Beantwoord

50gb compensatie

  • 30 March 2019
  • 12 reacties
  • 1017 keer bekeken

Ik heb wegens storing 2x 50gb internet gekregen van een kpn medewerker ter compensatie. Hoe activeer ik deze zodat ik in ieder geval wel kan hotspotten?

Mvg

Rijn
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 April 2019, 08:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Daar valt niks aan te activeren. Als het goed krijg je vlak na dat gesprek een smsje met de melding dat je 50 GB bij hebt gekregen (2 keer in jouw geval). Dat is dan direct bij jouw normale MB's op gekomen en dat kun je terug zien in de MijnKPN app
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Rijn2, welkom! Het klopt helemaal wat Ward zegt. Had je dat sms'je daadwerkelijk gekregen? Als ik nog iets voor je kan doen, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en je 06-nummer(s)? Dat is alleen inzichtelijk voor jou en KPN.
Hoi Marcia, ik heb geen smsje gehad. Het profiel is aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt. Ging het om de 50 GB van de dongel van het noodpakket? Hebben mijn collega's je niet vertelt dat dit handmatig moet gebeuren? De afdeling die daarover gaat is er maandag pas weer. Heel vervelend, maar je zult dit even af moeten wachten 😞. Klopt het dat je geen mobiele nummer bij KPN hebt? Als je die wel had gehad, had je daarop ook 50 GB kunnen krijgen.
Nee dat is mij niet verteld. Gebeurt dit morgen automatisch? Ik heb wel een kpn nummer, maar die staat op naam van mij werkgever. Is dat een probleem?
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem. Ik heb voor de zekerheid alsnog aangevraagd om 50 GB extra toe te kennen op de dongel. Mijn collega's zullen dit verzoek morgen zien en het dan toekennen. Als het goed is, heb je nu wel een sms gekregen?

Voor wat betreft het mobiele nummer: je moet een KPN Compleet registratie hebben voor de 50 GB. Dat kan alleen met een privé abonnement, niet met een zakelijke.
We hebben nog steeds geen sms gehad
Reputatie 7
Badge +30
Mijn fout. Ik zie dat je de sms pas krijgt als de bundel toegekend is. Dat is dus pas morgen. Sorry voor de verwarring!
Hoi Marcia. We hebben nog geen sms gehad. Weet u hoelaat de bundel toegekend gaat worden?
Reputatie 7
Badge +30
Nee, ik weet het niet 😞 Je zult het echt even af moeten wachten, ben ik bang.
Beste Marcia,

Ik heb zojuist wederom de klantenservice gebeld, omdat wij vandaag geen GB's (of sms) hebben ontvangen. De klantenservice medewerker vertelde mij dat het helemaal niet mogelijk is om GB's toe te kennen aan niet-KPN telefoonnummers. DIt terwijl vier andere KPN-medewerkers hebben gezegd dat dit wel mogelijk is.

Wij hebben vrijdagavond gebeld en toen is geconstateerd dat het modem niet werkte. Zaterdag hebben wij weer gebeld (met Guus) die vervolgens zei dat het product inderdaad niet functioneerde en dat er donderdag pas een monteur kon komen. Hij heeft ons daarop de 2x 50 GB aangeboden, wetende dat wij geen KPN telefoonnummers hadden. Toen wij de volgende dag de 50 GB niet ontvangen hebben, heb ik contact gehad met Dirk via de chat. Hij heeft ook geconstateerd dat het geen KPN nummers waren en vervolgens nogmaals de 50 GB erin gezet. Daarna heb ik u hierover gesproken in onderstaand gesprek. U zei ons dat wij moeten afwachten tot maandag. We hebben het vandaag weer niet gehad. Wat mij zeer verbaast is dat ik nu via de klantenservice te horen krijg dat dit helemaal niet mogelijk is. Ik hoop (en neem aan) dat dit een fout is van de desbetreffende medewerker, omdat wij van vier andere collega's hebben gehoord dat het wel mogelijk is en dat het ook in het systeem was gezet.

Ik heb de medewerker ook gemeld dat ik thuis werk. Ik moet nu continu mezelf hotspotten via mijn telefoon. Zowel ik als mijn vriendin zitten al ver boven ons internetbundel wat ons veel geld gaat kosten. De klantenservicemedewerker zei daarop dat we dit t/m donderdag maar moeten blijven doen (want er is geen andere optie?) en dan achteraf eventueel recht hebben op schadevergoeding, maar dat zou pas achteraf beoordeeld worden. Dit zou dus betekenen dat wij nu ontzettend veel kosten moeten gaan maken, vanwege een fout van jullie. Jullie product faalt en kan pas donderdag op z'n vroegst hersteld worden. Het eventuele recht op schadevergoeding wordt achteraf pas beoordeeld, dus het is niet eens zeker of wij onze kosten uberhaupt van jullie vergoed krijgen.

Ik hoop dat u ons beter kunt helpen dan de klantenservicemedewerker. Het is zéér onredelijk om ons met torenhoge kosten op te zadelen, terwijl het jullie product is wat faalt. Daarbij komt dat ons inmiddels tot drie keer toe beloofd is om de 50 GB toe te kennen. Ik wil u vragen om u aan die belofte te houden.

Indien er andere problemen zijn of u de belofte niet kunt waarmaken, kunt u dan telefonisch contact met mij opnemen?

Alvast veel dank voor uw hulp.

Groet,

Chris
Reputatie 7
Badge +30
Ha Chris, zoals ik hierboven aangaf, kan het niet op een 06-nummer wat niet in jullie Compleet pakket zit. Het kan alleen op de dongel die je in je noodpakket hebt gekregen. Ik had niet door dat dit niet duidelijk was, excuses daarvoor. Hoe zit het nu met de dongel? Heb je geen noodpakket gekregen?

Bedankt. Ging het om de 50 GB van de dongel van het noodpakket? Hebben mijn collega's je niet vertelt dat dit handmatig moet gebeuren? De afdeling die daarover gaat is er maandag pas weer. Heel vervelend, maar je zult dit even af moeten wachten 😞. Klopt het dat je geen mobiele nummer bij KPN hebt? Als je die wel had gehad, had je daarop ook 50 GB kunnen krijgen.

In bovenstaande bericht heb ik aangegeven hoe het zat: je kunt op een niet-KPN nummer geen 50 GB ontvangen. Omdat je aangaf dat je geen KPN mobiel abonnement hebt en niet reageerde op mijn vraag over de dongel, ben ik er vanuit gegaan dat het de dongel betrof. Daar is hier dus de verwarring ontstaan.

Kortom: de medewerker met wie je gisteren gesproken hebt, heeft het helaas aan het rechte eind. Je zult in dat geval af moeten wachten tot de monteur komt en dan kunnen we achteraf kijken naar compensatie. Ik begrijp niet waarom het noodpakket niet voor je is aangevraagd, aangezien je bijna een week zonder diensten zit. Ik kan dat op dit moment helaas niet meer voor je doen, daar je deze binnen twee werkdagen ontvangt en donderdag de monteur 'al' komt.