Beantwoord

Aanpassing Snelheid Internet resulteert in nieuw jaarcontract

  • 14 April 2020
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

Reputatie 7

Hallo Forumteam, ik kom weer eens een heel bijzonder technische struggel of it dingentje tegen!

In Februari heb ik mijn snelheid gewijzigd in MijnKPN vanwege een 3 maanden actie op sneller internet met korting. Echter is hierbij spontaan ook mijn contractdatum gewijzigd,… Dit hoort mijn inziens niet te kunnen!

 

Kwam hier in Sept 17 met Internet en Tv. in 2018 een vergelijkbaar aanbod gehad na contractdatum bleef  de contractdatum ongewijzigd.

 

Met hussel ging die geloof ik wel of niet naar oktober 2020 (weet ik niet meer zeker, maar volgens mij niet), en nu door middel van een simpele snelheidswijziging is die opeens verlengt naar februari 2021. Hoe dan? Komt dat door de korting (die ik in voorgaande jaren ook had, maar er geen nieuwe contractdatum tot stand kwam?) Of is dit nieuw? hoort echt niet te kunnen. 

 

Via opzeggingen kwam ik telefonisch niet verder, ze houden zich vast aan de contractdatum. Ook verwijzen ze naar de email met bevestiging waar je 14 dagen bedenktijd op hebt. (helaas heb ik de mail niet meer) Maar volgens mij heeft hier nooit een nieuw contract in gezeten met een nieuwe datum, enkel een bevestiging met wijziging in snelheid.

 

Kortom kpn kan/wil niets doen. echter vind ik zo'n fout of wijziging in een bestaand lopend abonnement zeker niet kunnen. Het is veel te stug, systemen die blijkbaar niets kunnen. En tal van andere redeneringen,.. De Klant wordt de dupe,…

Straks is het zo dat ze bij iedere wijziging in je abonnement opeens lekker de datum op gaan schuiven.  Het is jammer dat ik stuk liep, maar ja, ik kan nu ook niets, toch brengt zoiets simpels mij wel op andere gedachten,…. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 April 2020, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Wat een vreemd verhaal, het is toch zo dat je bij KPN Hussel elke maand jouw abonnement naar boven of beneden kunt bijstellen.

Dat staat in ieder geval wel zo beschreven op de KPN Hussel site.

Ik ben toch wel benieuwd hoe een KPN moderator hier naar kijkt.

Reputatie 7

Yes, dus schiet mij maar lek! Enige wat ik kan bedenken, en die jongen van “opzeggen” ook is dat het misschien te maken heeft met de “korting” en de 100Mbit Maar dat kon hij ook niet bevestigen natuurlijk, ik had m aardig in een hoekje gedreven. Je mag gewoon maandelijks omhoog en omlaag, gebeurt blijkbaar enorm veel. En ik kan dat ook nog gewoon. Echter hoort die datum dan niet te veranderen,…. 

 

Heb ook niets anders gewijzigd in februari, en er is geen nieuwe hussel o.i.d.  Lijkt me gewoon een bug in de systemen, die ergens een koppeling legt wat er totaal niet hoord. 

Hoi @JeroenB22 .

Ik zie op 27 februari een abonnementswijziging. Hier is ook een bevestiging van gestuurd. In deze brief/mail staat het volgende:

Abonnement Contractstermijn Hussel Internet 100 Mbit/s De contractstermijn van dit product wordt met 12 maand(en) verlengd.

 Het lijkt er op dat dat iets met die korting te maken heeft. Ik zal voor je navragen of dat ook écht zo is want dat kan ik nu moeilijk reproduceren.

Als je het op prijs stelt stuur ik je sowieso nog even die orderbevestiging. 

Reputatie 7

Oh naja, dan zal het zo, raar iig en omdat je bij Hussel maandelijks gewoon kunt wijzigen,…

Dan heeft het wel met de korting te maken. Andere opties zijn er niet. Dit was ten tijde van het internet en tv tijdperk niet het geval geweest, kon je ook gewoon weer terug,…

 

Maakt verder ook niet uit hoor, viel me gewoon op. Vind het vooral erg raar dat er dan een nieuw jaarcontract van wordt gemaakt.

 

Prima! Als je andere vragen hebt, stel ze gerust (en mocht je nog een kopie willen van die orderbevestiging, geef maar een gil)