Vraag

5 Ghz niet meer zichtbaar

  • 27 August 2020
  • 4 reacties
  • 662 keer bekeken

Hoi Allemaal,

Ik heb een Experiabox V10 en begin dit jaar is dat ingesteld (2,4 en 5 Ghz) door monteur. Alles werkte prima, tot een dag a 2 dgn geleden. Opeens kon ik mijn laptop niet meer verbinden met wifi (via 2,4 GHZ) maar wel op mijn 5Ghz. Vervolgens heb ik mijn modem gisteren uitgezet en weer aangezet en toen kon ik wel weer verbinden met mijn 2,4 Ghz. Vandaag kon ik mijn laptop opnieuw niet verbinden met 2,4 Ghz netwerk en wel met 5 Ghz netwerk. Vanmiddag opnieuw dezelfde truc gedaan (modem uit en aan) en jawel ik kon weer connecten.

Vanavond opeens probleem op mijn mobiel kon niet meer verbinden met 2,4 Ghz netwerk (wel met 5 Ghz). Contact gezocht met KPN en toen hebben ze iets gedaan met mijn modem. Helaas hielp dat niet want mijn mobiel kon ik nog steeds niet verbinden, overigens wel mijn laptop. Vervolgens moest ik de wifi manager van KPN (waarbij ik niet mijn probleem kon selecteren) gebruiken. Dat gedaan en resultaat was dat ik wel mijn wifi weer kon connecten met mijn telefoon, maar mijn 5Ghz netwerk was niet meer zichtbaar (ook niet op laptop) en ik kon niet meer met mijn wachtwoord inloggen op de experiabox!!.

Opnieuw contact gezocht met KPN, maar kreeg als reactie dat ik mijn Experiabox moest resetten, dat heb ik overigens nog niet gedaan, want tenslotte ben ik er weinig of niets mee opgeschoten.

 

Mijn vraag is nu hoe krijg ik weer de beschikking over het 5Ghz netwerk?

 

Dank vast

NB De SSID van het 5 GHZ netwerk heb ik zelf aangepast naar deze naam, want die stond (niet door mijn toedoen) op de naam die op de achterkant van het modem stond (conclusie van mij dat het modem door KPN medewerker of de manager gereset is!!)

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Jouw V10 heeft vorige week een firmware update gehad waarbij de bandsteering functionaliteit verbeterd is. Zie dit topic.

Op jouw screenshot staat de 5GHz overigens uit. Heb je die met een reden uit gezet.

@wjb dank je wel en wat scherp mbt dat mijn 5Ghz uit stond :wink:

Ik heb dat volledig over het hoofd gezien, en heb dat inmiddels weer aangezet (5Ghz staat weer in mijn wifi lijst) . Dank je wel en kijken of mijn wifi problemen opgelost zijn en blijven. Heb je nog tips mbt instellingen, kanaalkeuze etc voor 2,4 en 5 Ghz?.

 

#Dankbaar

 

Reputatie 7

De door jou gekozen kanalen zijn prima.

Voor 2.4GHz zou je met de Wifi Analyzer app nog kunnen kijken of kanaal 1 of 11 misschien beter is omdat daar minder overlap is met andere wifi zenders.

 

Dank je wel, geprobeerd maar 6 gaf betere resultaten, ook kanaal 13 was interessant. Toch maar even op 6 weer gezet.

Overigens viel mij op dat in de analyzer app ook een kanaal 14 is, maar niet als keuze in de router

Nogmaals hartelijk dank

Â