Beantwoord

5G uitzetten en 4G gebruiken

  • 26 March 2020
  • 8 reacties
  • 1435 keer bekeken

Ik wil geen 5G gebruiken kan ik dit straks uitzetten en met de huidige 4G verder gaan ?? (Experia box V10A)

icon

Beste antwoord door Nick83 28 March 2020, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 2
Badge

5G is een mobiel netwerk.

4G is een mobiel netwerk.

 

5Ghz is Wifi

2.4Ghz is Wifi

 

Op je experiabox kan je alleen de laatste 2 beinvloeden.

de 2 eerste worden door KPN masten (buiten) uitgezonden.

 

Daarbij 5G zal sneller zijn de 4G waarom zou je dat niet willen.

Zelfde geld

5Ghz is sneller dan 2.4Ghz.

 

Martijn

Ja zo is het, het wordt er niet eenvoudiger op om te oordelen over de mogelijke gevaren die op ons af komen, al helemaal niet als de terminologie verwarrend is.

Maar in dit geval, het zijn allemaal ethersignalen met een beperkte signaalsterkte. en die vallen allemaal in het niet bij dat zendertje wat velen bij het oor houden.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Fred612, welkom! Ik zie dat @Martijn-Tinus een hele duidelijke uitleg gegeven heeft over de verschillende frequenties voor wat betreft onze vaste en mobiele diensten. Hopelijk is je vraag daarmee beantwoord! Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Beste Marcia, bedankt voor je bericht, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Nogmaals, Ik wil geen 5G gaan gebruiken, kan ik op 2,4  3 of 4G mijn Kpn internet/wifi, blijven gebruiken met mijn huidige modem ? (Experia box V10A)

Reputatie 7
Badge +24

Laten we het simpel houden: de Experiabox ondersteund geen 5G. Dus dat ding zal nooit 5G uitzenden. Je hoeft het dus ook niet uit te zetten als je het niet wilt.

Beste Nick83 

Dat is duidelijke taal, bedankt !!

Hallo, 

Ik wil een beveiligingscamera aansluiten via WiFi. Maar krijg steeds de melding dat het niet kan omdat ik op 5  GHz zit. De camera werkt alleen op 2,4 GHz . Hoe kan ik zorgen dat de modem weer op het 2,4 GHz kanaal uitzet zodat ik de camera kan installeren?

Modem is V10

Reputatie 7

2.4GHz wifi staat standaard aan op de Experia Box.

Als je die uitgezet had, log dan in op http://192.168.2.254 en zet 2.4GHz wifi weer aan.