Beantwoord

Aanleg glasvezel in nieuwe woonwijk naast ons bedrijfspand, kunnen wij ook aangesloten worden?

  • 3 March 2022
  • 11 reacties
  • 171 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Wij zitten in een kantoorgebouw waar tot op heden nog geen glasvezel ligt. Echter is er nu pal naast ons een nieuwe woonwijk in aanbouw, waar naar verwachting ook glasvezel wordt aangelegd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat we ons gebouw ook kunnen laten aansluiten? 

We zitten nu op een zakelijke aansluiting van Ziggo, maar dat is echt één groot drama. Thuis ook KPN glasvezel en nooit problemen mee gehad.

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 4 March 2022, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Pieternel12 , via www.kpnnetwerk.nl kun je een postcode-check doen en eventueel een gratis abo nemen op de nieuwsbrief, zodat je als eerste op de hoogte bent van aanpassingen op jouw postcode/huisnummer.

 

Reputatie 1

Hallo Jan,

 

Dat had ik al gedaan. Ik vraag me echter af of er ook mogelijkheden zijn om dit specifiek aan te vragen. Ik vind het niet erg om te betalen voor een aansluiting. 

Hallo @Pieternel12 , er zijn zakelijke partijen die zakelijk glasvezel leveren, even ' googelen', dan praat je wel al gauw over enkele honderden euro's per maand voor zo'n verbinding.

Je kunt ook KPN zakelijk bellen voor de mogelijkheden, 0800 0403.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt bij KPN een haalbaarheidsonderzoek aanvragen dacht ik. Maar ik weet niet hoe dat werkt.

Zijn er nog meer panden die ook graag glasvezel willen op dat terrein? 

Reputatie 1

Nog geen rondvraag gedaan. Maar aangezien de nieuwe woonwijk letterlijk naast ons is, lijken me de extra graafwerkzaamheden minimaal.

 

Met wie moet ik contact opnemen voor zo'n onderzoek?

Badge +19

Glasvezel voor consumenten is anders dan glasvezel voor zakelijke gebruikers.  Het is dus niet een kwestie van even een stukje verder graven. Je kunt het proberen via www.kpnwetwerk.nl dat is de netwerkbeheerder. Kijk op kpnnetwerk.nl 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Pieternel12 

Wij zitten in een kantoorgebouw waar tot op heden nog geen glasvezel ligt. Echter is er nu pal naast ons een nieuwe woonwijk in aanbouw, waar naar verwachting ook glasvezel wordt aangelegd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat we ons gebouw ook kunnen laten aansluiten? 

 

Je kunt bij KPN een haalbaarheidsonderzoek aanvragen dacht ik. Maar ik weet niet hoe dat werkt.

Als kpn Netwerk geen uitkomst brengt, dan is Mijnaansluiting.nl wellicht de betere weg.

Reputatie 7
Badge +10

@Pieternel12 en @RBxx Mijnaansluiting.nl is in ieder geval niet de manier. Dat is echt bedoeld voor nieuwbouw of sloop. 

In jouw geval kan je een aanvraag offerte indienen via www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek   

@Nick83 : onthoud die link 🙂 )

Het is echter pas mogelijk te profiteren van die nieuwe aanleg in de woonwijk ernaast als er ook echt al wat ligt. De mensen achter dat haalbaarheidsonderzoek kunnen alleen een offerte uitbrengen op basis van wat er al ligt niet naar wat er in de toekomst zou kunnen komen te liggen. Dat laatste is namelijk niet bekend bij KPN maar alleen bij de nieuwbouwaannemer (Volker Wessels). Die krijgt een opdracht om de wijk te voorzien van glasvezel en op te leveren aan KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor de info @Ward_ , weer wat geleerd. Ik zal het ook in gedachten houden.
Ik heb het nu ook via de optie “Zelf regelen” op de kpnnetwerk website gevonden.

Reputatie 7
Badge +11

Glasvezel voor consumenten is anders dan glasvezel voor zakelijke gebruikers.  Het is dus niet een kwestie van even een stukje verder graven. Je kunt het proberen via www.kpnwetwerk.nl dat is de netwerkbeheerder. Kijk op kpnnetwerk.nl 

Dit hoeft niet zo te zijn hoor. Genoeg bedrijven die op ‘oranje glas’ aangesloten worden. Heel Nijmegen Centrum wordt verglaasd door KPN Netwerk, ook alle bedrijven. KPN heeft ook zelf glasvezel, dit zijn dan de blauwe vezels en hier is KPN zelf netwerkbeheerder, KPN Netwerk doet hier niets mee. In dat geval is het wel echt anders inderdaad.

Bij KPN spreken we pas over ‘zakelijk glas’ als het om blauw glasvezel gaat. Onder zakelijk glas vallen de klanten die bij KPN ZM een verbinding aanvragen maar ook de verbindingen tussen straatkasten, wijkcentrales, mobiele sites en de volledige backbone van KPN. Deze vezels komen ook vrijwel nooit uit in een PoP van KPN Netwerk. Het gebeurd echter wel eens dat er oranje glas onderdeel is van een zakelijke glasroute, bijvoorbeeld omdat het makkelijker is om een mobiele site op een bestaande PoP aan te sluiten dan een volledige nieuwe route in de grond leggen.

Als er bij KPN Netwerk een haalbaarheidsonderzoek doet dan zal het altijd gaan op basis van ‘consumentenglas’. Hier kunnen wel gewoon zakelijke abonnementen zoals KPN EEN MKB op afgenomen worden 😉

Reputatie 1

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb zojuist een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd.