkbaar wel activeren. Sommige medewerkers doen dat niet omdat ze blijkbaar bij een 50 Mbit abbonement dat te weinig vinden. De regels worden dus wisselend gehanteerd.

@Jeroen Ruiter beetje meer door zeuren dat je het echt wilt.
( Klant is Koning )

@Jeroen Ruiter beetje meer door zeuren dat je het echt wilt.
( Klant is Koning )

Hallo @LeonMasterSword , de klant dient zich dan ook als ‘koning’ te gedragen.

 

Ik ben koning en ik zeur niet. Zullen we het daar op houden? :joy:

Terugkomen op bericht van de topic starter. Het is vreemd dat er geen eenduidige lijn is. Zie ook de afbeelding. Ik heb MijnKPN gecheckt en kan het nu niet aanvragen, maar telefonisch is het mij aangeboden.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Perf4x, welkom! Ik zie inderdaad dat ik het bij jou aan kan vragen, terwijl jij geen 100 Mbit/s kunt halen op jouw adres. Wat hier de reden van is, durf ik eigenlijk niet te zeggen.. Het klopt inderdaad dat het met Hussel 50 Mbit/s kan. Je hebt namelijk geen 100 Mbit/s nodig, zoals @LeonMasterSword aangeeft. Wij nemen dit wel als grens. Dat is ook de reden dat jij, @Jeroen Ruiter, het niet aan kunt vragen. Ik heb even gekeken, maar ik kan het ook niet (meer?) aanzetten. 

KPN kan makkelijk 4K activeren bij klanten die onder de 100 mbit hebben op hun adres.

 

Alleen de klanten moeten accepteren, dat ze dan tijdes 4k kijken heel weinig internet overhouden.

( KPN kan dan niet 100% kwaliteit garanderen )

 

Klant moet dan zelf de beperkingen accepteren.

Reputatie 7
Badge +30

Klant moet dan zelf de beperkingen accepteren.

Ik ga er een beetje vanuit dat dit exact de reden is dat we het niet doen. Mensen willen in de regel geen beperkingen, ook al gaan ze er zelf op voorhand mee akkoord. Begrijpelijk ook, daar niet van:smile: .

@Marcia_ 

 

Als je maar 50 mbit max haalt.

 

En de decoder pikt er 25 mbit in met 4k zenders, dan zullen de klanten kunnen gaan klagen dat de rest te traag is.