Beantwoord

5 jarig contract belcentrale

  • 29 March 2021
  • 11 reacties
  • 963 keer bekeken

In maart 2020 kwam een monteur van Belcentrale bij ons op de zaak om onderhoud te plegen .

Nadat hij het onderhoud had gedaan vroeg hij mijn dochter die bij ons op kantoor werkt de werkbon af te tekenen. Nu (een jaar later) blijkt dat ze toen onder valse voorwendselen een 5 jarig contract heeft getekend.

We kregen verleden week de sleutel van ons nieuwe pand en willen graag overstappen naar KPN.

Belcentrale/digi Hero weigert het contract op te sturen en zegt dat wij gebonden zijn aan het destijds getekende contract.

Heeft iemand een soort gelijke situatie meegemaakt en wat zijn de mogelijkheden om dit contract te ontbinden? 
 

Ik hoor het graag. 

 

Groet,  Hans

icon

Beste antwoord door Ward_ 30 March 2021, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Heeft jouw dochter tekeningsbevoegdheid binnen de organisatie?

Wat staat er op de werkbon die getekend is?

Reputatie 7
Badge +10

Deze vraag hoort thuis bij het zakelijke KPN forum:

https://zakelijkforum.kpn.com/

De medewerkers op het consumentenforum (waar we dus nu zijn)hebben weinig tot geen verstand van de zakelijke diensten en mogelijkheden.

Goedemorgen,

Ik laat u het order formulier zien.

Mijn dochter heeft geen teken bevoegdheden.

Maar op punt nummer 6 hebben ze dit al onderuit gehaald als je later er achter komt.

Je denkt dat je een orderformulier tekent en geen 5 jarig contract.

Zeer listig opgesteld.

 

Reputatie 7
Badge +10

Kijk ik bij  Belcentrale  op de website, lijkt me toch duidelijk welke keus abonnementsperioden zij hanteren.

De orderbon is verder ook in het verlengstuk daarvan.
Website en tekst orderbon lijkt me verder niets te raden aan duidelijkheid.

Je dochter heeft dat vorig jaar dan wel ondertekend. Maar zelf heb je het kennelijk erna ook niet meer gecontroleerd waar ze voor getekend heeft? Omdat je er nu pas mee komt, na al een jaar van de services gebruik te hebben gemaakt. (Met wellicht de financiële voordelen vernoemd op de website).

Ik denk dat je juridisch gezien daar gewoon aan vast zit?

Het is ook gewoon een bonafide bedrijf wat al jaren bestaat:
https://www.belcentrale.nl/over-belcentrale/contact/

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=belcentrale&start=0&site=kvk2014

Dus een orderbon is een contract.

Belcentrale heeft alles uit de kast gehaald hoe ze mensen onbewust een 5 jarig contract kunnen laten tekenen.

Op internet is te lezen dat vele onschuldige particulieren en bedrijven zonder het bewust te weten tekenen voor een 5 jarig contract.

Belcentrale is gewoon een schande.

Lees de vele recensies van hun op internet,drama.

Op internet is te lezen dat vele onschuldige particulieren en bedrijven zonder het bewust te weten tekenen voor een 5 jarig contract.

 

Tja, eerst goed lezen voor je wat tekent en geen jaar wachten met controleren

Precies.

Gelukkig werk ik met mijn bedrijf niet zo.

Drama dat er bedrijven bestaan die mensen en bedrijven zo op het verkeerde spoor zetten.

groet

Reputatie 7
Badge +10

Dus een orderbon is een contract.

De orderbon is in dit geval de getekende akkoordverklaring om volgens de daarop vermeldde gegevens en voorwaarden de order uit te voeren / te leveren. Ofwel inderdaad gewoon een overeenkomst.

Niet anders als dat ik naar een garage ga en een ondertekende opdracht / order geef de auto opnieuw over te laten spuiten. Kan ik erna ook niet onderuitkomen als ik de auto kom afhalen, en die order is inderdaad volgens de vermeldde gegevens gewoon uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +10

Er kan nog lang worden gediscussieerd over of iets wel of niet bonafide was maar de eigenlijke vraag was of KPN er iets aan kan doen of mee kan helpen.

En zoals ik al aangaf kan dat niet op dit forum. Dit forum is echt alleen voor consumenten en consumentenproducten.​​​​​

 

@Hans 63 : graag je verzoek/vraag nogmaals plaatsen maar dan in het zakelijke forum: https://zakelijkforum.kpn.com/

 

Zo, lang niks gehoord over dit bedrijf.

Ze richten zich op de zakelijke markt. In die markt is het wel toegestaan een abonnement voor langer dan een minimale looptijd van 1 jaar af te sluiten. Maar, inderdaad, maximaal 5 jaar.

Dit hier is het forum voor consumenten (particulieren) van kpn.

Onder punt 2 staat toch wel héél duidelijk dat je tekent voor “akkoord met een verlenging van mijn huidige contract” en voor “een looptijd van 5 jaar".

Oke