Beantwoord

Aanmelden nieuwe modem V10a

  • 28 May 2020
  • 16 reacties
  • 167 keer bekeken

Vanochtend nieuw account geactiveerd. Sms ontvangen. Modem volledig aangesloten (inmiddels meerdere keren). Maar modem start: LED voor: even groen, daarna rood (of oranje?..).

Led zijkant wordt blauw en knippert soms. Soms 2x. Soms 8x.

Nu 2x meer dan 30min aan laten staan.

Meerdere keren gereset. Geen verandering helaas.

Hoe verder?

icon

Beste antwoord door ForumnaamKPN 5 June 2020, 18:22

Bekijk origineel

16 reacties

Inmiddels maar weer eens gereset…

Wel irritant als je net een dag wil thuis werken.

En je kinderen online moeten voor school..

Hopelijk snel een reactie.

Inmiddels maar ff gebeld ( 0800-0402 )

Kan storing netwerk oid zijn.

Monteur & noodpakket worden gestuurd.

Ik stond niet lang in de wacht. En werd vriendelijk en duidelijk geholpen.

Ondanks nog geen internet enz.: goed geholpen. Bedankt!

Inmiddels 2,5 dag verder en nog geen enkele reactie van KPN….

Maar weer gebeld 0800-0402

Ik kom dit ook regelmatig tegen dat dit nummer moeilijk niet te vinden is..(hint)

Vraag: wat er bij hun bekend is. En?

Blijkt dat ze wel konden zien dat ik gebeld had. Meer eigenlijk niet. Of ik dit zelf kon vertellen. Zover mijn toch wat hogere verwachting van kpn is er masr bitter weinig genoteerd.

Bijna het riedeltje weer afgegaan van: stap 1 is de stekker wel goed aangesloten? Enz..

Blijkt nu dat “spoed" bij hun betekend: een reactie van kpn binnen 3 werkdagen! Fijn is dat als je nieuw bent en sindsdien geen internet/tv/telefoon hebt.

Goed om te weten dus!

Ivm pinksteren zou dat betekenen dat er (hopelijk) een reactie voor woensdag binnen is...

Reputatie 7
Badge +24

U bent nieuwe klant? Glasvezel of een DSL verbinding? 

 

Opnieuw bij Kpn. Jaartje T-mobile, dat is geen aanrader. Adsl.

En nee, er is niks veranderd nadat de pkn monteur onze ISRA aansluiting heeft veranderd 2 a 3 jaar geleden. Geen verlengsoeren oi.d.

Exact als vorige modem angesloten. Ook met nieuwe kabels.

Modem wordt ff groen, daarna rood. En blijft dat ook. Ook niet na uren an staan. Ook niet na hard reset enz. Helaas.

Bedankt voor je reactie iig Nick.

Reputatie 7
Badge +24

Een KPN medewerker moet maar eens kijken of bij KPN alles goed staat. Kwam vanmiddag in een ander topic ook een situatie voorbij waarbij het bij KPN niet goed stond. Wat weet ik niet. Maar iets stond er niet goed.

Reputatie 1

Is de adsl verbinding van de T-mobile nog actief (geweest afgelopen tijd).

het kan zijn dat je adsl aansluiting dan is opgeleverd op het tweede ader paar in je isra punt (oranje/wit)

Eerste ader paar zal hij nu op zitten (rood/blauw).

Reputatie 7
Badge +24

het kan zijn dat je adsl aansluiting dan is opgeleverd op het tweede ader paar in je isra punt (oranje/wit)

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. 

Reputatie 1

Ik zou het toch eens proberen baad ‘t niet schaad het niet.

Nee, helaas. Het viel mij ook pas op dat de wifi er niet meer was (van T-mobile) besefte mij toen pas dat het die dag was van overzetten.

En ja, andere oranje/wit ook al getest. Helaas ook niet.

Ik verwacht: of aansluiting toch niet aktief

Of modem al stuk.

Maar dat mag de kpn expert zeggen 😊

Bedankt voor het meedenken.

Ik zie de narigheid omtrent thuis school ook al hangen 😔 gaat ook door. Noodgedwongen al plannen aan het maken om ergens anders te gaan internetten ivm school voor de kinderen. Liever niet.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ForumnaamKPN. Van harte welkom hier en leuk dat je (opnieuw) voor KPN hebt gekozen. :slight_smile:  Ik kan me voorstellen dat dit zo geen fijne start is. Als ik het goed begrijp heb je een Noodpakket ontvangen, omdat je internet nog niet werkt. Ik zie in de notities dat je ook weer telefonisch contact hebt gehad en er voor vandaag een afspraak gepland staat met een installatiemonteur. Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen? 

Hoi Natasja.

Nee, ook geen noodpakket ontvangen.

Na de 3e keer zelf te hebben gezocht met kpn, telefonisch, heb ik eindelijk af en toe wat info ontvangen.

En ja, als het goed is komt de monteur zo. Hopelijk kan alles gelijk opgelost worden. En anders hoop ik dat hij een noodpakket bij zich heeft. We zijn inmiddels ruim 8 dagen zonder nu..

Wel erg jammer dat dit zo tot nu toe heeft moeten lopen. Ik baal er behoorlijk van.

Zoals afgesproken was de monteur er tussen 1500 en 1700. Gelukkig had hij van te voren de bedrading in de schakelkasten (ergens in de wijk vermoed ik) gecontroleerd en de fout gevonden. Deze zat verkeerd en goed aangesloten.

Bij aankomst was het een kwestie van de juiste poort (1 van 2) lampje werd groen en begon gelijk met updaten enz.

Alles goed installeren, aanmelden enz en ja, eindelijk! Weer internet en alles.

Top! Bedankt Daniël! Kunnen wij toch met een glimlach het weekend in.

Toch jammer dat het zo lang moest duren.

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt van de situatie, @ForumnaamKPN. Het heeft ook zeker lang geduurd en we hebben steken laten vallen wat de communicatie betreft. Je had beter op de hoogte moeten worden gehouden. Ik lees dat de monteur het probleem heeft kunnen oplossen en je sindsdien verbinding hebt. Dat is heel fijn. Als er nog iets is dat ik voor je kan doen, lees ik het graag.

Fijn dat er erkenning word gegeven @Natasja .

Hopelijk wordt dit nu ook meegenomen en volgt er een vervolg actie/verbetering van het bedrijf.

Zeer tevreden over de monteur. Sindsdien werkt alles goed, zoals verwacht.

Verder geen vragen. Bedankt voor je reacties.

Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen dat je tevreden bent over de monteur en alles naar verwachting werkt. :slight_smile:  Graag gedaan, @ForumnaamKPN! 

Reageer